Met een paar regels in de .htaccess verwijs ik wat domeinaliassen naar een map van het hoofddomein.
Zeg, we hebben:
hoofdomein.nl
hoofdomein.nl/mapmetzooi
En dan heb ik aan dit account nog 2 domeinnamen als alias toegevoegd, zeg:
domein1.nl -> die wijst naar hoofdomein.nl/mapmetzooi
domein2.com -> die wijst ook naar hoofdomein.nl/mapmetzooi
Met bovenstaande regels werkt dit perfect, het werkt met en zonder www. En de domeinalias-naam blijft zichtbaar in de adresbalk.
Nu wil ik nog een paar domeinaliassen toevoegen, dus ik dacht, kan dat bovenstaande niet makkelijker, dus dat gewoon alles wat niet hoofdomein.nl of www.hoofdomein.nl heeft als HTTP_HOST, naar die map 'mapmetzooi' gaat?
Het is lastig googlen, bijvoorbeeld: htaccess redirect domain aliasses to folder
Want in elk voorbeeld dat ik zie wordt alles doorgestuurd naar de folder, ook het hoofdomein. Ik heb al 2 dagen zitten klooien, maar ik ben geen ster in .htaccess, dat is wel duidelijk, en ook niet in reg. expressies.
Zeg, we hebben:
hoofdomein.nl
hoofdomein.nl/mapmetzooi
En dan heb ik aan dit account nog 2 domeinnamen als alias toegevoegd, zeg:
domein1.nl -> die wijst naar hoofdomein.nl/mapmetzooi
domein2.com -> die wijst ook naar hoofdomein.nl/mapmetzooi
code:
1
2
3
4
5
| RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?domein1\.nl$ [NC] RewriteRule !^mapmetzooi/ /mapmetzooi%{REQUEST_URI} [L,NC] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?domein2\.com$ [NC] RewriteRule !^mapmetzooi/ /mapmetzooi%{REQUEST_URI} [L,NC] |
Met bovenstaande regels werkt dit perfect, het werkt met en zonder www. En de domeinalias-naam blijft zichtbaar in de adresbalk.
Nu wil ik nog een paar domeinaliassen toevoegen, dus ik dacht, kan dat bovenstaande niet makkelijker, dus dat gewoon alles wat niet hoofdomein.nl of www.hoofdomein.nl heeft als HTTP_HOST, naar die map 'mapmetzooi' gaat?
Het is lastig googlen, bijvoorbeeld: htaccess redirect domain aliasses to folder
Want in elk voorbeeld dat ik zie wordt alles doorgestuurd naar de folder, ook het hoofdomein. Ik heb al 2 dagen zitten klooien, maar ik ben geen ster in .htaccess, dat is wel duidelijk, en ook niet in reg. expressies.