Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nieuw hier (dus sorry als ik iets mis :[] ) en heb een vraag over mijn HTC One Mini (M7, nieuw gekocht in 2013).
Ik vind het een superfijne telefoon, en met garantie heb ik ongeveer een jaar geleden een gloednieuwe ontvangen (mei 2014) daarom is niet het telefoonmodel, maar de specifieke telefoon relatief nieuw.

Ik heb de telefoon goed gebruikt. De camera is geweldig, en voor wat ik er mee wil doet ie het best prima.
De prijs-kwaliteit verhouding van deze telefoon is super.

Ik heb echter een probleem. Ik laad de telefoon elke nacht op om hem 's ochtends op 100% te gebruiken. Na niet-intensief gebruik van "gerenommeerde" apps (denk aan Gmail, Google Chrome, Whatsapp) besluit de telefoon soms prompt uit te schakelen omdat "de accu leeg is" (ja, dat is al een tijdje geleden gebeurd op 95%). Hierdoor is lang gebruik onmogelijk, tenzij je hem constant aan het stroom doet.
Als hij uitvalt, en je start hem weer op, is hij in alle staten. Hij is ineens weer op 55 t/m 85%, maar hij doet ongeveer 3 keer zo lang over opstarten, het beeld flikkert, en hij schakelt zichzelf na een seconde of 10 weer uit "omdat hij leeg is".
Nou ben ik geen intensief smartphone gebruiker, maar een standaardeis zou zijn om de telefoon de hele dag af en toe te kunnen gebruiken, en dat kan niet zonder dat de accu 2-3 keer per dag leeg gaat.

Dit terwijl de telefoon ongeveer tot een half jaar terug gewoon op één accu soms anderhalve dag kon volhouden. Nu is hij praktisch waardeloos.
Internetsites die ik al heb gevonden zeggen dat de accu aan vervanging toe is aangezien de M7 al 3 jaar oud is. Dit lijkt mij sterk, omdat ik een nieuwe telefoon heb gekregen op de helft van zijn levenscyclus. Nou zou ik de accu kunnen vervangen, maar dat kost weer € 60, ongeveer het dubbele van wat hij in deze staat waard is (hij is niet heftig bekrast en het scherm is intact, maar concoursstaat is anders). Bovendien ben ik toch van plan om een nieuwe te kopen binnenkort.

Tot die tijd zou ik graag nog een tijdje gebruik willen maken van mijn HTC Mini zonder dat de accu constant leeg gaat.

Heeft iemand een tijdelijke oplossing? Of is de accu inderdaad kaduuk en moet ik in deze staat door totdat ik (over een maand of 2) een nieuwe telefoon heb?

P.S. terugzetten naar fabrieksstand heb ik al geprobeerd, het leverde vrijwel niets op.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Loek