D-SUB & VGA vraagje/probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb een probleem met mijn begrip van de verschillen tussen D-SUB en VGA. Althans, dat denk ik. Het probleem is het volgende: Ik moet mijn Raspberry Pi 2 model B aansluiten op een beeldscherm met een D-SUB aansluiting.Op een andere locatie moest dit op een DVI, vandaar dat ik een HDMI ->DVI adapter heb gekocht (Raspberry Pi heeft HDMI) . Vervolgens dacht ik dus thuis met een DVI-> VGA adapter klaar te zijn. Ik weet het, 2 adapters op elkaar is niet ideaal, maar toch zou het moeten werken.

Klopt het nu dat VGA en D-SUB dusdanig verschillend zijn dat dit niet gaat werken? Krijg het namelijk niet aan de praat. Voor de mensen die me kwijt zijn geraakt in het verhaal hierboven, ik heb nu HDMI->DVI->VGA. Of kan het zijn dat het gebruik van twee adapters het signaal te zwak maakt/verstoord?

Elke hulp en advies is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40

g0tanks

Moderator CSA
HDMI heeft een digitaal signaal, terwijl VGA alleen analoog is. Hoogstwaarschijnlijk gebruik je een simpele adapter, die dit signaal niet kan omzetten van digitaal naar analoog. Het handigste is om een HDMI naar VGA adapter te kopen, zoals deze.

D-SUB slaat op het type fysieke connector en niet op het soot signaal, kijk maar: Wikipedia: D-sub

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat het verschil dus toch in analoog-digitaal. Had wel een ander topic gevonden hierover maar daar kwam ik niet echt uit. Dankjewel voor de informatie, heb de stekker besteld.