Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen verbinding router icm Technicolor 7210

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag mijn Technicolor 7210 binnen gekregen en meteen laten activeren (Wifi code klopte niet op bijgeleverde formulier). Enfin, de modem staat ook in 'Bridge mode' daar ik een eigen router gebruik met DD-WRT. Ik ging er vanuit dat wanneer ik de router verbond met LAN1 van de TC dat ik verder niks hoefde aan te passen.

Echter krijg ik geen internetverbinding op zowel de PC als de mobiele devices (verbinden wel met WiFi, maar geen internet). Lijkt dus een routerprobleem? Wanneer ik de Technicolor rechtstreeks aansluit op de PC, dan heb ik wel verbinding en ook de maximale snelheid.

Ik weet even niet waar ik het zoeken moet. Ik heb alle poorten geprobeerd op de router en ook een fabrieksreset gedaan.

Samengevat:

Technicolor 7210 in Bridge mode --> Router met DD-WRT (met DHCP) --> PC (Geen verbinding).
Technicolor --> Via LAN1 naar PC (Wel verbinding)
WiFi -- Wordt wel gezien en verbinding gemaakt maar geen internetverbinding.

What to do? Of welke info hebben jullie nog nodig?

Mvg

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-05-2016 16:10)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Ziggo routers in bridge mode binden zich normaal aan het eerste mac adres wat is ingeplugd nadat hij opstart. Sluit je router(wan poort) aan op de TC (lan 1) en haal daarna de stroom van de TC er af. wacht 30 sec en sluit hem weer aan. Evt ook je router even herstarten (en indien nodig ook je pc/laptop)

Als het nog niet werkt, kijk dan even als je je PC rechtstreeks hebt aangesloten op de TC, wat voor IP adres je krijgt. Is dat in de 192.168.1.x range ? dat staat de TC niet in bridge.

Alle reacties

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het probleem zit dus (zeer waarschijnlijk) niet in je Modem, maar ergens in je Router.

Even wat snelle checks:
Krijgt je router een WAN IP adres als je deze op LAN1 van de Technicolor aansluit?
Hoe heb je DHCP geconfigureerd op de router?
Krijgt je PC een IP adres van de router en een gateway adres? (idem voor Wifi devices)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • Beste antwoord

• VVV-007
Ziggo routers in bridge mode binden zich normaal aan het eerste mac adres wat is ingeplugd nadat hij opstart. Sluit je router(wan poort) aan op de TC (lan 1) en haal daarna de stroom van de TC er af. wacht 30 sec en sluit hem weer aan. Evt ook je router even herstarten (en indien nodig ook je pc/laptop)

Als het nog niet werkt, kijk dan even als je je PC rechtstreeks hebt aangesloten op de TC, wat voor IP adres je krijgt. Is dat in de 192.168.1.x range ? dat staat de TC niet in bridge.

Verwijderd

Topicstarter
Yukkie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:37:
Het probleem zit dus (zeer waarschijnlijk) niet in je Modem, maar ergens in je Router.

Even wat snelle checks:
Krijgt je router een WAN IP adres als je deze op LAN1 van de Technicolor aansluit?
Nee, DD-WRT geeft aan dat WANipv4 0.0.0.0 is

Hoe heb je DHCP geconfigureerd op de router?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e3dmgZ1.png

Krijgt je PC een IP adres van de router en een gateway adres? (idem voor Wifi devices)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bttsC2d.png

Verwijderd

Topicstarter
VVV-007 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:51:
Goeie god, dat was het :) Het is opgelost. Alle apparaten doen het weer.

Mag ik U hartelijk bedanken _/-\o_

• VVV-007
Graag gedaan. Bedankt voor de reactie dat het is opgelost
Pagina: 1