[Windows 7 SP1] nieuwste updates nu in Microsoft MSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Het langdurig zoeken naar updates voor Windows 7 Service Pack 1 is vanaf nu voorbij!
Microsoft heeft officieel rollup pakketten gemaakt voor Windows 7 SP1 en Server 2008 R2.

De MSU pakketten zijn te downloaden via de Microsoft Update Catalog
http://catalog.update.mic...ite/Search.aspx?q=3125574

Bij mij was update KB3020369 eerst nodig (dank Obscurax in "[Windows 7 SP1] nieuwste updates nu in Microsoft MSU" )
Voor 32-bit: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=46827
Voor 64-bit: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=46817

Zoals op de frontpage ook vermeld nieuws: Microsoft maakt pakket updates voor Windows 7 en Server 2008 R2 besch... is dit op dit moment alleen nog mogelijk met Internet Explorer vanwege de benodigde Active-X maar deze verseiste gaat mogelijk in de loop van 2016 vervallen en dan kan het pakket ook via andere browsers worden gedownload.

Ook handig als je op locatie een schone installatie verzorgd, het zijn offline installers!

Windows 7 beëindiging van de basisondersteuning 13 januari 2015
Windows 7 beëindiging van de uitgebreide ondersteuning 14 januari 2020

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-05-2016 14:26 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GerardVanAfoort schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:07:
Het langdurig zoeken naar updates voor Windows 7 Service Pack 1 is vanaf nu voorbij!
Goed nieuws inderdaad. Heb een aantal keer Windows 7 vanaf 0 moeten installeren en computer was toen gewoon aantal dagen bezig om alle updates te installeren.

Hopelijk brengt Microsoft jaarlijks zo'n rollup pakket uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie niet in hoe dit een topic waardig is?
GerardVanAfoort schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:07:
WSUSOffline op een 300Mbit-lijn van Ziggo -> 23 minuten om alle updates te downloaden en 19 minuten om een vanilla Windows 7 te patchen op een i3-2130.

Sowieso; in het ergste geval ga je dus met een vanilla Windows 7 het internet op (uhuh) om de MSU te downloaden? Waanzin!

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2016 14:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:15:
[...]
WSUSOffline op een 300Mbit-lijn van Ziggo -> 23 minuten om alle updates te downloaden en 19 minuten om een vanilla Windows 7 te patchen op een i3-2130.

Sowieso; in het ergste geval ga je dus met een vanilla Windows 7 het internet op (uhuh) om de MSU te downloaden? Waanzin!
Vanwege de velen vraag topics voor de thuisgebruiker die net als ik 'gewoon' Windows 7 up to date wil hebben maar bij de ingebouwde update functie vaak urenlang 'gefrustreerd' wordt :)

Uit de startpost..
het zijn offline installers!

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-05-2016 14:27 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
(jarig!)
MAX3400 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:15:

[...]

Als je een vanilla Windows 7 SP1 installatie door Windows update laat updaten dan gaat er geheid iets fout. Afgezien van het feit dat je computer een half uur bezig is met uitzoeken welke updates er nodig zijn.

Ik denk dat zo'n MSU pakket erg handig is in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het punt van MAX3000 is dat je eerst met die Windows installatie online gaat om het updatepack te downloaden. Beetje handig persoon doet dit uiteraard van te voren, maar soms heb je die luxe niet en dan is het een tikkeltje risicovol om zomaar online te gaan.

Maar goed, we zitten tegenwoordig niet meer in het BlasterW32 tijdperk waarbij internet toegang al genoeg was om geïnfecteerd te worden en als je weet waar je moet wezen op de MS site, is er an sich niet veel aan de hand.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Even geprobeerd op mijn Windows 7 Pro 64-bit OEM-Retail met updates tot aan 06-2015
"Deze update is niet geldig voor deze versie van Windows"..
Schone installatie en activatie van dezelfde versie (originele DVD) en de update om Windows Update te verifiëren gedaan,
wederom dezelfde "Deze update is niet geldig voor deze versie van Windows"..

Nee hoor, we frustreren je niet end looser gebruik gewoon Windows 10.. man man
Klaar met die update procedures bij MS! Ik houd het wel bij mijn Pro met updates tot en met 05-2015 geslipstreamed, ding gaat de hoek in als muziek streamer.

Welkom iMac of MacBook met OS X (welke absoluut niet bugfree is maar wel te updaten..)

p.s. mag een slotje op want dit gaat GoT bezoekers helaas ook niet helpen..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:44:
Even geprobeerd op mijn Windows 7 Pro 64-bit OEM-Retail met updates tot aan 06-2015
"Deze update is niet geldig voor deze versie van Windows"..
Schone installatie van dezelfde versie (originele DVD) en de update om Windows Update te verifiëren gedaan,
wederom dezelfde "Deze update is niet geldig voor deze versie van Windows"..

Nee hoor, we frustreren je niet end looser gebruik gewoon Windows 10.. man man
Klaar met die update procedures bij MS! Ik houd het wel bij mijn Pro met updates tot en met 05-2015 geslipstreamed, ding gaat de hoek in als muziek streamer.

Welkom iMac of MacBook met OS X (welke absoluut niet bugfree is maar wel te updaten..)

p.s. mag een slotje op want dit gaat GoT bezoekers helaas ook niet helpen..
Wel de AMD64 update gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Stefan22 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Wel de AMD64 update gedownload?
Uiteraard.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik heb proberen een image een te maken, en kwam tot te constatering dat KB3020369 eerst geïnstalleerd moest worden voordat KB3125574 (rollup) wou installeren. Misschien kan je dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Obscurax schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:18:
Ik heb proberen een image een te maken, en kwam tot te constatering dat KB3020369 eerst geïnstalleerd moest worden voordat KB3125574 (rollup) wou installeren. Misschien kan je dat eens proberen.
Werkt hier ook op deze methode, dank. Startpost hierop aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-05-2016 14:27 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een vraagje. Als ik SP1 slipstream in de installer bestanden van Windows7. Installeert de setup dan alles wat in de SP1 rollup zit verwerkt?

Kan ik ook zelf kiezen welke updates ik liever weghoudt?

Ennog een vraagje. Drivers/hotfixes die je slipstreamt in de install bestanden, worden die direkt gebruikt tijdens setup?

[ Voor 23% gewijzigd door SoundByte op 21-02-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Nee, de slipstream zal alle updates erin zetten. Als je dit niet wilt zal je dit met de hand moeten doen.

Hotfixes worden in de setup verwerkt waardoor de juiste versie wordt geïnstalleerd. Drivers dus ik je zo niet te zeggen. Een driver gebaseerd op inf zou kunnen (deze wordt al actief in de setup), maar de meeste drivers maken gebruik van een setup om extra software mee te installeren. Bij die weet ik zeker dat het niet op die manier werkt. Hiervoor heb je msi installatie bestanden nodig en een mdt script welke de bestanden installeert.

[ Voor 3% gewijzigd door MdBruin op 21-02-2017 11:57 . Reden: Wijziging ]

Pagina: 1