• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Hey beste tweakers,
Alvast bedankt voor jullie tijd, moeite & feedback.

Het gaat om een laptop die bedoelt is voor mijn ouders. Ik heb al een aantal opties bekeken die ik hieronder neer zal zetten en ben benieuwd naar jullie feedback hierop.

Wat ga je met je laptop doen?
- Browsen
- Mailen
- Foto's bekijken / organiseren (geen zware bewerking of dergelijk)
- Wellicht af en toe een beetje office
- We hebben thuis een NAS hier zal de opslag/back-up van foto's en dergelijke plaats vinden dus een goede netwerkkaart is een plus

Dus we hebben niet echt een krachtpatser nodig

Wat is je budget?
±€600,- maar als er bijvoorbeeld een laptop van €100 meer op de markt is die waarschijnlijk veel langer mee zal gaan dan zal dit serieus overwogen worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop wordt voor 80% op de eettafel gebruikt en voor 20% onder de veranda. Stroom is dus altijd binnen hand bereik en de accuduur heeft dus geen prioriteit. Het gewicht is ook niet echt van belang. Ze willen wel graag een laptop van 17 inch. Een goed trackpad is ook een plusje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur. Wel afkeur voor Lenovo maar wellicht kunnen jullie dit weerleggen. Ik lees namelijk af en toe wat over de grote hoeveelheid troep (spyware... en onzinnige tools) waar mee deze laptops worden geleverd.

Nog even kort de speerpunten:
- 17 Inch
- Bijvoorkeur 1920*1080 resolutie
- SSD (alhoewel ik ook bereid ben er later een in te bouwen)
- De bedoeling is dat de laptop zeker 5 jaar mee gaat en vlot blijft

Modellen die ik al heb bekeken:
pricewatch: Acer Aspire E5-772-35C6 geen SSD

pricewatch: Acer Aspire E5-771-37QG 128 GB SSD & 500 GB HDD

https://www.bto.eu/bto-v-book-17cl08.html voor €664,- met de volgende specificaties
17CL08:
17.3" mat HD+ scherm (jammer genoeg wel 1600*900)
Intel Pentium N3700 quad-core en Intel® HD Graphics
8GB DDR3L (1866MHz), BTO Selected RAM
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
250GB Samsung 850 EVO Solid State Disk, 2.5 inch SSD
DVD+/-RW speler en brander 8x - 9mm
Intel® Dual Band Wireless-AC 7265 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.0 (beter dan standaard)
QWERTY-toetsenbord (US International) voor de CL07- of CL08-serie
Windows 10 Home NL incl. USB-stick
- Actie kit BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv €39,00

Wat mij opviel is dat er veel 17 inchers in het iets goedkoper segment een resolutie van 1600*900 hebben. Wellicht dat ik nog even ter discussie stel of een 17 Inch echt nodig is want volgens mij kun je in het 15,6" segment veel meer bang for bucks krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMorsink
Niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JosPrairievos
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 20:15
Hi,

Wat dacht je van deze:
https://www.mediamarkt.nl...-akoya-e7415-1436414.html

17,3 inch (1920 x 1080) (volgens mij een matte coating)
Intel Core i3-5005U
6 GB
128 GB SSD + 1 TB HDD
Wi-Fi 802.11 AC

Slechts €649 en dan hoef je niet meer zelf de SSD in te bouwen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMorsink
JosPrairievos schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:24:
Hi,

Wat dacht je van deze:
https://www.mediamarkt.nl...-akoya-e7415-1436414.html

17,3 inch (1920 x 1080) (volgens mij een matte coating)
Intel Core i3-5005U
6 GB
128 GB SSD + 1 TB HDD
Wi-Fi 802.11 AC

Slechts €649 en dan hoef je niet meer zelf de SSD in te bouwen ;)
ah, nice. Ziet er goed uit voor die prijs. Ga hem even bekijken.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee