Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb een tijd terug een abonnement afgesloten met telefoon. Nu heb ik de telefoon al 5 weken geleden gekregen maar mijn abonnement is pas 9 mei ingegaan. De bereikbaarheid is zo slecht dat ik vaak niet gebeld kan worden op een adres en mijn internet doet het op heel veel plekken niet. Hierover heb ik gisteren contact gehad en een hele riedel aan datums, tijden en locatie moeten doorgeven ter controle.

Vandaag ben ik terug gebeld. De enige oplossing die mij aangeboden kan worden is het kosteloos beëindigen van mijn abonnement. Op zich heel netjes, ofja normaal. Maar wanneer ik dit wil moet ik wel de telefoon afkopen! Ik mag deze niet retourneren omdat dit alleen binnen 2 weken na ontvangst kan.

Nu kan ik dus niets meer. Of mijn abonnement houden waar ik niks aan heb. Of ik de telefoon afkopen. Hier heb ik simpelweg gewoon geen geld voor anders zou ik zoiets al op voorhand doen. Volgens Hollandsnieuwe kunnen ze hier verder niets aan doen want dan moeten ze een nieuwe zendmast plaatsen.

Ik krijg via Google niet resultaten die ik graag had. Alles komt niet op gebrek in abonnement waarbij het beëindigt wordt maar niet in combinatie met een telefoon.

Wellicht dat hier iemand zoiets al eerder heeft meegemaakt of mij kan zeggen wat mijn rechten hier zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Je hebt voor je toestel een lening afgesloten, bij Hollandse Nieuwe staat de prijs die je betaald voor het toestel ook apart gespecificeerd. Wanneer je het diensten abonnement eindigt, mag momenteel Hollandse Nieuwe je lening opzeggen. Daarom moet je in 1 keer de lening afbetalen. Hiervoor kun je commercieel of misschien bij familie lenen? Nadeel is dan wel dat de kosten van een dergelijke lening vaak veel hoger zijn dan de gesubsidieerde lening van een provider. Het kan zelfs mogelijk goedkoper zijn om het abonnement door te laten lopen en je verlies te nemen.

Is het mogelijk je abonnement te downgraden? (En dan ergens anders een goedekope SIM only te nemen)

Tip voor de volgende keer: Wanneer je het toestel niet los kan betalen, kun je hem beter niet laten financieren. Vaak is het goedkoper om een abonnement te nemen inclusief toestel, dus dit is zeker aan te raden, maar zorg voor iets dergelijks dat je altijd financiele ruimte hebt om het toestel ook zelf te kunnen betalen (als toets methode voor jezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou nogmaals met HollandsNieuwe kunnen bellen en aangeven dat de telefoon & abonnement bij elkaar horen. Dat de telefoon eerder verstuurd is, is jou niet kwalijk te nemen anders dan dat je van te voren wist wat dit in zou houden (qua opzeggen, terugbetalen etc). Het is dan wel zaak dat de telefoon pas in gebruik is genomen op 9 mei en niet al ergens half maart omdat je 'm toch al in huis had.

Alternatief is om de telefoon te verkopen via http://tweakers.net/aanbod/ en de opbrengst gebruiken om jouw "schuld" bij de provider af te kopen. Hiermee wordt ook de lening van jouw naam gehaald en is het mogelijk om bij een andere provider opnieuw eenzelfde constructie/abonnement af te gaan nemen.

No offense maar ik mag toch aannemen dat iemand die 20+ is (als je profiel klopt) toch ondertussen wel ongeveer weet hoe de wereld in elkaar zit en de kleine letters even doorneemt alvorens een contract te tekenen?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2016 14:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
Ik schaf een totaalpakket aan. Dan verwacht ik ook dat het totaalpakket werkt. Zonder het een heb ik niets aan het ander. En in de standaard voorwaarden staat zoiets niet beschreven. En nee niemand dat alle voorwaarden iedere keer doorlezen bij aanschaf van een product. Ik ga toch ook niet bij alles wat ik aanschaf alle weeten van aankoop doorlezen of iets veranderd is op de wereld. En aantonen wanneer het toestel in gebruik is genomen lijkt mij niet meer mogelijk aangezet hij gerest moest worden van hollandsnieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://vrijspraak.files.wordpress.com/2011/05/geld-lenen-kost-geld.jpg

Hierom worden abonnementen nu gewoon als persoonlijke lening gezien:
nieuws: Mobiele providers moeten checken of klanten nieuw abonnement kunnen b...
Solutio schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:58:
Ik schaf een totaalpakket aan. Dan verwacht ik ook dat het totaalpakket werkt. Zonder het een heb ik niets aan het ander. En in de standaard voorwaarden staat zoiets niet beschreven. En nee niemand dat alle voorwaarden iedere keer doorlezen bij aanschaf van een product. Ik ga toch ook niet bij alles wat ik aanschaf alle weeten van aankoop doorlezen of iets veranderd is op de wereld. En aantonen wanneer het toestel in gebruik is genomen lijkt mij niet meer mogelijk aangezet hij gerest moest worden van hollandsnieuwe.
nieuws: Hoge Raad: provider moet prijs telefoon vermelden bij afsluiten abonn...

Wat jij zegt kan allang niet meer. Je gratis toestel + abonnement bestaat feitelijk uit twee delen: een toestel op afbetaling (persoonlijke lening), en een abonnement voor bel/sms/data

[ Voor 69% gewijzigd door Whatson op 18-05-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Helaas, je komt geen totaalpakket. Je koopt een dienst en financieert de aanschaf van een apparaat waarmee je telecom diensten kan afnemen (Wifi, diverse 2G, 3G en waarschijnlijk 4G providers). Of standalone, via side-installs aan een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat neemt niet weg dat TS nu zit met een toestel dat hij wil retourneren, maar wat niet meer mag...

@ TS: heeft HollandsNieuwe 5 weken verzuimd om te gaan werken of kreeg je het toestel alvast omdat dat wel kon terwijl het abonnement dus pas 5 weken daarna in zou gaan? Hmm dit is wel een zeer lastig iets zeg.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Solutio schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:58:
Ik schaf een totaalpakket aan. Dan verwacht ik ook dat het totaalpakket werkt. Zonder het een heb ik niets aan het ander. En in de standaard voorwaarden staat zoiets niet beschreven. En nee niemand dat alle voorwaarden iedere keer doorlezen bij aanschaf van een product. Ik ga toch ook niet bij alles wat ik aanschaf alle weeten van aankoop doorlezen of iets veranderd is op de wereld.
Dan lijkt het me zinvol om jezelf onder curatele te laten stellen. Of ga je eenzelfde houding ook opvoeren als je over 3 jaar een huis wil kopen/financieren? Of gaat trouwen en na een maand gaat scheiden?

Het is algemeen bekend, zowel in het nieuws als op GoT en andere sites, dat een abonnement met "gratis" toestel helemaal niet gratis is. Hier is al jaren discussie over; tenzij je al jaren geen TV, geen krant, geen internet en geen belwinkels hebt bezocht, dan weet je het inderdaad niet.
En aantonen wanneer het toestel in gebruik is genomen lijkt mij niet meer mogelijk aangezet hij gerest moest worden van hollandsnieuwe.
Dan laat je het aantonen door de provider op basis van IMEI-gegevens?
CLB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:06:
Dat neemt niet weg dat TS nu zit met een toestel dat hij wil retourneren, maar wat niet meer mag...

@ TS: heeft HollandsNieuwe 5 weken verzuimd om te gaan werken of kreeg je het toestel alvast omdat dat wel kon terwijl het abonnement dus pas 5 weken daarna in zou gaan? Hmm dit is wel een zeer lastig iets zeg.
Algemene voorwaarden hebben het over SIM-locked toestellen. Dus de activatie lijkt me pas te kunnen op het moment dat de SIM-kaart aktief is (dus 9 mei). Topicstarter zou dus minder dan 2 weken hebben kunnen genieten van het toestel dus retour zo mogen.

Helaas leveren veel providers ook (soms) unlocked devices uit en veel gebruikers gaan die meteen inzetten met hun oude abonnement totdat het nieuwe abonnement (automatisch) aktief wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2016 15:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
@MAX3400: Ik weet dat het toestel niet gratis is. Betaal er maandelijks voor. Maar als ik niets aan het toestel heb terwijl dit in een bundel verkocht is als totaalpakket dan voldoet het totaalplaatje toch niet?

Anyway, ik heb mijn gelijk gekregen en nu blijf ik het toestel gewoon maandelijks betalen in plaats van het in een keer af te kopen. Het contract is dus toch open gebroken door hun.

Zojuist is de overstap naar een andere provider ook in werking gezet dus nog even afwachten en dan zijn we er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Solutio schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:28:
@MAX3400: Ik weet dat het toestel niet gratis is. Betaal er maandelijks voor. Maar als ik niets aan het toestel heb terwijl dit in een bundel verkocht is als totaalpakket dan voldoet het totaalplaatje toch niet?

Anyway, ik heb mijn gelijk gekregen en nu blijf ik het toestel gewoon maandelijks betalen in plaats van het in een keer af te kopen. Het contract is dus toch open gebroken door hun.

Zojuist is de overstap naar een andere provider ook in werking gezet dus nog even afwachten en dan zijn we er uit.
Gelukkig is het toch op een redelijke oplossing gekomen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk dat is ook een mooie oplossing, en ook een voordeel dat tegenwoordig exact gespecificeerd staat hoeveel je aan het toestel betaald en hoeveel aan het abonnement. Zo valt dat ook weer te scheiden.

Al blijft er natuurlijk een stuk korting zitten in dat het samen aangeschaft is, blijft koppelverkoop. Maar dat verlies nemen ze nu omdat het door hen gebruikte Vodafone netwerk bij jou aantoonbaar faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hopelijk heeft TS ook een toestel verzekering. Want anders betaalt ie straks nog als zijn toestel misschien kapot gaat door waterschade of iets dergelijks.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Maar dat was niet anders geweest als HN wel was bevallen :)

Mooi opgelost door de provider.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1