Toon posts:

1 Desktop uitbreiden naar 2 desktops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*nog aan het updaten*

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil 2 systemen bouwen, beide voor op te gamen. Eén desktop zal meer voor flight en race sims worden gebruikt (incl Oculus Rift), de andere zal voor Moba's, MMO's en gewoon als media PC gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tsja, moeilijk te beantwoorden. Eigenlijk maakt de kost mij niet zo veel uit, voor de PC met de Rift zou ik 1000€ willen vrij maken, voor de andere PC nog 500€. Eigenlijk hangt het er ook van af hoe ver ik met mijn huidige hardware al kom. Het mag minder kosten, maar ook meer. Maximaal zou ik 2500€ willen betalen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
  • PSU: Corsair RM1000
  • PSU: Corsair RM850
  • RAM: GEIL 4x4GB DDR3 1333 (GD38GB1333C9DC)
  • MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD5 990FX
  • CPU: AMD FX8350 (hier ben ik niet zeker van, zal ik straks updaten)
  • GPU: Club3D R9 280x
  • SOUND: Sonar STX Essence
  • DAN NOG HARDWARE DIE VOLGENS MIJ NIET MEER BRUIKBAAR IS:
  • GPU: MSI R9 270
  • Een paar kleine SSD's (ouderdom: 1j of ouder, S-ATA)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
OCULUS PC:
  • GPU hoeft van mij nog niet, misschien dat ik later op het jaar een nieuwe koop. Ik ben hier niet volledig van op de hoogte, maar AMD zou met modellen komen die goede prestaties zouden hebben icm VR..?
  • CPU
  • MOBO (of kan ik de huidige hergebruiken voor de VR PC?)
  • RAM 16GB (of meer)
  • SSD of 2
  • Case
ANDERE PC:
  • Ik denk dat mijn huidige PC grotendeels voor deze PC kan gebruiken?
  • Nieuwe SSD (of 2)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou ook een goede case willen hebben, vroeger had ik een grote CM Stacker 830, iets soortgelijks mag altijd!

Graag ook een stille CPU koeler.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Ik ben eigenlijk helemaal niet meer mee qua hardware en zeker niet wat er goed samengaat met VR. Daarmee dat ik jullie hulp zeker kan gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 13:11 ]

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-12 21:28
Mag ik vragen waarom je hier twee aparte computers voor wilt? Ik ben geen expert op het vlak van VR, maar voor een vlotte(re) ervaring, zou ik je aanraden 1 desktop te kopen van rond de €1500. Hierdoor ga je VR toepassingen vlotter kunnen draaien en ik zie niet in waarom deze dan niet tegelijkertijd als media-computer gebruikt kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
De VR computer wordt gekoppeld aan mijn Obutto Revolution (playseat) en deze mag ik zonder echtscheiding niet in de woonkamer zetten van mijn vrouw.

De andere computer komt aan een kleine bureau te staan (in de woonkamer).

• Flex00
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11 22:27
Er zijn tegenwoordig genoeg cases te vinden met soundpadding, zoals de pricewatch: Fractal Design Define S. Dit zorgt voor een stille kast, zeker als je dit in combinatie met een koeler doet, die een variabel toerental heeft. Dan heb je in ieder geval een computer die bij licht gebruik stil is. Als je kijkt naar de componenten die je mee wilt nemen heb je daar bijna een volledige machine. Je zou ervoor kunnen kiezen zolang die voldoet gewoon die te blijven gebruiken en je te richten op de VR Machine.