Beste forum medegebruikers,
Ik zal even beginnen met mijn systeem voor te stellen.
CPU : i5 6600K @ 4.4GHz op fixed 1.2 Vcore (speedstep aan)
Mobo : Asus Z170 Gaming pro
Mem : Corsair 16GB DDR4 -2400kit CMK16GX4M2A2400C14, Vengeance LPX, XMP
CPU cooler ;Corsair H60 in p&p
VGA : MSI GTX 960 GAMING 4G
Op zich werkt mijn systeem perfect, ik maak me gewoon wat zorgen over mijn cpu temps.
Die zitten net onder/gelijk aan kamertemperatuur.
Idle hangen ze momenteel rond de 20 graden (thuis is het ongeveer een 19 a 20 graden).
Stressed na 1h OCCT of P95 hangen ze rond 46 graden.
Programma's waarmee ik gemeten heb zijn :
Coretemp
Realtemp
Aida
speccy
Asus tool
OCCT
Maar ze geven allemaal de zelfde temps.
Ik heb me ingelezen en meerdere mensen hebben dit probleem maar nergens een oplossing gevonden.
Zijn er toevallig meer mensen die dit probleem hadden en toch met een of ander tooltje de juiste temps hebben geleden ?
Ik ben gewoon bang dat ondanks de tooltjes 46 aangeven, dat de real temps toch veel hoger liggen en dat ik zonder het te weten beschadigingen ga aanbrengen aan mijn systeem.
Ik lees graag jullie ervaring
Ik zal even beginnen met mijn systeem voor te stellen.
CPU : i5 6600K @ 4.4GHz op fixed 1.2 Vcore (speedstep aan)
Mobo : Asus Z170 Gaming pro
Mem : Corsair 16GB DDR4 -2400kit CMK16GX4M2A2400C14, Vengeance LPX, XMP
CPU cooler ;Corsair H60 in p&p
VGA : MSI GTX 960 GAMING 4G
Op zich werkt mijn systeem perfect, ik maak me gewoon wat zorgen over mijn cpu temps.
Die zitten net onder/gelijk aan kamertemperatuur.
Idle hangen ze momenteel rond de 20 graden (thuis is het ongeveer een 19 a 20 graden).
Stressed na 1h OCCT of P95 hangen ze rond 46 graden.
Programma's waarmee ik gemeten heb zijn :
Coretemp
Realtemp
Aida
speccy
Asus tool
OCCT
Maar ze geven allemaal de zelfde temps.
Ik heb me ingelezen en meerdere mensen hebben dit probleem maar nergens een oplossing gevonden.
Zijn er toevallig meer mensen die dit probleem hadden en toch met een of ander tooltje de juiste temps hebben geleden ?
Ik ben gewoon bang dat ondanks de tooltjes 46 aangeven, dat de real temps toch veel hoger liggen en dat ik zonder het te weten beschadigingen ga aanbrengen aan mijn systeem.
Ik lees graag jullie ervaring