Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Arduino Primo: welke Arduino en wie is de bron?

Pagina: 1
Acties:

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
nieuws: Arduino Primo krijgt ondersteuning voor bluetooth, nfc, wifi en ir

De aap begint in de reacties uit de mouw te komen dat dit niet de 'echte' Arduino.cc betreft maar de 'andere' Arduino.org. Echter in het artikel staat:

"Arduino heeft op de Maker Faire Bay Area-show een nieuw basisbord aangekondigd, de Arduino Primo."

Jullie bron heeft het echter over Nordic (de SoC-fabrikant) en noemt nergens Arduino als organisatie. (edit: de originele Press Release van Nordic staat hier)

Dus los van de ontbrekende nuance dat dit om Arduino.org gaat, klopt ook niet dat die het aangekondigd zouden hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 18-05-2016 11:53 ]

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik weet niet veel meer dan dat persbericht en kon idd. ook geen andere info vinden (behalve post op The Verge en dat soort dingen)

Wel staat er in het pr-nieuwsbericht (want veel anders is het niet) dat:
Visit Arduino and Nordic at the Maker Faire, May 20-22 (Bay Area) and see the Arduino Primo live. Location: Zone 2, booth no 2415 and 2416.
Ik moet eerlijk bekennen dat wij niet op de hoogte waren van het dispuut tussen de eigenaren van .cc en .org.

Het verklaard overigens wel waarom Arduino Primo op de cc-site iets heel anders is... Dank daarvoor (zie nu ook de discussie in het topic).

[ Voor 13% gewijzigd door letatcest op 18-05-2016 12:14 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

letatcest schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:13:
Ik weet niet veel meer dan dat persbericht en kon idd. ook geen andere info vinden (behalve post op The Verge en dat soort dingen)

Wel staat er in het pr-nieuwsbericht (want veel anders is het niet) dat:

[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat wij niet op de hoogte waren van het dispuut tussen de eigenaren van .cc en .org.

Het verklaard overigens wel waarom Arduino Primo op de cc-site iets heel anders is... Dank daarvoor (zie nu ook de discussie in het topic).
Ik hoorde er ook pas een tijdje terug van. Maar blijkbaar zijn ze er inmiddels uit, want Arduino.cc's producten heten buiten de USA Geniuno. Dus het lijkt er op dat de rechter heeft bepaald dat Arduino.cc niet het origineel is, anders hadden ze de naam niet gewijzigd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat vermoed ik ook. Al kan ik niet zo snel vinden hoe het nu met de hele situatie zit... Damn, als ik dat geweten had... wordt zo'n kort nieuws toch ineens lang ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Dat snap ik, alleen neemt dat niet weg dat het bericht beweert dat 'Arduino heeft ... aangekondigd' terwijl het toch echt Nordic is. Ongeacht welke Arduino zij noemen.
Nordic Semiconductor today announces that Arduino – the world’s most successful open-source ecosystem for education, Maker, and Internet of Things (IoT) markets – has specified the Nordic Semiconductor nRF52832 Bluetooth® low energy (previously known as Bluetooth Smart) System-on-Chip (SoC) at the heart of its latest product: a low cost IoT-targeted programmable single board computer (or ‘base board’) called the ‘Arduino Primo’.

[ Voor 60% gewijzigd door The Third Man op 18-05-2016 12:42 ]