AppStore niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hoi Allemaal,

Ligt het aan mij of is de appstore niet vooruit te branden vandaag (18 mei 2016)? Als ik een speedtest op mijn telefoon run haal ik ruim 60mbit down en 20mbit up.. Aan mijn verbinding kan het dus niet liggen.

Ik hoor graag jullie bevindingen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Hier had ik ook last van toen mijn vader een iPhone had gekocht, erg traag installeerde amper (had direct goede ervaring dus..). Dit was echter de volgende dag opgelost.

Zelf ervaar ik het nu ook weer sinds gisteren..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Mijn updates gaan ook traag, merkte dit gisteren al wifi snelheid is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Recent een paar OS updates uit bij Apple, dan scheelt het altijd in snelheid.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Bij mij crashen apps ook opeens sinds gister. Apps die gister een update kregen crashen direct tijdens het opstarten, ook apps verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Weet niet of het iets met de App Store te maken heeft, maar het is wel raar dat meerdere apps gewoon crashen opeens..

edit: even restart en alles werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 18-05-2016 11:30 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
ASNNetworks schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:28:
Bij mij crashen apps ook opeens sinds gister. Apps die gister een update kregen crashen direct tijdens het opstarten, ook apps verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Weet niet of het iets met de App Store te maken heeft, maar het is wel raar dat meerdere apps gewoon crashen opeens..

edit: even restart en alles werkt weer.
Net al gerestart om te zien of dit het probleem ging oplossen maar helaas, het downloaden van de appstore / updaten van de appstore blijft traag. Hopen dat het later op de dag / morgen weer beter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 03:32
Dit viel mij al eerder op tijdens de andere bug met error code 59 ofzo.
de store was toe heel traag, ik denk dat het nu ook zo is, mensen proberen de update te fixen of opnieuw te doen, en dat zal Apple wel wat aan bandbreedte kosten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
jvaneijk schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Net al gerestart om te zien of dit het probleem ging oplossen maar helaas, het downloaden van de appstore / updaten van de appstore blijft traag. Hopen dat het later op de dag / morgen weer beter is.
Wat jij nu beschrijft heb ik overigens wel eens gehad, wellicht gewoon een server van Apple die wat problemen mee heeft. Toevallig ben jij dan met die server verbonden en anderen niet waardoor jij wat issues hebt. Vaak is het na een dag weer opgelost.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Geen last van hier. Telfort glas, OpenDNS.

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Had ik gisteravond ook, al moet ik daar meteen bij vertellen dat het daar ging om een enorm trage iTunes Store. Ik weet niet of dat dezelfde servers zijn als die van de App Store.
Ik had wat muziek aangeschaft, waarbij het downloaden van een track mij weer deed denken aan de snelheden die ik haalde met m'n oude 56k6 inbelverbending. Ook bij mij hielp een restart niet.
Ik weet overigens niet hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had dit zojuist ook op de Mac App Store. T zal wel los lopen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Ben blij dat ik niet als enige die probleem ondervindt, dan hoef ik individueel iig geen verdere stappen te ondernemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:27
Apple heeft een nieuwe versie van iTunes uitgebracht die iedereen wil hebben.
Gisteren ging de updater aan de gang, maar die kwam niet voorbij de 10% download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jvaneijk schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:20:
Als ik een speedtest op mijn telefoon run haal ik ruim 60mbit down en 20mbit up.. Aan mijn verbinding kan het dus niet liggen.
Dat is wel heel zwart wit. Er is nog zoveel meer dan alleen de pure down en ip snelheid.

Zit je op ziggo toevallig? Toen ik de Ziggo DNS nog gebruikte had ik namelijk ook erg vaak een langzame verbinding naar de app store.

Ik gebruik nu een Raspberry PI Sinkhole icm OpenDNS en heb nergens meer last van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Donstil schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Dat is wel heel zwart wit. Er is nog zoveel meer dan alleen de pure down en ip snelheid.

Zit je op ziggo toevallig? Toen ik de Ziggo DNS nog gebruikte had ik namelijk ook erg vaak een langzame verbinding naar de app store.

Ik gebruik nu een Raspberry PI Sinkhole icm OpenDNS en heb nergens meer last van.
Dit was rechtstreeks vanaf mijn telefoon via KPN 4G, met 3 bolletjes dus dat moet voldoende zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Heb ik sinds gisteren ook merkbaar last van, Mac App Store en iTunes Store. Zowel op Mac en ook op iPhone/iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jvaneijk schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:04:
[...]

Dit was rechtstreeks vanaf mijn telefoon via KPN 4G, met 3 bolletjes dus dat moet voldoende zijn...
Maar ja dan nog natuurlijk. Pure down en up snelheid zegt niet dat je Pageload (om maar een voorbeeld te noemen) ook snel is.

Het jammere is dat dat je bij een 4g verbinding geen alternatief DNS kan gebruiken (dacht ik) en daardoor niet alles uit kan sluiten.

Het zou natuurlijk aan Apple kunnen liggen maar Ziggo heeft dit probleem ook een tijd gehad zonder het te erkennen. Bleek uiteindelijk bij ziggo te liggen.

Edit: ik heb trouwens geen last op zowel mijn thuis verbinding als Vodafone 4G. Net als test even een firmware gedownload (iPad was nog niet bijgewerkt naar 9.3.2) en dat ging ook gewoon snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 18-05-2016 15:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bij mij is dit vandaag verholpen. Zelf geen stappen ondernomen maar alles is weer fijn snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Hier 15:40, nog steeds niet vooruit te branden...

/edit: ik ondervind nog steeds een enorm trage download van apps helaas. Maar ook het binnenhalen van iOS 9.3.2 duurt een eeuwigheid.

Ik heb al een andere DNS geprobeerd, m'n device gereboot en ik heb het probleem op 2 iPhones en 2 iPads...
Wifi snelheid is goed dus daar ligt het niet aan. Ik heb dit nog nooit gehad dus ik vraag me af wat er aan de hand is. Zoeken op internet levert geen recente andere meldingen op van traagheid.

Iemand nog een idee? Ik zit bij KPN, misschien ligt daar een probleem?

[ Voor 84% gewijzigd door Ferret op 20-05-2016 09:50 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Ik heb het zelfde probleem en helaas geen oplossing. Zowel bedraad (iMac) als via Wifi (iPhone, iPad) uiterst trage download. Ben ook bij KPN. Internet doet het verder prima. Wijziging DNS, herstarten van de devices en modem helpt niets. De trage download doet zich voor sinds afgelopen dinsdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Hier lijkt het probleem te zijn verholpen :-)
Pagina: 1