Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EVGA introduceert X99 FTW K-moederbord met m2-slot en usb 3

Pagina: 1
Acties:

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Er kloppen een aantal zaken niet in het artikel.
Er zijn vijf pci-e-x16-slots aanwezig en er is ondersteuning voor 4-way-sli-opstellingen
Ik zie er toch echt maar twee, de rest is X8. Ook in het bron artikel word nerges over 5x X16 gesproken.
EVGA voorziet het X99-bord van twee usb 3.1-aansluitingen; er is een type-c- en type-a-connector beschikbaar op het i/o-shield.
Het I/O shield is dat dun stukje metaal wat je voor de I/O poorten plaatst, die bevat dus geen aansluitingen. Een betere verwoording zou zijn dat de aansluitinger er zijn volgens het I/O shield. De type-c connector is ook duidelijk op het bord te zien.
Volgens EVGA ondersteunt het moederbord geheugensnelheden tot 3200MHz.
Een beetje verwarrend, maar EVGA heeft het zelf over 3200+ omdat je het kunt overklokken. Het is dus geen harde limiet.

Jullie melden dit:
Het moederbord is geschikt voor de huidige Haswell-E-processors en de op komst zijnde nieuwe generatie Broadwell-E-cpu's. Het topmodel uit die serie, de Core i7-6950X, krijgt tien cores en twintig threads.
Maar EVGA meld juist dit:
Supports up to 16 CPU threads (8-core)
Lijk mij dat die dan niet gaat werken.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Dank voor je uitgebreide feedback. Stukje over pci-e-slots aangepast. Dat klopte idd niet. Mijn fout 8)7

Wat i/o-shield betreft had wellicht beter 'beschikbaar via' het i/o-shield kunnen gebruiken. Ik heb het maar weggehaald, want het lijkt me wel voor zich spreken dat deze aansluitingen via de achterkant van het mobo beschikbaar zijn :)

EVGA schrijft 'up to 3200MHz+'. Dat is op zich al verwarrend ;) In de pdf staat: DDR4 Up to 3200MHz+**
** 2800MHz and 3000MHz modules are officially supported in latest BIOS update

Zoals het er nu staat lijkt me correct. Wellicht is meer mogelijk met overklokken, maar EVGA zegt tot 3200MHz te ondersteunen.

EVGA meldt waarschijnlijk 8 cores / 16 threads omdat er momenteel geen Haswell-E cpu op de markt is met meer cores. De 10/20-variant kunnen ze niet noemen omdat Intel die nog niet heeft gepresenteerd. Ik zie niet in waarom deze niet zou werken.

Verwijderd

whoops...had hetzelfde in thread zelf gezet;

Ik lees het volgende op hun site:

Intel® X99 Chipset

*Supports up to 16 CPU threads (8-core)

Toch staat het volgende in het bericht op tweakers:

"Het moederbord is geschikt voor de huidige Haswell-E-processors en de op komst zijnde nieuwe generatie Broadwell-E-cpu's. Het topmodel uit die serie, de Core i7-6950X, krijgt tien cores en twintig threads. Intel heeft de nieuwe cpu's nog niet aangekondigd, maar zal dat vermoedelijk eind mei doen rondom de Computex-beurs."

Hierdoor is het wat onduidelijk of de 6950X ondersteund gaat worden. Lijkt me niet. En daarom lijkt me de info in dit artikel overbodig en wat onduidelijk.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het niet gaat werken, maar het is inderdaad niet met zekerheid te zeggen. Heb de tekst iets aangepast.