Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe tv en soundbar. Heb verschillende opties overwogen, maar morgen ga ik waarschijnlijk de Samsung UE49KS7000 kopen samen met de Sony HT-XT3.

Ik kijk graag films en gezien mijn budget: 1900 euro is lijkt mij dit een goede combi.

Toch zou ik graag nog jullie mening willen horen. Misschien weten jullie nog wat beters of hebben jullie nog wat tips waar ik misschien nog naar zou kijken..?

Alvast bedankt en een fijne dag gewenst

Met vriendelijke groet,

Jort

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft de televisie, neem ik deze even gewoon als een gegeven. Het is toch een behoorlijk prijzig model en de 4K-discussie is al ontelbare keren gevoerd. Dat zou alleen maar in herhaling vallen worden.

Het meest opvallende onderdeel van je voorstel vind ik zelf de soundplate. Je geeft aan een filmliefhebber te zijn dus lijkt me dat een behoorlijk compromis. Een film komt toch het best tot zijn recht qua beleving wanneer je een surround set gebruikt. Als je geen zin hebt in meerdere speakers, prima natuurlijk maar voor een filmliefhebber vind ik het een aparte keuze.

Dit was je eerste post op het forum dus even een verwijzing naar Het algemeen beleid #groeten. Groeten doen is hier niet gebruikelijk.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste D vd V,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben hier inderdaad nieuw en zal me een deze dagen even inlezen in het algemeen beleid.

Ik begrijp je opmerking. Bij mijn ouders hebben we een surround set. Prachtig geluid voor films.
Nu ik sinds kort op mezelf woon en een behoorlijk kleine woonkamer heb is een surround set helaas niet mogelijk. Wanneer ik ooit groter ga wonen kies ik uiteraad voor een surround set.

Gezien het ruimtegebrek dacht ik als oplossing een sony HT-XT3 met geïntegreerde subwoofer. Enkele reviews gelezen en het schijnt een behoorlijk goed geluid te geven.

Maargoed, misschien iemand met andere opties qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klein wonen is net hoe je het bekijkt; als je bij je ouders een huiskamer had van 130 vierkante meter en het nu moet doen met 60 vierkante meter, heb je alsnog veel meer aan een surroundset.

Daarnaast, maar dat is een observatie en niet meteen te vertalen naar nieuwe apparatuur; er zijn voldoende surround-sets te koop (in ieder geval voor de PC) die voldoende geluid geven en ook op een oppervlak van 20 vierkante meter best goed uit de verf komen. Een TV met een return-channel over SPDIF kan ook een "klein" surroundsetje aansturen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:32:
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben hier inderdaad nieuw en zal me een deze dagen even inlezen in het algemeen beleid.

+

Maargoed, misschien iemand met andere opties qua geluid?
Er zullen tientallen/honderden opties zijn; lees even het algemeen beleid door, zoals gesuggereerd door S1NN3D want er zijn een aantal zaken, waaronder budget etc. etc. die je niet benoemt waardoor een goede optie niet te noemen is.

/edit: sorry, er stond een budget maar als we een andere TV zouden aanraden (want beter / goedkoper / interessanter), dan gaat het budget voor speakers omhoog. Splits het even; dat is makkelijker denken naar merk / type / winkel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2016 10:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het nu doen met een woonkamer van 20 vierkante meter.

Budget voor de tv: 1400 euro
Budget voor het geluid: 500 euro

Vanavond of morgen lees ik even het algemeen beleid door, nu ben ik aan het werk :)

iig bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:47:
IBudget voor het geluid: 500 euro
Klein zoekopdrachtje.

Ik zeg zeker niet dat mijn resultaten maar meteen de oplossing moeten zijn maar je bent in sommige gevallen iets beter uit met een receiver + speakers. Zeker als je op een later tijdstip iets groter gaat wonen of extra apparatuur wil aansluiten, heb je al een redelijke head-unit staan.

Denk er even over na; ik heb nu 2 personen een Bose "geluidsmuurtje" gehoord en het haalt het echt niet bij de beleving van het geluid. Maar dat is misschien heel persoonlijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Ook een goede combi is deze:
de 49ks7000 met de veel geprezen soundplate Canton DM55
het geluid daarvan vind ik heel goed,
deze past precies omder deze televisie,
de meeste soundbars passen niet tussen de 'pootjes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 18:55
Of gewoon even lekker doorsparen voor een fatsoenlijke geluidsset? Het zou zonde zijn om nu € 500,- uit te geven en misschien binnen het half jaar al dingen te kort komt of wat dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mensen, jullie trekken een topic uit de sloot van zo'n 9 maanden geleden. Dat heeft natuurlijk geen zin. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.