Ik ben op zoek naar een nieuwe PC i.v.m. verkoop van mijn Mac. Op basis van de BBG en wat aanpassingen ben ik tot de bijgevoegde opstelling gekomen. Kan ik hiermee uit de voeten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, foto's bewerken en programmeren (momenteel voornamelijk Matlab, in de toekomst wellicht andere talen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, beeldscherm en muis zullen bij nieuwe systeem gebruikt gaan worden. Ik ben enkel op zoek naar de PC zelf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan onderstaande te denken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo krachtig mogelijk rond deze prijsrange. Voldoende RAM is een must vanwege werken met veel data.
Ga je overklokken?
Niet out-of-the-box, maar wellicht in de toekomst wel. Ik wil het graag voor mogelijk houden.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er mogelijk betere alternatieve keuzes waarbij ik in dezelfde prijsrange blijf? Passen alle componenten in de case (voor zover ik kan zien wel? Loop ik tegen problemen aan m.b.t. compatability van RAM (wat ik weleens heb gehoord)? Is een dusdanig krachtige voeding nodig (ik zag dat de videokaart tijdens stress tot ongeveer 450W kan gebruiken)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, foto's bewerken en programmeren (momenteel voornamelijk Matlab, in de toekomst wellicht andere talen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, beeldscherm en muis zullen bij nieuwe systeem gebruikt gaan worden. Ik ben enkel op zoek naar de PC zelf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat aan onderstaande te denken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 233,12 | € 233,12 |
| 1 | ASRock Z170 Extreme4 | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate | € 341,50 | € 341,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,63 | € 23,63 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C8G4D240FSA | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Corsair RM750x | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 140,95 | € 140,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.219,99 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo krachtig mogelijk rond deze prijsrange. Voldoende RAM is een must vanwege werken met veel data.
Ga je overklokken?
Niet out-of-the-box, maar wellicht in de toekomst wel. Ik wil het graag voor mogelijk houden.
Wat verwacht je van ons?
Zijn er mogelijk betere alternatieve keuzes waarbij ik in dezelfde prijsrange blijf? Passen alle componenten in de case (voor zover ik kan zien wel? Loop ik tegen problemen aan m.b.t. compatability van RAM (wat ik weleens heb gehoord)? Is een dusdanig krachtige voeding nodig (ik zag dat de videokaart tijdens stress tot ongeveer 450W kan gebruiken)?