Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:11
Afgelopen week heb ik na lang wikken en wegen mijn race setup compleet gemaakt met het volgende scherm (deze noemen we verderop voor het gemak maar even TV):

pricewatch: Samsung UE40JU6500W Zwart
Deze zit op onderstaande set-up aangeslaten middels HDMI (van de videokaart wel te verstaan, er is dus niets op het moederbord aangesloten)

Daarnaast heb ik op mijn bureau het volgende scherm staan (deze noemen we verderop voor het gemak maar even SC als in.. SCherm :) )
pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart
Deze gebruik ik voor alle niet race-gerelateerde games (Cities Skylines, Software Inc, Thalos Principle etc)

Dan nu het issue. Wanneer ik wil gaan racen start ik mijn pc op en zet ik de TV aan. Het scherm op mijn bureau laat ik dan uit staan. Echter krijg ik geen beeld over mijn TV (*HDMI)
Wanneer ik vervolgens weer uit mijn race setup geklommen ben en mijn SC (*DisplayPort) aan schakel dan zie ik daar wel beeld. Niet veel later floept dan ook ineens het beeld op mijn TV aan.
Vervolgens zet ik mijn SC weer uit (immers die heb ik niet nodig tijdens het racen) en plots verlies ik ook het beeld op de TV. Zo blijf ik een aantal keer switchen en met de display instellingen spelen (TV als 'main display' vs SC als 'main display', displays anders assignen .. etc) en dan na een tijdje werkt het ineens..

Daarnaast als ik de TV net heb opgestart kan ik een max. resolutie selecteren in Windows van 1920x1080. Na een kleine minuut of wat (en na wat heen en weer geswitch) kan ik wel de native resolutie (4k) van het scherm (TV) kiezen.

Nu heb ik het aan verschillende mensen al voorgelegd en eigenlijk snapt niemand echt wat er gebeurd en waarom de TV niet gewoon 'main-monitor' wordt als het display op het bureau toch niet aan staat.

(overigens is 'niet-aan' gelijk aan, uitgeschakeld op het display, de stekker zit wel in het stopcontact (staat er dan stroom op de DisplayPort?))

Wie kan mij helpen uit te leggen wat hier het issue is en wat ik er aan kan doen zodat ik gewoon mijn pc kan opstarten, de TV aan kan zetten en direct kan gaan beginnen met racen.

Andersom werkt het overigens wel prima. Als ik een ander spel speel alleen op mijn bureau dan schakel ik de hele TV niet in en kan ik prima gamen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 170,01€ 170,01
1Asus H97-Pro Gamer€ 132,19€ 132,19
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 325,-€ 325,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
1Samsung S34E790C Zwart€ 813,-€ 813,-
1Logitech Z906€ 278,90€ 278,90
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Corsair Vengeance K70 RGB Fully Mechanical Gaming Keyboard€ 179,-€ 179,-
1Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/16€ 59,-€ 59,-
1Samsung UE40JU6500W Zwart€ 639,-€ 639,-
1be quiet! Dark Power Pro 10 550W€ 145,04€ 145,04
1Crucial MX100 512GB€ 269,-€ 269,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.169,09

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat gebeurt er als je de TV als enige beeldscherm aansluit? Dus de displayport even uit SC trekken, dan PC en TV aan en kijk wat er gebeurt.
Het is een workaround, maar in mijn ervaring kiest de PC min of meer een primair display. Deze wijkt soms af van wat je in Windows instelt.

Mijn 780Ti geeft voorkeur aan DVI over HDMI bijvoorbeeld, waar mijn DVI scherm toch echt secundair is.

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 18-05-2016 07:59 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

nelizmastr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:58:
Wat gebeurt er als je de TV als enige beeldscherm aansluit? Dus de displayport even uit SC trekken, dan PC en TV aan en kijk wat er gebeurt.
Het is een workaround, maar in mijn ervaring kiest de PC min of meer een primair display. Deze wijkt soms af van wat je in Windows instelt.

Mijn 780Ti geeft voorkeur aan DVI over HDMI bijvoorbeeld, waar mijn DVI scherm toch echt secundair is.
Dan is het nog vreemd dat de tv beeld of geen beeld geeft onder invloed van zijn andere scherm.

Even een shot in the dark hoor:
Zou het toevallig kunnen zijn dat de pc of tv of sc op dezelfde stekkerdoos zit?

Heb heel lang een 2x800Watt versterker op dezelfde stekkerdoos als mijn main scherm gehad. Zette ik deze versterker dan aan of uit raakte mijn scherm (en dus ook pc) van slag. Aangezien schermen ook best wel een flinke piekstromen kunnen geven bij aan of uitschakelen kan dit misschien bij jou ook het geval zijn

Hoe zit het bij jou allemaal aangesloten?

[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-05-2016 08:16 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
PaRaDoX4 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:15:
[...]

[..]
Zou het toevallig kunnen zijn dat de pc of tv of sc op dezelfde stekkerdoos zit?
[..]
Zit inderdaad op dezelfde stekkerdoos. Maar dat verklaart niet waarom de TV niet direct beeld krijgt toch? Als ik de PC aanzet, en daarna alleen de TV zou ik geen pieken verwachten die de TV van slag maakt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dit zou wel kunnen verklaren waarom je beeld op 1 van de schermen wegvalt als je een van deze uitzet. Maar als het goed is moet zo'n scherm zichzelf snel herstellen en na een aantal keer flikkeren tussen beeld en zwart binnen een minuut echt wel weer beeld geven.

wat naar aanleiding van dit fenomeen ook kan gebeuren is dat je videokaart van slag raakt. dan crasht bijvoorbeeld je driver en heeft je pc eventjes nodig om het apparaat opnieuw in te schakelen.

moet wel zeggen dat dit allemaal wel een long shot is. Het is zeer zeker mogelijk maar heel vaak komt het niet voor. Zeker nieuwe schermen zijn vaak bestand tegen spanningsdipjes.
Wel iets om in gedachten te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-05-2016 09:50 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
De TV flikkert verder niet. Enige dat ik te zien krijg is een zwart beeld en de melding 'No input'.
Ik zal het eens een keer andersom proberen. Eerst de TV aan.. dan de PC. Misschien dat dat verschil maakt. Ben nu op het werk dus kan het allemaal niet meteen testen.

*sowieso

Pagina: 1