Toon posts:

geheugen uitbreiden laptop Acer aspire 3810t

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de acer aspire 3810t nu al 6 jaar. Voordeel van de laptop is dat die erg dun en licht is en een lange accuduur heeft. Nadeel is dat die processor erg langzaam is. Kwam origineel met windows vista.. maar die was veel te zwaar de heb ik er xp op gezet. Toen xp niet meer geupdate werd ben ik over gestapt naar linux mint. Dat werkt prima alleen nu heb ik dat mijn CPU bij veel simpele taken soms al stijgt naar 100%. Vooral bij browsen en als die flash moet gebruiken.. als ik dan iets open gaat die naar 100% en dan zakt die en blijft hangen op 60 /70%. Fullscreen youtube kijken gaat net op een lage resolutie terwijl de laptop toch hd aan zou moeten kunnen. zit namelijk een hd scherm in.

Nu vroeg ik mij af of het upgrade van 3gb ram naar 8 gb gaat helpen hiermee? Is het t waard om te upgraden?

info van me laptop:
processor type Intel Core 2 Solo SU3500
Geheugen capaciteit 3 GB
Scherm diagonaal 13,3 inch
Resolutie 1366x768
GPU type Intel GMA 4500M HD
Totale opslagcapaciteit 250 GB

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

RAM maakt hem niet sneller. Je hebt een processor die op veel vlakken langzamer is dan zelfs de Atoms van een paar jaar geleden en helaas is hij gesoldeerd.

Als je meer wil zal je een nieuwe moeten kopen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 15:49

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 06:30:
Nu vroeg ik mij af of het upgrade van 3gb ram naar 8 gb gaat helpen hiermee? Is het t waard om te upgraden?
Nee, dat gaat niet helpen. Voornamelijk omdat je processor slechts 32 bit is en daarmee maxixmaal 4GB aan kan sturen (en met alle adres-ruimte die andere zaken nog opnemen komt dat in de praktijk meestal neer op ergens tussen de 3GB en 3.5GB bruikbaar).

Zoals neliz al opmerkt heb je geen andere keuze dan dit oude besje te vervangen. Deze is echt aan het eind van zijn technische levensduur gekomen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Croga schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:58:
[...]

Nee, dat gaat niet helpen. Voornamelijk omdat je processor slechts 32 bit is en daarmee maxixmaal 4GB aan kan sturen (en met alle adres-ruimte die andere zaken nog opnemen komt dat in de praktijk meestal neer op ergens tussen de 3GB en 3.5GB bruikbaar).

Zoals neliz al opmerkt heb je geen andere keuze dan dit oude besje te vervangen. Deze is echt aan het eind van zijn technische levensduur gekomen.
Cor 2 solo is gewoon 64 bit, net als core 2 duo: Wikipedia: Merom (microprocessor)

De processor zou dus in principe meer kunnen aansturen dan 4 GB, mits het moederbord dat ook ondersteunt.

Maar gezien de cpu die op 100% staat is het wel duidelijk dat dat hier de beperkende factor is. 1.4 GHz single core Core 2 is redelijk achterhaald.
Daar gaat meer geheugen echt geen verbetering brengen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 15:49

Croga

The Unreasonable Man

White Feather schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:24:
Cor 2 solo is gewoon 64 bit, net als core 2 duo:
Excuses, u heeft helemaal gelijk. Ik was in de war met de CoreDuo.

De rest van onze verhalen komt uiteraard weer volledig overeen ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad naar een andere laptop moet gaan kijken. Jammer dat ze zo'n langzame processor erin gemaakt hebben toendertijd, anders zou het een best leuke laptop zijn voor multimedia gebruik...
Pagina: 1