Toon posts:

hotspot maken, like to login

Pagina: 1
Acties:
  • 3.340 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag een hotspot willen maken en je krijgt pas verbinding als je onze facebook pagine hebt geliked.
Ik heb al veel research gedaan en ik kwam aardig wat opties tegen voor een hotspot met social login maar geen gratis/open source optie zoals hotspotsystems en sputnik.

ik heb een router met dd-wrt/openwrt.

iemand die mij verder zou kunnen helpen?

alvast bedankt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat doe je met mensen die geen facebook hebben en willen? Waarom wil je wel publiciteit maar er niet voor betalen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus voorbeelden gezien dat je natuurlijk ook kunt inloggen zonder facebook. Het lijkt mij gewoon een leuke functie om toe te voegen alleen ik wil er gewoon niet veel geld aan uitgeven.

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-01 10:53
1e hit op google: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=51214

Hotspot wordt in sommige systemen Captive portal genoemd, misschien helpt je dat met zoeken naar de mogelijkheden..

[ Voor 19% gewijzigd door Neal op 18-05-2016 08:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, even zoeken naar captive portal of andere termen.
Iets meer eigen inzet aub.

Tijd voor een nieuwe sig..

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10-2025

ShockWave

Lost it somewhere

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:50:
Hoi,

Ik zou graag een hotspot willen maken en je krijgt pas verbinding als je onze facebook pagine hebt geliked.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 01:08:
Het lijkt mij gewoon een leuke functie om toe te voegen .
Er zit altijd een andere reden achter waarom je wil dat iemand eerst jouw facebookpagina liked voordat hij online kan komen via jouw hotspot dan alleen "gewoon een leuke functie om toe te voegen "..
Dit geeft al aan dat je dus niet gebruik wilt maken van onbekende "hotspots"

Star Citizen referralcode

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Unifi AP's een optie? Hebben een vrij nette portal :)

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 18-05-2016 11:39 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
... facebook pagine hebt geliked....
... social login maar geen gratis/open source optie zoals hotspotsystems en sputnik.
Seen it, been there...solved it...

Wat je vraagt willen heel veel mensen....en bijna niemand weet het te vinden. 8)

D'r zijn genoeg commerciele oplossingen...
er bestaat 1 oplossing die uiteindelijk (voor mij(n clienten)) prima werkte...en je moet hem maar weten te vinden...

De 'relatief' eenvoudige oplossing Purple Wifi

Pas ik al tijden toe bij MKB klanten die een simpele oplossing willen.
Moet je wel even zelf tweaken of bij hun een hotspot kopen.
Bij zelf tweaken neem ik meestal een Ubiquiti of TP-Link.

Router te koop bij Purple zelf -of- een zelf builden die je dan indien nodig zelf flashed (compatible hardware list) met hun (open WRT adapted) firmware
(geel is flashen, blauw is direkt te gebruiken..... ik gebruik de 'gele' oplossing. Dedicated firmware en dummyproof)

.. en presto je hebt een kant en klare hotspot oplossing met Facebook login.
Met remote beheer en rapportages....

Free license kost je niks en geeft je de Facebook login zoals je vraagt.
Aanlog pagina is ook 'beperkt' te personaliseren.

Bedenk wel dat je even in moet schatten dat de hardware ook het aantal mensen moet kunnen ondersteunen die gaan aanloggen.

Een el-cheapo router met beperkt geheugen kan ook een beperkt aantal bezoekers aan....

Bedenk ook hoe je dit wilt uitrollen. Vanuit een account en meerdere 'mappen' kan je zo meerdere clienten centraal ondersteunen.

Anders moet je voor elke klant een aparte profiel aanmaken.

[ Voor 37% gewijzigd door kwakzalver op 18-05-2016 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt kwakzalver, Ik ga er mee aan de slag!!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik gebruik dan wel mijn g3 verbinding en met mij een hoop andere ook.....

Je zou zeker de optie moeten bieden om ook het Internet op te kunnen zonder de like.

[ Voor 18% gewijzigd door Rolfie op 18-05-2016 17:08 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Beetje geval van "like onze pagina aub! we hebben te weinig likes, please like onze pagina anders geen wifi".

Het geinige hiervan is dat je al door veel klanten/gebruikers gewoon totaal niet meer serieus genomen wordt. Inderdaad wat Rolfie al aangeeft, dan gaan ze gewoon op 3G, vooral in de tijd dat bundels met 10GB of meer steeds normaler worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan like ik jou omdat ik op dat moment wifi wil hebben. Vervolgens ga ik op Facebook naar mijn likes en haal ik 'm net zo snel weer weg. Jammer joh, doel gemist.

En wat als mensen terugkomen. Moeten ze dan wéér liken of op de een of andere manier iets met Facebook gaan doen?

Wanneer je een eigen zaak hebt kun je veel beter je kassabonnen koppelen aan je wifi: een (bar)code op een kassabon geeft toegang tot je wifi. Net zo makkelijk plus dat je deze service voor klanten aanbiedt als extra service.

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 11:23
Ik denk dat er niks mis is met een gunst retour vragen als ze gebruik willen maken van je gratis wifi. Legio mensen in bars en cafe's maken ook gebruik van de gratis wifi want dat scheelt dan toch weer uit de databundel. :)

En heb je geeen FB of andere social media account dan zal dat 9 van de 10 x zijn vanwege privacy .... wel dan lijkt me inloggen via een hotspot al helemaal niet wijs (tenzij de dan weer met vpn gaat werken).

Gratis is het toverwoord nog steeds maar voor niks gaat nog steeds alleen de zon op zoals mijn moeder al zei

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

• corset
herremolog schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:25:
Ik denk dat er niks mis is met een gunst retour vragen als ze gebruik willen maken van je gratis wifi. Legio mensen in bars en cafe's maken ook gebruik van de gratis wifi want dat scheelt dan toch weer uit de databundel. :)

En heb je geeen FB of andere social media account dan zal dat 9 van de 10 x zijn vanwege privacy .... wel dan lijkt me inloggen via een hotspot al helemaal niet wijs (tenzij de dan weer met vpn gaat werken).

Gratis is het toverwoord nog steeds maar voor niks gaat nog steeds alleen de zon op zoals mijn moeder al zei
Dan vind ik het bonnen systeem stuk praktischer zoals iemand al aangaf. Bij aanschaf van een product staat er op de bon gewoon een unieke Wifi code die je kan invullen. Probleem opgelost zonder facebook door je strot te douwen :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• herremolog
Praktischer ? Lijkt me niet. Plus je verplicht nu mensen wat te kopen. En hoe doe je dat dan met een vol terras? Meerdere mensen op 1 code? Of iedereen apart af laten rekenen? Praktischer en snel is een social media account lijkt mij

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

• corset
herremolog schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:51:
Praktischer ? Lijkt me niet. Plus je verplicht nu mensen wat te kopen. En hoe doe je dat dan met een vol terras? Meerdere mensen op 1 code? Of iedereen apart af laten rekenen? Praktischer en snel is een social media account lijkt mij
Mooi, dan blijft een groot deel van m'n vrienden lekker op 3g. Ik heb zelf 20gb, probleem opgelost.
Het klinkt nogal al van "we willen precies weten wie er inlogt op onze wifi" ipv een leuk idee.

Sorry dat hele Facebook forceren tegenwoordig loopt nogal uit de hand.

• herremolog
Das dan toch ook prima ? Het gaat erom free wifi of niet ... aan jouw de keus of je via social media inlogt of je eigen databundel gebruikt. Er hangt tenslotte geen jammer tussen :D. En idd ... gratis gaat de zon op dus meestal willen ze ook wat van je weten :D

Jij wil gratis maar voelt je dan geforceerd. Moet je niet doen. Is gewoon een keus die je maakt : Of eigen databundel of gegevens vrijgeven en gratis.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb Facebook WiFi aan staan op m'n AP, maar dat is optioneel. Je kan de pagina Liken --> Heb je Wifi. Of je kan doorklikken --> Heb je ook Wifi. In beide gevallen land je op m'n FB pagina als splashpage. Was ik een restaurant geweest, dan had ik hier bijvoorbeeld het menu van de dag op kunnen zetten.

Met Purple WiFi kan je nog veel verder gaan. Je kan dan ook met Twitter, Linkedin, Google of email inloggen. Je kan dan ook vouchers pushen als iemand te lang op één plek verblijft. Bijvoorbeeld: 20% korting op spijkerbroeken als je te lang bij een schap met spijkerbroeken staat. Of een voucher voor een gratis cola als je te lang in de rij staat bij een fastfood restaurant. Stukje optimalisatie van de klantbeleving. Is meer iets voor de marketing afdeling, dan dat ICT er mee aan de slag gaat.

Een simpele splashpage met: Ik ga akkoord met de voorwaarden, abuse blablabla kan natuurlijk ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Bl@ckbird op 19-05-2016 00:16 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• corset
Bl@ckbird schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:14:
Ik heb Facebook WiFi aan staan op m'n AP, maar dat is optioneel. Je kan de pagina Liken --> Heb je Wifi. Of je kan doorklikken --> Heb je ook Wifi. In beide gevallen land je op m'n FB pagina als splashpage. Was ik een restaurant geweest, dan had ik hier bijvoorbeeld het menu van de dag op kunnen zetten.

Met Purple WiFi kan je nog veel verder gaan. Je kan dan ook met Twitter, Linkedin, Google of email inloggen. Je kan dan ook vouchers pushen als iemand te lang op één plek verblijft. Bijvoorbeeld: 20% korting op spijkerbroeken als je te lang bij een schap met spijkerbroeken staat. Of een voucher voor een gratis cola als je te lang in de rij staat bij een fastfood restaurant. Stukje optimalisatie van de klantbeleving. Is meer iets voor de marketing afdeling, dan dat ICT er mee aan de slag gaat.

Een simpele splashpage met: Ik ga akkoord met de voorwaarden, abuse blablabla kan natuurlijk ook.
Dat is een stuk betere oplossing :) Dan krijg je exposure voor je Facebook, en komt het een stuk minder wanhopig over.

IK heb een tijd geleden in Italië in een restaurant gezeten waar ze Wifi hadden, op het moment dat je wilde connecten kreeg je netjes een User Agreement (logisch), en daarna inderdaad het menu, met ook de dagkaart.
Hierdoor kon je gelijk zien wat er die dag speciaal gemaakt werd (stond uiteraard ook bij de ingang, maar ja daar ga je niet zo snel naar terug lopen :+ )

• Bl@ckbird
  • Niet online
WiFi marketing is prima, maar het moet wel relevant zijn voor je bezoeker en hij/zij moet er iets aan hebben. Anders komt het spammerig over en schrik je mensen alleen maar af. Een tijdje terug sprak ik iemand die Purple op het hockey-veld wilde gebruiken om mensen te informeren dat de bitterballen aan de bar klaar waren. Met WiFi marketing en location based WiFi services kan je hele leuke dingen doen, zoals indoor navigatie door een warenhuis. Of in het Rijks krijg je info over de Nachtwacht als je een tablet huurt. Maar je moet wel een beetje creatief zijn in het verzinnen van toepassingen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bl@ckbird op 19-05-2016 10:22 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• funkyduck
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik zoek precies hetzelfde.
Ik wil dat gasten op internet kunnen, in ruil voor een like.

Maar waarom niet zoals Kwakzalver een oplossing?

Nee iedereen moet zijn mening geven en kritische vragen terug stellen die totaal niet investeren in de TS die een vraag heeft.

Ik heb het idee dat er vroeger meer zonder oordeel hier werd gereageerd.
Mensen heb respect voor elkaar en reageer enkel als je iets waardevols toe denkt te kunnen voegen.
Leven en laten leven... damn

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
funkyduck schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:59:

Omdat er geen oplossing is. TS zoekt een like, maar dat bestaat niet. Facebook is daarmee gestopt. Wel kun je een check-in doen en die informatie is prima met Google te vinden: https://www.facebook.com/business/facebook-wifi. Een van de verplichtingen van een dergelijk systeem is dat er een alternatief moet zijn. D.w.z. dat mensen zonder Facebook ook een mogelijkheid moeten hebben om in te loggen. Op die pagina staat ook meteen de supported hardware.

Of klop aan bij een IT bedrijf. Iedere MSP biedt een Facebook check-in aan. Kost vaak geen drol. Hooguit een paar tientjes per maand voor de huur en het beheer van AP's.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 05-09-2016 18:13 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

funkyduck schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:59:

Nee iedereen moet zijn mening geven en kritische vragen terug stellen die totaal niet investeren in de TS die een vraag heeft.

Ik heb het idee dat er vroeger meer zonder oordeel hier werd gereageerd.
Mensen heb respect voor elkaar en reageer enkel als je iets waardevols toe denkt te kunnen voegen.
Leven en laten leven... damn
Elke reactie in dit topic had betrekking tot de vraag, sommige gaven ook de keerzijde van een dergelijke systeem aan of hoe ze daarmee als 'klant' om zouden gaan.
Dat een antwoord niet in je straatje past betekend niet dat dergelijke replys ongewenst zijn.

Het is me ook niet helemaal duidelijk wat nu je doel is van het omhoog schoppen van dit topic, je geeft aan dat de oplossing die kwakzalver post hetgene is wat je zoekt :?

• funkyduck
Jij vraagt je dat af, ik vraag me af waarom de eerste vraag is: "Waarom wil je publiciteit hebben, maar er niet voor betalen". Wat heb je aan een wedervraag als deze als TS? Zeg dan niks denk ik dan.

Het antwoord van Kwakzalver heb ik nog niet in praktijk geprobeerd. Met het omhoog schoppen hoop ik ook nog andere oplossingen te mogen lezen, ipv reacties die voorheen beschreef. Ik vind het een interessant onderwerp en verdiep me er graag verder in. Dus als mensen nog iets toe te voegen hebben lees ik dat heel graag. Alvorens dank.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

funkyduck schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:50:
Jij vraagt je dat af, ik vraag me af waarom de eerste vraag is: "Waarom wil je publiciteit hebben, maar er niet voor betalen". Wat heb je aan een wedervraag als deze als TS? Zeg dan niks denk ik dan.
Zoals al eerder uitgelegd : dat een antwoord niet in iemands straatje pas betekend niet dat ze niet gepost mogen worden.

• funkyduck
Koffie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:30:
[...]

Zoals al eerder uitgelegd : dat een antwoord niet in iemands straatje pas betekend niet dat ze niet gepost mogen worden.
Het is geen antwoord!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
030 8080006. Eerste hit op Google.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 07-09-2016 08:19 ]

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-01 14:17
Bl@ckbird schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:14:
Kan he uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Gebruik je een eigen AP (zo ja welke?) voor de captive portal en heb je meer info?

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ik gebruik een Meraki AP, maar andere AP's die supported zijn kan ook: https://facebook.com/help/126760650808045

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 22:04
kwakzalver schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:44:
[...]

Seen it, been there...solved it...

Wat je vraagt willen heel veel mensen....en bijna niemand weet het te vinden. 8)

D'r zijn genoeg commerciele oplossingen...
er bestaat 1 oplossing die uiteindelijk (voor mij(n clienten)) prima werkte...en je moet hem maar weten te vinden...

De 'relatief' eenvoudige oplossing Purple Wifi

Pas ik al tijden toe bij MKB klanten die een simpele oplossing willen.
Moet je wel even zelf tweaken of bij hun een hotspot kopen.
Bij zelf tweaken neem ik meestal een Ubiquiti of TP-Link.

Router te koop bij Purple zelf -of- een zelf builden die je dan indien nodig zelf flashed (compatible hardware list) met hun (open WRT adapted) firmware
(geel is flashen, blauw is direkt te gebruiken..... ik gebruik de 'gele' oplossing. Dedicated firmware en dummyproof)

.. en presto je hebt een kant en klare hotspot oplossing met Facebook login.
Met remote beheer en rapportages....

Free license kost je niks en geeft je de Facebook login zoals je vraagt.
Aanlog pagina is ook 'beperkt' te personaliseren.

Bedenk wel dat je even in moet schatten dat de hardware ook het aantal mensen moet kunnen ondersteunen die gaan aanloggen.

Een el-cheapo router met beperkt geheugen kan ook een beperkt aantal bezoekers aan....

Bedenk ook hoe je dit wilt uitrollen. Vanuit een account en meerdere 'mappen' kan je zo meerdere clienten centraal ondersteunen.

Anders moet je voor elke klant een aparte profiel aanmaken.
Hoi Kwakzalver,

Ik ben zelf op dit moment ook op zoek naar een oplossing als deze voor enkele van mijn klanten. Zoals je al zegt zijn er veel (heel veel) betaalde oplossingen en heb ik het deels ook al zelf gebouwd. Maar deze zelfbouw is niet iets voor productie (nog).
Nu vroeg ik me af of jij weet of de purple wifi ook puur geinstalleerd kan worden op een ondersteunende router en dat deze router dan puur en alleen dient voor de hotspot functionaliteit? Ik zit dan te denken aan dat deze purple router wordt gebruikt voor de redirection/authenticatie maar dat de core router/firewall de connectiviteit verzorgt. In mijn geval vaak unifi omgevingen en deze hebbend optie om naar een hotspot te verwijzen.
Met welke ondersteunende routers heb jij de meeste ervaring mee? Is dat een mikrotik of gebruik jij zelf vooral andere merken? Ik vind het overigens wel schimmig dat er niets over de prijzen op de site staan vermeld ter indicatie. Heb jij hier ervaringen en/of richtprijzen voor (denk aan 1 site per maand)?

Ik hoor graag je ervaringen, ik heb inmiddels een ondersteunende test router besteld om het zelf ook te kunnen gaan testen.

• Bl@ckbird
  • Niet online
Een lijst met supported hardware is hier te vinden:
https://support.purplewif...ist-of-compatible-devices

Je hebt een gratis variant en een Enhanced variant. Van de Enhanced variant is een 14 dagen trial licentie:
https://purple.ai/licenses/

Met de gratis of enhanced licenties kun je een hotspot bouwen. Daarnaast is er een Location licentie, maar daarvoor heb je 3 of meer access points nodig. Met 3 punts-veldsterkte metingen kan je dan bepalen waar clients in je gebouw bevinden.

• kraan74
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Heb sinds kort een social wifi hotspot van Disney. Werkt heel goed! Ze maken gebruik van een access points
[...]

Binnen 2 werkdagen hebben ze het persoonlijk geïnstalleerd en heeft het deskundige personeel de verbinding in en om het pand getest!

Nu verzamel ik klant gegevens en kan ik marketing acties houden met mijn WiFi, ik kan mijn klanten de mogelijkheid geven om mijn pagina te liken. De verzamelde data is voor mij meer waard dan een like op Facebook.

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 04-09-2017 14:27 . Reden: Reclame verwijderd ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:33
Leuk geprobeerd, maar reclame blijft reclame ;)

Kan een gebruiker mij uitleggen waarom hij/zij ooit de beslissing zou nemen om gegevens als een naam+telefoonnummer te verruilen voor 10 minuten internet? Als je geen abonnement hebt met mobiel internet mis je het blijkbaar niet onderweg, als je dat wel hebt, heb je de wifi ook niet nodig toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 04-09-2017 14:27 . Reden: Editted ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een oud topic omhoog schoppen met een linkje is vies. Slot erop..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.