Nee
[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 17-05-2016 23:45 ]
39
John Doos schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:41:
pricewatch: Lenovo Tab 3 Essential ZA0R0033SE Zwart
Is de tablet echt 300kg
In 1965 zou 300kg waarschijnlijk wel heel licht zijn geweest voor een portable computer, nu heb je maar 1 steekkarretje nodig om het te vervoeren!Fietsbel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:44:
Dat is correct, daarom scoort de tablet maar een 6,5. Gewicht is een minpunt
Uiteraard was hier sprake van een klassieke gram -> kilogram fout, ik heb het aangepast
Je kunt ook maken dat je het gewicht altijd met units moet invoeren bij het invullen van specs. Dus een los getal is dan niet togestaan. Dan kan het ook niet meer fout gaan.
Dan kun je ook gelijk ponden en andere imperische shit toelaten, als een fabrikant zo gek is om niet wetenschappenlijk te zijn
[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-05-2016 21:25 ]
日本!🎌
In dit geval moet de eenheid worden omgezet van kg naar g. Waarschijnlijk is de categorie tablets aangemaakt als een kopie van van de categorie laptops, waarbij het toen (nog voor de tablet-revolutie met goedkope Android tablets en de iPads, dus jaaaren geleden) heel logisch was om voor kg te kiezen, immers waren er toen maar weinig tablets onder de 1kg._Thanatos_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:24:
Misschien beter om gewicht in grammen in te voeren? De gram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht. Maar belangrijker is volgens mij dat bij de meeste producten waarbij gewicht van belang is, het gewicht toch al rond of onder 1000g zit
Je kunt ook maken dat je het gewicht altijd met units moet invoeren bij het invullen van specs. Dus een los getal is dan niet togestaan. Dan kan het ook niet meer fout gaan.
Dan kun je ook gelijk ponden en andere imperische shit toelaten, als een fabrikant zo gek is om niet wetenschappenlijk te zijn
Hoewel het omzetten zo gedaan is (2 klikjes voor mij), blijft alle oude data ingevoerd staan als kg, dus wordt deze tablet ineens 0,3 gram
FTFY_Thanatos_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:24:
Misschien beter om gewicht in grammen newton in te voeren? De gram kilogram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht massa.
Hier komt iets hips te staan
Verwijderd
Neen, kg is basis si-eenheid_Thanatos_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:24:
Misschien beter om gewicht in grammen in te voeren? De gram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht.
https://www.wikiwand.com/...Units#/Units_and_prefixes
Is beetje bizar omdat de m wel de si-eenheid is maar heeft te maken met uitdrukking van een newton enzo
Hoe dan ook, een gram maakt tegenwoordig meer sense voor de meeste apparaten waarbij gewicht van belang is.
En ja, HyperMan, massa ipv gewicht. Tuurlijk. Maar hier op Aarde bij normale omstandigheden zijn massa en gewicht equivalent. Je zo te zien begreep je me prima
[ Voor 18% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-06-2016 10:57 ]
日本!🎌