300kg?! Lenovo Tab 3 Essential ZA0R0033SE Zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:12

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is correct, daarom scoort de tablet maar een 6,5. Gewicht is een minpunt :+

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 17-05-2016 23:45 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Fietsbel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:44:
Dat is correct, daarom scoort de tablet maar een 6,5. Gewicht is een minpunt :+
In 1965 zou 300kg waarschijnlijk wel heel licht zijn geweest voor een portable computer, nu heb je maar 1 steekkarretje nodig om het te vervoeren!

Uiteraard was hier sprake van een klassieke gram -> kilogram fout, ik heb het aangepast ;) Vorige week zelfs al, we kregen hier via ons meldpunt ook al veel meldingen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien beter om gewicht in grammen in te voeren? De gram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht. Maar belangrijker is volgens mij dat bij de meeste producten waarbij gewicht van belang is, het gewicht toch al rond of onder 1000g zit :)

Je kunt ook maken dat je het gewicht altijd met units moet invoeren bij het invullen van specs. Dus een los getal is dan niet togestaan. Dan kan het ook niet meer fout gaan.
Dan kun je ook gelijk ponden en andere imperische shit toelaten, als een fabrikant zo gek is om niet wetenschappenlijk te zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-05-2016 21:25 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

_Thanatos_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:24:
Misschien beter om gewicht in grammen in te voeren? De gram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht. Maar belangrijker is volgens mij dat bij de meeste producten waarbij gewicht van belang is, het gewicht toch al rond of onder 1000g zit :)

Je kunt ook maken dat je het gewicht altijd met units moet invoeren bij het invullen van specs. Dus een los getal is dan niet togestaan. Dan kan het ook niet meer fout gaan.
Dan kun je ook gelijk ponden en andere imperische shit toelaten, als een fabrikant zo gek is om niet wetenschappenlijk te zijn :)
In dit geval moet de eenheid worden omgezet van kg naar g. Waarschijnlijk is de categorie tablets aangemaakt als een kopie van van de categorie laptops, waarbij het toen (nog voor de tablet-revolutie met goedkope Android tablets en de iPads, dus jaaaren geleden) heel logisch was om voor kg te kiezen, immers waren er toen maar weinig tablets onder de 1kg.

Hoewel het omzetten zo gedaan is (2 klikjes voor mij), blijft alle oude data ingevoerd staan als kg, dus wordt deze tablet ineens 0,3 gram :+ Hiervoor is de hand van een devver nodig, dus zal ik een ticket moeten inschieten. Ik wil dit meepakken in een groter geheel, er zijn vast andere plekken waar een soortgelijke situatie is en daarnaast wil ik op veel plekken default GB in plaats van MB hebben staan. Het kan dus eventjes duren voordat dit geïnventariseerd is en uitgevoerd door development. Maar het staan in ieder geval op de agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Misschien beter om gewicht in grammen newton in te voeren? De gram kilogram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht massa.
FTFY

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:37
Sommige wegen alsnog bijna 3 kg :)
pricewatch: Samsung Galaxy View WiFi 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beter om gewicht in grammen in te voeren? De gram is tenslotte de basis SI-eenheid voor gewicht.
Neen, kg is basis si-eenheid
https://www.wikiwand.com/...Units#/Units_and_prefixes

Is beetje bizar omdat de m wel de si-eenheid is maar heeft te maken met uitdrukking van een newton enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hm, raar dat dat kilogram is ja. Dan zou eigenlijk de basiseenheid voor druk de hPa (of beter, hN/m²) moeten zijn, omdat die overeenkomt met een millibar :)
Hoe dan ook, een gram maakt tegenwoordig meer sense voor de meeste apparaten waarbij gewicht van belang is.

En ja, HyperMan, massa ipv gewicht. Tuurlijk. Maar hier op Aarde bij normale omstandigheden zijn massa en gewicht equivalent. Je zo te zien begreep je me prima ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-06-2016 10:57 ]

日本!🎌

Pagina: 1