Heel simpel gezegd: ik wil een mainstream game PC, zoveel mogelijk conform de "Mainstream Game PC van Mei 2016" maar zit met het "bouwen vs compleet/kant-en-klaar kopen" dilemma...
De (basis) componenten in de BBG van mei zijn:
Intel Core i5 6400
8gb RAM (2.1ghz)
500gb SSD
De Nvidia GTX970
Ik laat dus merken, mobo, voeding even buiten beschouwing...
Bijelkaar is bovenstaande BBG systeem momenteel €875,-
Maar, dan moet je zelf alles bestellen, assembleren en nog een OS kopen (Windows á > €100 euro), dus dan zit je al op 975,-
En dan heb je geen garantie op je PC als geheel, maar alleen op de onderdelen...
Nu kwam ik de Medion Akoya P5311 I tegen die volgens mij ook verkocht wordt door Media Markt & Coolblue onder de naam: Medion Erazer X5305 G
Die heeft de volgende specs:
Intel Core i5 6400
8gb RAM (1.6ghz)
128gb SSD
1TB HD
Nvidia GTX970 (met 4gb)
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Hot-swap HDD mobile rack;
Multi kaartlezer (SD/MMC/MS/xD)
Bluetooth 4.0 (USB Dongle)
Draadloze netwerkkaart 802.11b / g / n (USB Dongle)
DVI-I naar D-SUB VGA Verloop
(toetsenbord + muis)
+ Windows 10 Home
Voor €999,-
Best compleet dus?
Op de SSD grootte en RAM snelheid na, zowat hetzelfde qua specs en de vraag die zich aandient: hoeveel minder snel is dit dan de BBG build?
Bij alle zaken waar je zelf kan samenstellen en bouwen kom ik met de specs van de BBG steevast boven de 1100-1200 uit: sowieso duurder dus...
Iemand een mening of een invalshoek op mijn dilemma? Tips?
Alvast dank voor jullie tijd en aandacht...
(en bij voorbaat excuus
als ik in verkeerde categorie post)
Edit:
PS: bijkomend voordeel van kant-en-klaar kopen bij b.v. Coolblue is dat als ik er binnen 14 dagen toch niet blij mee ben en e.e.a. erg tegenvalt, ik hem gewoon (kostenloos) kan terugsturen...
De (basis) componenten in de BBG van mei zijn:
Intel Core i5 6400
8gb RAM (2.1ghz)
500gb SSD
De Nvidia GTX970
Ik laat dus merken, mobo, voeding even buiten beschouwing...
Bijelkaar is bovenstaande BBG systeem momenteel €875,-
Maar, dan moet je zelf alles bestellen, assembleren en nog een OS kopen (Windows á > €100 euro), dus dan zit je al op 975,-
En dan heb je geen garantie op je PC als geheel, maar alleen op de onderdelen...
Nu kwam ik de Medion Akoya P5311 I tegen die volgens mij ook verkocht wordt door Media Markt & Coolblue onder de naam: Medion Erazer X5305 G
Die heeft de volgende specs:
Intel Core i5 6400
8gb RAM (1.6ghz)
128gb SSD
1TB HD
Nvidia GTX970 (met 4gb)
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Hot-swap HDD mobile rack;
Multi kaartlezer (SD/MMC/MS/xD)
Bluetooth 4.0 (USB Dongle)
Draadloze netwerkkaart 802.11b / g / n (USB Dongle)
DVI-I naar D-SUB VGA Verloop
(toetsenbord + muis)
+ Windows 10 Home
Voor €999,-
Best compleet dus?
Op de SSD grootte en RAM snelheid na, zowat hetzelfde qua specs en de vraag die zich aandient: hoeveel minder snel is dit dan de BBG build?
Bij alle zaken waar je zelf kan samenstellen en bouwen kom ik met de specs van de BBG steevast boven de 1100-1200 uit: sowieso duurder dus...
Iemand een mening of een invalshoek op mijn dilemma? Tips?
Alvast dank voor jullie tijd en aandacht...
(en bij voorbaat excuus

Edit:
PS: bijkomend voordeel van kant-en-klaar kopen bij b.v. Coolblue is dat als ik er binnen 14 dagen toch niet blij mee ben en e.e.a. erg tegenvalt, ik hem gewoon (kostenloos) kan terugsturen...
[ Voor 4% gewijzigd door hgoor op 17-05-2016 23:44 ]