Mainstream game PC: bouwen of kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 16:17
Heel simpel gezegd: ik wil een mainstream game PC, zoveel mogelijk conform de "Mainstream Game PC van Mei 2016" maar zit met het "bouwen vs compleet/kant-en-klaar kopen" dilemma...

De (basis) componenten in de BBG van mei zijn:

Intel Core i5 6400
8gb RAM (2.1ghz)
500gb SSD
De Nvidia GTX970

Ik laat dus merken, mobo, voeding even buiten beschouwing...

Bijelkaar is bovenstaande BBG systeem momenteel €875,-

Maar, dan moet je zelf alles bestellen, assembleren en nog een OS kopen (Windows á > €100 euro), dus dan zit je al op 975,-

En dan heb je geen garantie op je PC als geheel, maar alleen op de onderdelen...

Nu kwam ik de Medion Akoya P5311 I tegen die volgens mij ook verkocht wordt door Media Markt & Coolblue onder de naam: Medion Erazer X5305 G
Die heeft de volgende specs:

Intel Core i5 6400
8gb RAM (1.6ghz)
128gb SSD
1TB HD
Nvidia GTX970 (met 4gb)
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Hot-swap HDD mobile rack;
Multi kaartlezer (SD/MMC/MS/xD)
Bluetooth 4.0 (USB Dongle)
Draadloze netwerkkaart 802.11b / g / n (USB Dongle)
DVI-I naar D-SUB VGA Verloop
(toetsenbord + muis)
+ Windows 10 Home

Voor €999,-

Best compleet dus?

Op de SSD grootte en RAM snelheid na, zowat hetzelfde qua specs en de vraag die zich aandient: hoeveel minder snel is dit dan de BBG build?

Bij alle zaken waar je zelf kan samenstellen en bouwen kom ik met de specs van de BBG steevast boven de 1100-1200 uit: sowieso duurder dus...

Iemand een mening of een invalshoek op mijn dilemma? Tips? :?

Alvast dank voor jullie tijd en aandacht...

(en bij voorbaat excuus :X als ik in verkeerde categorie post)

Edit:

PS: bijkomend voordeel van kant-en-klaar kopen bij b.v. Coolblue is dat als ik er binnen 14 dagen toch niet blij mee ben en e.e.a. erg tegenvalt, ik hem gewoon (kostenloos) kan terugsturen...

[ Voor 4% gewijzigd door hgoor op 17-05-2016 23:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 18:31
dat zou ik niet doen, prebuilds zijn altijd een stuk duurder dan wat je krijgt. daarbij mag je ook niks teveel verwachten van dingen zoals kabelmanagement en het mobo. heb er wel eens een paar openzien gaan bij de mediamarkt en je wordt echt niet vrolijk van wat je dan aantreft.

maak even een topic start aan en vul het vragenlijstje in. als het goed is heb je een vragenlijst gekregen bij het aanmaken van dit topic. vul deze in en dan kan je ook rekenen op goed advies , even wat topics om door te lezen. DAA beleid Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Heb je al Windows 7 of 8 of heb je die op 1 van je computers staan? Zoja, dan kun je Windows 10 gratis krijgen. Dus dan bespaar je daar 100 euro op. Overigens kun je Windows 10 voor 45 euro krijgen als je hem zelf bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Nate-Senpai schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:54:
dat zou ik niet doen, prebuilds zijn altijd een stuk duurder dan wat je krijgt. daarbij mag je ook niks teveel verwachten van dingen zoals kabelmanagement en het mobo. heb er wel eens een paar openzien gaan bij de mediamarkt en je wordt echt niet vrolijk van wat je dan aantreft.
In hoeverre heb ik last van kabelmanagement denk je? Hooguit als ik eens iets wil vervangen, en dan denk ik wellicht aan RAM of SSD.. Het lijkt me aannemelijk dat dit wel overkomelijk is?

Ik zou wel eens een benchmark vergelijking willen zien/maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
essentials9002 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:03:
Heb je al Windows 7 of 8 of heb je die op 1 van je computers staan? Zoja, dan kun je Windows 10 gratis krijgen. Dus dan bespaar je daar 100 euro op. Overigens kun je Windows 10 voor 45 euro krijgen als je hem zelf bouwt.
Hoe werkt dat dan? Ik heb windows 10 op m'n laptop (komende van 8.0) en 10 op een Fujitsu Q9000 (komende van 7 professional)... Daar zit beiden geen installatie medium bij overigens... Neem aan dat ik die oorspronkelijke windows 7 niet nogmaals kan gebruiken op een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
hgoor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:18:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ik heb windows 10 op m'n laptop (komende van 8.0) en 10 op een Fujitsu Q9000 (komende van 7 professional)... Daar zit beiden geen installatie medium bij overigens... Neem aan dat ik die oorspronkelijke windows 7 niet nogmaals kan gebruiken op een andere PC?
Ik heb Windows 7 op twee verschillende computers gebruikt en dat was Windows 7 die al voorgeïnstalleerd was op een laptop. Dus het moet wel kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
hgoor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:15:
[...]

In hoeverre heb ik last van kabelmanagement denk je? Hooguit als ik eens iets wil vervangen, en dan denk ik wellicht aan RAM of SSD.. Het lijkt me aannemelijk dat dit wel overkomelijk is?

Nouja daar gaat je punt van garantie al. Als je de kast openmaakt is je garantie weg.

Daarnaast is de kabel management meestal wel redelijk ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van bijvoorbeeld de voeding die zijn vaak zeer matig en geven vaak na enkele jaren problemen.

Weet niet of je een scholier bent ? Dan kun je windows gratis krijgen via Slim.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
essentials9002 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:19:
[...]

Ik heb Windows 7 op twee verschillende computers gebruikt en dat was Windows 7 die al voorgeïnstalleerd was op een laptop. Dus het moet wel kunnen denk ik.
Volgens mij kon je een OEM serial niet op een ander mobo gebruiken? Dus een HP Win 7 serial op een Acer ofzo.. Was er niet iets waarmee je serial daadwerkelijk aan specifieke hardware gekoppeld was?

Maar misschien moeite van proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ergo
MichaelvD2203 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:22:
[...]

Nouja daar gaat je punt van garantie al. Als je de kast openmaakt is je garantie weg.

Daarnaast is de kabel management meestal wel redelijk ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van bijvoorbeeld de voeding die zijn vaak zeer matig en geven vaak na enkele jaren problemen.

Weet niet of je een scholier bent ? Dan kun je windows gratis krijgen via Slim.nl
hmm misschien valt t wel mee, de laatste die ik zag was trouwens wel echt dramatisch. kabels lagen gewoon los rond te slingeren en dat soort dingen.
hgoor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:15:
[...]

kabelmanagement heeft niet heel veel invloed op koelprestaties en dergelijke.
YouTube: Cable Management - Does it impact cooling performance? At all?... maar het is gewoon zonde, en laat zien hoe weinig moeite ze steken in de build.

het moederbord is ook 9 van de 10 keer een mini-itx prut dingetje dus hier moet je ook echt niet teveel van verwachten.

nee pre builds zijn in mijn ogen weggegooid geld, gezien je voor 1000 euro een veel krachtiger systeem zou kunnen bouwen .

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 197,80€ 197,80
1MSI B150 GAMING M3€ 99,95€ 99,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 549,-€ 549,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 59,50€ 59,50
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Sandisk Ultra II SSD 240GB€ 70,49€ 70,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.093,39

100 euro meer, maar dan wel met de 980ti die tot vandaag de snelste gpu was die er was ( titan series niet meegerekend). dit systeem bestaat ook nog uit kwalitatief goede onderdelen met een mooi zwart rood schema. mocht uiterlijk je niets boeien kan je makkelijk 40/50 er van af halen en dan nog de 6400 ipv de 6500 en je hebt voor 30 euro meer een veel krachtiger systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Ergo op 18-05-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
[...]

Haha, ze kunnen echt niet zien of je de kast een keer open hebt gemaakt, er zit geen zegel op zoals bij je electriciteitsmeter ;-)
Toevallig heb ik hier een Medion Pentium 4 staan (en mijn zwager heeft er ook een) en allebei doen ze het nog dus ik heb (nog) geen negatieve ervaringen..
Ja dat weet ik wel: helaas niet. Naar Windows 10 is alleen voor 0 onder de voorwaarde: "Er moet al een versie van Windows op je computer aanwezig zijn"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Nou, die zegel zit er dus soms wel op.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
RobinHood schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:31:
Nou, die zegel zit er dus soms wel op.
Nog nooit gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
ik zeg ook niet dat ze kapot gaan , maar je krijgt gewoon veel minder waar voor je geld dan dat je het zelf bouwt , even een voorbeeld : http://www.mediamarkt.nl/...m32cd-nl015t-1422043.html
bovenstaand systeem is veels te duur voor zijn geld, komt met een veel langzamere gpu dan verantwoord is voor de prijs en heeft niet eens een SSD. voor minder geld heb je een systeem dat gewoon vele malen krachtiger is en bestaat uit betere kwaliteit componenten. de build die ik hierboven postte doet het in gamen veel beter dan dit pre build systeem en mocht je een i7 willen dan zit je nog steeds 100 euro onder het bedrag van die pc, maar heb je nog steeds een veel betere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
[...]

...
Garantie vervalt niet bij het openmaken van laptops of pc kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
hgoor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:23:
[...]

Volgens mij kon je een OEM serial niet op een ander mobo gebruiken? Dus een HP Win 7 serial op een Acer ofzo.. Was er niet iets waarmee je serial daadwerkelijk aan specifieke hardware gekoppeld was?

Maar misschien moeite van proberen waard.
Ik heb een Compaq win 7 serial op een samengestelde, merkloze pc gebruikt, dus kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
Eli3l schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 01:23:
[...]

Garantie vervalt niet bij het openmaken van laptops of pc kasten.
Verschilt per fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
Dat kunnen ze claimen, maar ze hebben dan geen gelijk. Het open maken van je kast valt onder normaal gebruik. Bijvoorbeeld om een extra harde schijf toe te voegen. Dit is al in meerdere topics voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik zou iets als dit bouwen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,-€ 85,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 311,-€ 311,-
1Phanteks Eclipse P400 - Zwart€ 65,-€ 65,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 57,95€ 57,95
1Super Flower Golden Green HX 450 watt€ 60,95€ 60,95
1Crucial BX200 240GB€ 55,92€ 55,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,77

Hier heb je nog 200 over om windows te kopen en eventueel een extra harde schijf of processorkoeler te kopen. Het voordeel van zelf bouwen is dat je elk component kunt uitzoeken en dus zeker weet dat het allemaal van hoge kwaliteit is ;)
Edit: Ik zou windows via een reseller zoals G2A of Kinguin kopen. Je budget laat het ook wel toe om een key via Microsoft zelf te kopen als je je daar zekerder bij voelt. Verder kan de garantie op onderdelen ook een voordeel zijn : stel dat je grafische kaart kapot gaat, dan hoef je enkel die terug te sturen en heb je nog wel een functionele pc thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelGH op 19-05-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Als je zelf niet wilt bouwen kunnen webshops zoals Azerty en Alternate ook gewoon de pc voor je in elkaar zetten voor 50-75 euro als je alle onderdelen bij hun koopt. Dan heb je alsnog een flink betere pc voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 771005

Ik heb persoonlijk een heel slechte ervaring met Medion.
Al 3 computers ervan gehad thuis en allemaal na 8 maanden kapot.
Ik heb nu een zelf samen gestelde computer en dat is veel beter dan een pre-made build.
Je kan veranderen wat je wilt, dingen toevoegen, ... terwijl een pre-build meestal niet uitbreidbaar is.
Ik zou ook eens bij BytesAtWork kijken, altijd goede prijsen en een snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 14:04
Edit: Ik zou windows via een reseller zoals G2A of Kinguin kopen. Je budget laat het ook wel toe om een key via Microsoft zelf te kopen als je je daar zekerder bij voelt. Verder kan de garantie op onderdelen ook een voordeel zijn : stel dat je grafische kaart kapot gaat, dan hoef je enkel die terug te sturen en heb je nog wel een functionele pc thuis.
Dit zijn geen zuivere webshops en worden hier op Tweakers dan ook als niet legaal beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
rickbovenkamp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Dit zijn geen zuivere webshops en worden hier op Tweakers dan ook als niet legaal beschouwd.
Kinguin en G2A zijn ook geen echte webshops. Ze zijn platformen waarop verkopers hun keys aanbieden dus je moet zeker oppassen en naar de beoordelingen van de verkopers kijken. Kinguin voldoet wel aan de Europese wetgeving in zake van btw, dus ik begrijp niet echt waarom het als illegaal beschouwd wordt. Er zijn inderdaad incidenten geweest waarbij er keys zijn verkocht via kinguin die frauduleus bekomen waren, maar dit zijn uitzonderingen en zeker niet de standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbovenkamp
Precies om die uitzonderingen en deze komen vaker voor dan je denkt. Die hele goedkope Windows Keys zijn bijv vaak Keys die bestemd zijn voor arme landen zodat hun ook toegang kunnen hebben tot Windows! En ja, het kan dus zijn dat je Windows na een poosje gedeactiveerd word als je zo'n key gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Hmm, genoeg om weer over na te denken.

Punt is wel dat als je de componenten voor de laagste prijs wilt inkopen je dus waarschijnlijk bij 6 (of meer) verschillende shops uitkomt. Je kan natuurlijk alles proberen te kopen bij één of twee shops, maar dan wordt het verschil snel minder...

Wat betreft Windows Licentie: daar is waarschijnlijk nog wel een mouw aan te passen.

Ik zie overigens ook niet op tegen het zelf assembleren ofzo (vaak zat voor anderen gedaan of zelf wat vervangen).

Maar overigens heb ik niet het idee dat die Medion dus echt veel te duur is ondanks de iets minder snelle ram. Op papier zijn het leuke componenten.

Als ik namelijk bij een site als Gamepc.nl de Intel gamepc als uitgangspunt neem en daar dan de i5 6400 in stop, een Crucial SSD en 1TB HD + DVD + cardreader + Windows, dan zit ik in de basis samenstelling op €1117 euro.

Ik zou ook wel eens wat benchmarks willen zien van het BBG Systeem en dan vergelijken met zo'n Medion. Wat zal het schelen? 20% in snelheid? Ik heb altijd geleerd dat je snelheidsverschillen beneden de 25% amper merkt in de praktijk..

Maar hierboven zijn een paar mooie alternatieven langsgekomen moet ik zeggen. Dus ik ga er zeker nog eens een beetje in duiken.

Want los van alles zijn we natuurlijk tenslotte toch "tweakers' en je eigen PC samenstellen en bouwen blijft natuurlijk op zich ook heel leuk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 13:59

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Genoeg webshops die hem voor 50 euro ook voor je in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je hebt helemaal gelijk, die Medion is niet zoveel duurder als je de specificaties vergelijkt.
Het voordeel van zo'n prefab systeem (los van het niet hoeven schroeven en pielen) is dat je een plug & play aankoop doet en eventuele garantie lekker bij één winkel kan afhandelen.

Maar wat je maar al te vaak niet kan zien aan een prefab systeem is welke onderdelen er precies in zitten.
Ja, de cpu en ram en hdd/ssd wel, maar de info over moederbord, gpu en voeding ontbreekt vaak. En dat heeft een reden, namelijk omdat het vaak simpele budget hardware is.

En dan kom je er misschien na twee jaar achter dat als je een nieuwe videokaart erin wilt prikken ook meteen een nieuwe voeding moet gaan kopen bijvoorbeeld. En dan is het ineens niet meer zo'n fijne deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:27
De medion pc zit voor ~800 euro aan onderdelen in.
Heb nu een lijstje gemaakt waarbij je niet alles bij 1 winkel kunt bestellen, maar het geeft een idee.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1Gigabyte GA-H110M-DS2 DDR3€ 53,95€ 53,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC€ 300,-€ 300,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1König Micro Bluetooth versie 4.0 dongle€ 8,95€ 8,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 39,95€ 39,95
1Logitech Desktop MK120 (Qwertz CH)€ 22,10€ 22,10
1Crucial CT102464BA160B€ 25,95€ 25,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Fortron Source FSP500-60APN€ 36,50€ 36,50
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 37,62€ 37,62
1Sharkoon Media Reader III€ 9,12€ 9,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 807,94
(en het kan nog slechter qua keuzes)

In elkaar laten zetten + windows installeren kost 75 euro ofzo, laten we zeggen dat het 900 euro kost.
Laat je het assembleren heb je de garantie van de onderdelen ook bij 1 winkel en vaak ook nog eens 1-2 jaar op de assemblage.

Die 100 euro die je dan bij de medion meer betaalt kun je steken in veel betere onderdelen, want bij de onderdelen die er standaard in zijn gezet is echt bespaart op elke euro waar het maar kan.
Bovenstaande lijst zou ik dan ook niet aanraden om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:47
hgoor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:05:

Want los van alles zijn we natuurlijk tenslotte toch "tweakers' en je eigen PC samenstellen en bouwen blijft natuurlijk op zich ook heel leuk :9~
Waar woon je? Volgens mij ben je gek als je een compleet systeem koopt. Je kunt voor vergelijkbaar geld een veel fijner systeem in elkaar zetten en als je het lastig vindt om in te bouwen, kan vast wel iemand je helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
Als ik namelijk bij een site als Gamepc.nl de Intel gamepc als uitgangspunt neem en daar dan de i5 6400 in stop, een Crucial SSD en 1TB HD + DVD + cardreader + Windows, dan zit ik in de basis samenstelling op €1117 euro.
Tsja, bestel je iets dergelijks gewoon zelf dan ben je voor ca. 900 euro klaar. Het is dus niet dat die samenstel sites slechte PC's verkopen het is dat ze veels te veel voor de componenten vragen. Je kan dan beter alles bij afuture, azerty of alternate bestellen en hun het in elkaar laten zetten voor 5 tientjes.

Medion PC's zou ik niet nemen want dan krijg je echt een bout voeding die waarschijnlijk kapot gaat net een paar maandjes nadat de garantie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Hmm, genoeg om weer over na te denken.

Punt is wel dat als je de componenten voor de laagste prijs wilt inkopen je dus waarschijnlijk bij 6 (of meer) verschillende shops uitkomt. Je kan natuurlijk alles proberen te kopen bij één of twee shops, maar dan wordt het verschil snel minder...
Je kan proberen een deal te maken met een van die winkels winkel door naar de prijzen bij die andere winkels te verwijzen: alles in 1 keer kopen bij die ene winkel voor de laagste prijs die op dat moment wordt geboden door de internetwinkels (prijzen, winkels en bron geven). Beter minder winst dan geen winst, lijkt mij.

Ik zou trouwens even wachten met het kopen van een grafische kaart. Vanaf juni kan je de 1070 kopen voor niet veel meer, de 970 gaat hierdoor waarschijnlijk minder kosten en vanaf volgende maand gaat de Polaris van AMD verkrijgbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 20-05-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Nate-Senpai schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:39:
ik zeg ook niet dat ze kapot gaan , maar je krijgt gewoon veel minder waar voor je geld dan dat je het zelf bouwt , even een voorbeeld : http://www.mediamarkt.nl/...m32cd-nl015t-1422043.html
bovenstaand systeem is veels te duur voor zijn geld, komt met een veel langzamere gpu dan verantwoord is voor de prijs en heeft niet eens een SSD. voor minder geld heb je een systeem dat gewoon vele malen krachtiger is en bestaat uit betere kwaliteit componenten. de build die ik hierboven postte doet het in gamen veel beter dan dit pre build systeem en mocht je een i7 willen dan zit je nog steeds 100 euro onder het bedrag van die pc, maar heb je nog steeds een veel betere build.
Het wordt pas echt leuk als je naar die gamingdesktops gaat kijken waarbij je 3000-5000 euro betaalt. :)
http://www.computerstore....vortex-g65-6qf-045nl.html
De CPU die erin zit kost ongeveer 350 euro, de twee grafische kaartsen samen pak hem beet 1000 euro, exclusief kortingen die zo'n bedrijf allicht kan krijgen.
Oké, er zitten een snelle harde schijf, twee SSD-schijven en een RAID in maar als je dat alles bij elkaar optelt dan zit ik nog steeds met een groot gat wanneer je uitgaat van de duurste componenten en alles bij elkaar optelt. Heeft iemand enig idee wat de winstmarges zijn bij dit soort desktopcomputers? Het lijkt mij een erg lucratieve handel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Anoniem: 444127 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:56:
[...]

Het wordt pas echt leuk als je naar die gamingdesktops gaat kijken waarbij je 3000-5000 euro betaalt. :)
http://www.computerstore....vortex-g65-6qf-045nl.html
De CPU die erin zit kost ongeveer 350 euro, de twee grafische kaartsen samen pak hem beet 1000 euro, exclusief kortingen die zo'n bedrijf allicht kan krijgen.
Oké, er zitten een snelle harde schijf, twee SSD-schijven en een RAID in maar als je dat alles bij elkaar optelt dan zit ik nog steeds met een groot gat wanneer je uitgaat van de duurste componenten en alles bij elkaar optelt. Heeft iemand enig idee wat de winstmarges zijn bij dit soort desktopcomputers? Het lijkt mij een erg lucratieve handel. :)
Inderdaad, ik denk dat als je het duurste MSI moederbord neemt, en verder de duurste MSI 980 kaart etc. je inderdaad nog een aardig gat hebt. Maar de kast is zo te zien wel speciaal ontworpen voo dit model en wellicht is het mobo ook specifiek gezien de rare configuratie aan de achterzijde qua connectors?

Als het een speciale built is dan wordt vergelijken lastig, want je kunt het niet zomaar nabouwen met dezelfde componenten. Maar als je vergelijkbare componenten neemt moet het een stuk goedkoper kunnen zou je denken?
Pagina: 1