Toon posts:

Blind waarschijnlijk... maareh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb net een msi kt7 turbo raid gekocht, maar kan in de bios nergens de fsb settings vinden ?

Ben ik nou echt zo scheel offe ? heb trouwes nog geen bios geflashed stata nog de originele op.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Use the Force, Luke.

oftewel:

Zoek en gij zult vinden.

Engineering

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is dat niet met een jumper geregeld ?
of anders zoals op de 266 pro in de pc health sectie van je bios lekker logisch not.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 21:36 schreef smvs het volgende:
of anders zoals op de 266 pro in de pc health sectie van je bios lekker logisch not.
nee hoor het zit echt in het bios, volgens mij onder een menu wat iets over voltage en health als titel heeft! Succes!

Verwijderd

Het staat zeer duidelijk in de handleiding van je mobo

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 21:36 schreef smvs het volgende:
hij heeft gelijk...... klein geel ding

info staat in boekie

Verwijderd

Leest u even mee:
-pagina 2-3: J17 jumper function erop voor CPU FSB 100 MHz, eraf voor 133 MHz op je MoBo.
-pagina 3-32: Clock By Slight Adjust in menuitem Frequency/Voltage Control in je BIOS.

Vragen? :)

Verwijderd

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk :)

schele ik. ik dacht dat dat clock by sight juist de snelheid was waarop die m terug zou zetten als t fout ging :)

maarum dan gelijk nog vraagie.. ik zit te zoeken naar nieuwste bios voor de kt7 turbo raid maar kan het kloppen dat dat "raid" der niet bij staat op de site ?

moet ik dus de bios voor de niet raid versie hebben ?

Verwijderd

Maakt geen hol uit. De bios upgrade heeft eigenlijk helemaal niks met je RAID te maken. Neem dus gewoon de nieuste BIOS. Voor je RAID zitten er trouwens WEL bug-fixen in. Staat bij die upgrade dacht ik ook geschreven.

Verwijderd

Topicstarter
om evben terug te komen op die jumper op mobo.

zodra ik die er af haal start me pc niet meer op. stek ik echter in de bios het geheugen in op 133 dan gaat t wel goed.

houd dit nu in dattie ook daadwerkelijk op 133 draait ?

of haal ik nu 2 dingen door elkaar ?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hmmm.. meestal als je moederboard op een bepaalde snelheid draait dus 100mhz heb je meestal 100mhz geheugen nodig, en als je 133mhz moederboard heb dan zal je dus ook 133mhz geheugen moeten nodig hebben en ingesteld zijn...

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Op maandag 25 juni 2001 09:03 schreef Kev0867 het volgende:
hmmm.. meestal als je moederboard op een bepaalde snelheid draait dus 100mhz heb je meestal 100mhz geheugen nodig, en als je 133mhz moederboard heb dan zal je dus ook 133mhz geheugen moeten nodig hebben en ingesteld zijn...
Meestal niet meer , dus.

Engineering

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
houd dit nu in dattie ook daadwerkelijk op 133 draait ?

of haal ik nu 2 dingen door elkaar ?
het lijkt me sterk dat dit gaat werken. het werkt wel maar je proc draait niet op zijn goeie speed. je kan toch gewoon kijken bij het opstarten hoe snel je proc staat?
Pagina: 1