Testresultaten: Alpha PAL30 + Delta fan op verschillende Voltages !

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Op verzoek zijn hier mijn testresultaten van mijn 60mm Delta-fan die op verschillende Voltages draait gemonteerd op een Alpha FC-PAL30 Heatsink.
Alle testen zijn uitgevoerd op de volgende manier: CPU-load 100% (grazende koetjes). In alle gevallen heb ik eerst de Delta uitgezet en gewacht tot mijn CPU-temperatuur op 50*C stond, hierna de Delta gestart en gewacht tot de temperatuur niet meer zakte. De temperatuur die voor minimaal 5 minuten bleef staan heb ik als waarde opgeschreven.

Testsysteem: Celeron566@966, Abit BF6, 160Mb cas2 PC100, CL GeForce-2 GTS@220/375.
Alle resultaten gemeten met Motherboard Monitor v4.18. De CPU-temperatuur is gemeten met de sensor in de CPU, dus niet op de heatsink.

Volt. | Temp. | Geluidsniveau
-----+-------+---------------
4.5V. | 43*C | Delta draait amper (niet echt bruikbaar)
6.0V. | 40*C | Redelijke koeling (niet hoorbaar)
7.5V. | 38*C | Harddisks geluid overstemt Delta
9.0V. | 37*C | Enorm verschil met 12V, wel hoorbaar.
12.0V | 36*C |Opstijgende straaljager
G-Orb | 42*C |

De Golden Orb, waar ik eerst best wel tevreden over was valt hier direct door de mand. Die Alpha is stukken beter. Ook als de Alpha warm is dan zakt de temperatuur heel snel wanneer die Delta eenmaal gaat zuigen. Die Orb heeft heel veel moeite om weer in temperatuur te dalen.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Crasher, kun je dit even naar support@oc-shop.nl mailen, Newt, vroeg daar namelijk om...bvd

Verwijderd

Heel interessant!

Verwijderd

Vraagjes:
1. Hoe stel je die voltages in?
2. Welke koelprut?
3. Hoe krijg je die sensor in je cpu?
Thnx

Verwijderd

Perfect Chrasher; en bedankt!!
Laat dit toch even de kracht van de Delta zien in combo met de Alpha heatsinks.

Verwijderd

VERY INTERESTING!!!!!
Ik heb 2 van die 60HP's op mijn BP6 mobo op Alpha's. Ze zuigen ook en ik heb de zijkant van de kast met schuimrubber beplakt....een wereld van verschil, het irritante "hoge" geluid van de delta's is dan vrijwel weg.
Maar wat voor potmeters moet ik hebben om het voltage regelbaar te maken?????? zodat ik ze vanaf het front van mijn kast traploos kan regelen?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Jongens, ik gebruik geen potmeter, maar heb mijn Delta aangesloten op een simpel overal verkrijgbaar 12V adaptertje (minimaal 500mA, gestabiliseerd en met zo'n schakelaartje voor de Voltages) aangesloten.
Werkt perfect :) :) :)

Ik heb nu die adapter gekoppeld aan de uitgaande 220V voeding (officieel voor de monitor) van mijn PC. De monitor zit gewoon op een stekkerdoos aangesloten. Hierdoor valt ook automatisch die Delta op die adapter stil als ik de PC uitzet.
Een beetje knutselen doet wonderen.... :P :P :P

De koelprut die ik gebruikt heb is van die goedkope witte prut die je kan krijgen in die "drugs"spuitjes ;). Ik heb dus geen Arctic Silver (mischien komt dit nog wel).
En die temperatuur in mijn Celeron is alleen bruikbaar als je moederbord dit ondersteund. Niet alle moederborden kunnen dit uitlezen, alhoewel de nieuwste modellen dit toch wel kunnen. Mijn oude BX6r2 kan dit bijvoorbeeld niet.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Trouwens, Newt

Die Alpha FC-PAL30T die ik van jullie heb ontvangen past volgens mij niet direct op de FC-PPGA P3 en Celerons (ook al zijn ze speciaal voor de FlipChips). Die "spacers" die erop gemonteerd zitten zijn dus veel te groot (in ieder geval voor mijn Celeron 566)
Ik heb ze dus met een mes afgesneden.

Lijkt me handig om dit in ieder geval te vermelden in de offerte, of als extra te vermelden bij de handleiding van die Alpha's

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik vraag me nu af.....als ik die delta koop en zet hem samen met mijn originele alpha-blaazer ( :)) , dus op elkaar, gaat dat dan nog beter??

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1