Toon posts:

nieuwe TV maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok in de vegas beurs januari 2016 is HDR gelanceerd voor TVs interessant voor mij aangezien ik aan het orienteren ben voor een nieuwe TV die ik met behulp van vakantie geld wil gaan aanschaffen dus ik moet nog even wachten.
  • HDR
nou kan ik tot op de dag van vandaag NERGENS een demo krijgen van HDR ze hebben de TVs wel maar geen HDR content die ze kunnen laten zien zodat ik kan zien of het verschil ook echt wat waard is (of het echt zichtbaar is en dergelijke)
  • 3D
toen ik nieuwe TV wilde dacht ik dat alle TVs dat wel hadden en passief sprak me het meeste aan, echter is het aan het uitsterven en zit ik echt in dubio wel of geen (passieve) 3D aan de ene kant heb ik bij vrienden in 3D een film gekeken en vond dat echt wel leuk.
  • smart TV platform
smart TV platform er zijn diverse smart platformen en ze kunnen allemaal wel hetzelfde: het gaat mij om media bestanden bekijken (foto, films en series) als ook netflix te kijken en eventueel videoland of uitzending gemist etc.

mijn budget ligt rond de 1000 euro en ik wil een TV van minimaal 48 inch en maximaal 55 inch

ik heb diverse TVs gezien maar vaak modellen uit 2014 of 2015 die alles hebben op HDR na omdat dat alleen op nieuwe TVs zit. diverse nieuwe TVs met HDR maar die hebben dus geen 3D

als iemand tips heeft of iets concreets kan zeggen over HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 09:13

Bob

De echte HDR televisies zijn +5k euro, dus ik denk dat het niet al te relevant is :)
Met echt bedoel ik televisies die voldoen aan Ultra HD premium. Ik heb de indruk dat de andere HDR standaarden een zootje zijn die leiden tot toestanden zoals HD ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bob schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:22:
De echte HDR televisies zijn +5k euro, dus ik denk dat het niet al te relevant is :)
Met echt bedoel ik televisies die voldoen aan Ultra HD premium. Ik heb de indruk dat de andere HDR standaarden een zootje zijn die leiden tot toestanden zoals HD ready.
nou ja verreweg de meeste 2016 modellen hebben het. Maar aangezien je het nergens kan zien omdat er geen HDR content in de winkels is kan ik er niet veel nuttigs over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Kan je in die prijsklasse niks aanraden, ja de dx730 kan je naar kijken, maar ben er zelf niet kapot van wegens 50 Hz scherm en HDR die niet uber is. De dxw784 ben ik wel kapot van, maar die is dik boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:27:
Kan je in die prijsklasse niks aanraden, ja de dx730 kan je naar kijken, maar ben er zelf niet kapot van wegens 50 Hz scherm en HDR die niet uber is. De dxw784 ben ik wel kapot van, maar die is dik boven je budget.
welke HDR is wel uber en hoe kom je tot die conclusie want ik heb nergens HDR in actie kunnen zien laat staan dat ik er iets nuttigs over kan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Reviews leze, begin maar eens met die van Dx730 op tweakers, over het HDR-gedeelte, en lees dan AV-forums over de 784. Nee ik heb ook niks gezien, en verwacht dat ook niet, of ik moet naar MM gaan, veinzen dat ik een duur HDR wil, en vervolgens weglopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:50:
Reviews leze, begin maar eens met die van Dx730 op tweakers, over het HDR-gedeelte, en lees dan AV-forums over de 784. Nee ik heb ook niks gezien, en verwacht dat ook niet, of ik moet naar MM gaan, veinzen dat ik een duur HDR wil, en vervolgens weglopen.
aha dus jij leest wat reviews en post dan je "bevindingen"

/me schrapt mentaal alle posts van Sjah uit zijn geheugen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
* Sjah schrapt Legolas uit zijn systeem.

Nee hoor, ik zie ook weleens Tv's, maar waar denk jij dat zelfs de meest doorgewinterde hun wijsheid vandaan halen, alles zelf uitvinden?

Ondankbare ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Sjah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:20:
* Sjah schrapt Legolas uit zijn systeem.

Nee hoor, ik zie ook weleens Tv's, maar waar denk jij dat zelfs de meest doorgewinterde hun wijsheid vandaan halen, alles zelf uitvinden?

Ondankbare ...
Tja ik snap TS wel een beetje, al kan die het vriendelijker verpakken :+
Heel leuk dat Tweakers + HWI de HDR hype helemaal fantastisch vinden. Misschien vind ik dat ook... maar dan moet ik het toch echt eerst zien. En dan hoor ik ook graag meerdere ervaringen dan van 2 tech-sites...

4K was ik ook heel enthousiast... tot ik het zag. Toen zag ik dat voor mij persoonlijk Full HD prima is. Dus ik kan me voorstellen dat je bij HDR/OLED het toch ook wil zien. Het is geen GTX1080 die je op basis van benchmark de performance kan bepalen. Bij beeld is dat nog altijd heel persoonlijk.

Je brengt het alsof je de tv gezien hebt. "maar ben er zelf niet kapot van wegens 50 Hz scherm en HDR die niet uber is"
Jij bent er zelf niet kapot van? Tweakers is er niet kapot van 8)

Voor TS: HDR gaat nog wel even duren. Ga je (veel) films vanaf Blu-Ray kijken? want anders ga je volgens mij sowieso vrij weinig aan HDR hebben. Gezien het een speciaal formaat betreft. TV-zenders zijn nog niet eens over op Full HD. Laat staan HDR.

Als ik zelf (persoonlijke voorkeur) voor een tv zou gaan nu, zou het een OLED zijn. Een FULL HD Oled (vanwege de prijs, en ik 4K onzin vind voor mijn kijkafstand). Van die OLED technologie heb je met tv kijken en dergelijke namelijk wel direct profijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 18-05-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Tja ik snap TS wel een beetje, al kan die het vriendelijker verpakken :+
Heel leuk dat Tweakers + HWI de HDR hype helemaal fantastisch vinden. Misschien vind ik dat ook... maar dan moet ik het toch echt eerst zien. En dan hoor ik ook graag meerdere ervaringen dan van 2 tech-sites...

4K was ik ook heel enthousiast... tot ik het zag. Toen zag ik dat voor mij persoonlijk Full HD prima is. Dus ik kan me voorstellen dat je bij HDR/OLED het toch ook wil zien. Het is geen GTX1080 die je op basis van benchmark de performance kan bepalen. Bij beeld is dat nog altijd heel persoonlijk.

Je brengt het alsof je de tv gezien hebt. "maar ben er zelf niet kapot van wegens 50 Hz scherm en HDR die niet uber is"

Voor TS: HDR gaat nog wel even duren. Ga je (veel) films vanaf Blu-Ray kijken? want anders ga je volgens mij sowieso vrij weinig aan HDR hebben. Gezien het een speciaal formaat betreft. TV-zenders zijn nog niet eens over op Full HD. Laat staan HDR.

Als ik zelf (persoonlijke voorkeur) voor een tv zou gaan nu, zou het een OLED zijn. Een FULL HD Oled (vanwege de prijs, en ik 4K onzin vind voor mijn kijkafstand). Van die OLED technologie heb je met tv kijken en dergelijke namelijk wel direct profijt.
d:)b en ja ik ben niet perfect en kan soms nogal bot uit de hoek komen, subtiliteit is niet mijn specialiteit maar jouw post dekt de lading wel ja.

Ik ben al paar maand aan het orienteren, ookal is mijn budget niet al te hoog wil ik toch de beste TV voor mijn geld. het irriteert me ook dat winkels als BCC nu nog geen werkende demo hebben van HDR.

en hoe kan ik mijn mening vormen voor een TV met maar ook zonder HDR als ik geen idee heb hoe het er met HDR uitziet :?

edit:
ja daar irrteerde ik me ook aan op de post van sjah dat het zo gepost is alsof het persoonlijke bevindingen zijn terwijl dat dus niet zo is.

en om je vraag te beantwoorden die je na mijn reply hebt geplaatst edit ik deze erin
ja ik kijk veel netflix (die ondersteund HDR) en voornamelijk veel films op blueray en netflix

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Klopt, en als je dan gaat kijken in de winkel, dan is er daar zo veel licht, en staan de TV's in Demo mode.
Dat betekent dat je niet echt een representatieve opstelling hebt die voorspelt hoe het er in jouw huiskamer uit ziet.

Wat ik daarom doe, ik zoek uit op Internet wat ik op mijn shortlist zet, dan stap ik wel ergens een winkel binnen in de hoop dat ik het toestel kan zien.
Daarna koop ik via het web, en kijk na of het toestel bevalt.

Valt het echt hard tegen, dan gaat het binnen de week terug. Dat is nu eenmaal het voordeel van het internet.

Overlaatst wou ik een koffiemachine kopen, en ik heb 4 winkels gedaan om na te gaan of we ergens eens een kop koffie konden proeven uit zo'n machine. (dat kan eigenlijk enkel met Nespresso, maar daar wouden we juist van af).

In geen enkele winkel (Mediamarkt, Krefel, Vandenborre) was het mogelijk om een werkende machine te zien.
Als ik dan vroeg wat ik moest doen indien de koffie tegen viel, dan werd het stil.
Als laatste belde ik naar Coolblue (die hebben ook een winkel), en daar kreeg ik ook echt het advies: bestel de machine die je denkt goed te vinden, en probeer ze. Als ze niet bevalt, terugsturen.

Nu eerlijk, heb het ooit nog maar één keer gedaan om echt iets terug te zenden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tommie heeft een punt... kost even tijd maar het kan.
Zo heb ik speakers gekocht. Een upgrade van mijn bestaande vloerstaanders. Maar ik hoorde eigenlijk geen verschil, dus heb ze geretourneerd.

Je kan misschien een USB stick met een HDR demo meenemen naar de winkel (google is your friend, genoeg HDR demo's) om te vragen of je die mag bekijken op een HDR toestel en een non-hdr toestel.

De andere optie is bestellen, en dan kijken of het bevalt. Zo niet, retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Waah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Nee, ik heb die Tv niet (in actie) gezien, en zeg ook dat ik er geen demo op ga eisen in de winkel. Wat ik er niet bij zei, is dat ik wel degelijk HDR in actie heb gezien op OLED tv's. Als dan Tweakers zegt dat je op die 730 bijna niks ziet van de HDR rendering, mag ik voor mij toch een conclusie trekken dat ik em niet moet? Waarom moet i;k daarvan met eigen ogen getuige zijn, opdat jij me niet voor de rechter sleept? ;w
Over 50 Hz zegt dat Tweakers review niks hoor, dat is mijn eigen invulling, ik kies nu eenmaal voor 100.

Snap niet wat mijn verhaal met jouw 4K teleurstelling te maken heeft, is dat de schuld geweest van mensen die zich enthousiast uitlieten over 4k? Was je zelf toch bij? 4k hoeft btw van mij ook niet, maar ontkom je niet aan, HDR vind ik wel een aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
My 2 cents:
Als je HDR wilt (los van het feit of je het wel of niet iets vind toevoegen aan de beleving), zul je je budget flink wat op moeten schroeven.
Voor ca 1000 euro kun je een heel degelijk 4K scherm (of eventueel fHD) vinden rond de 50-55 inch. Echter, voor HDR betaal je nog flink wat meer en ga je zo naar 2000 / 3000 euro.

Het is nog nieuw, waardoor het even duurt voor er echt goede HDR content komt (in plaats van snel wat toevoegen, omdat het lekker verkoopt en een gimmick waarde heeft). UHD-BR zijn er en komen er steeds meer. Nu is het nog niet allemaal top-kwaliteit (geen groot verschil tov blu-ray), maar dat zal met de jaren ook wel veranderen. Bij HDR heb je nog HDR10 en Dolby Vision, waarvan je wilt dat je TV beiden ondersteunt.

Zelf ben ik ook al een half jaar ofzo bezig met een nieuwe TV. 4K op zich doet me te weinig, 10bit panel kan interessant zijn, zo ook HDR. Maar ook voor mij ligt een goed panel dan nog buiten mijn budget.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sjah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Nee, ik heb die Tv niet (in actie) gezien, en zeg ook dat ik er geen demo op ga eisen in de winkel. Wat ik er niet bij zei, is dat ik wel degelijk HDR in actie heb gezien op OLED tv's. Als dan Tweakers zegt dat je op die 730 bijna niks ziet van de HDR rendering, mag ik voor mij toch een conclusie trekken dat ik em niet moet? Waarom moet i;k daarvan met eigen ogen getuige zijn, opdat jij me niet voor de rechter sleept? ;w
Over 50 Hz zegt dat Tweakers review niks hoor, dat is mijn eigen invulling, ik kies nu eenmaal voor 100.

Snap niet wat mijn verhaal met jouw 4K teleurstelling te maken heeft, is dat de schuld geweest van mensen die zich enthousiast uitlieten over 4k? Was je zelf toch bij? 4k hoeft btw van mij ook niet, maar ontkom je niet aan, HDR vind ik wel een aanvulling.
Hmm volgens mij had TS het prima verwoord :+ en voel je jezelf gewoon snel aangevallen :+ maar dat terzijde....

TS vroeg of mensen ervaring hadden met HDR. Jij meld dan dat je die 730 niks vind. Nergens kunnen we uit opmaken dat dit niet je eigen mening is, maar die van Tweakers. Dit wordt benoemd, waarna je klaagt dat TS ondankbaar is, en meld dat het de mening van Tweakers is.

Nergens noem je dat je HDR ooit gezien hebt. Wij kunnen niet ruiken dat jij wel HDR hebt ervaren. Daarnaast, misschien vind Tweakers die HDR op die OLED ook wel niet indrukwekkend :+ waardoor het dus een beetje een moot point is.

Uiteindelijk raad je enkel één tv af, terwijl je verder de vraag van TS niet beantwoord. oftewel: TS is geen steek wijzer eigenlijk, vraagt naar ervaringen, die je niet geeft.

de vergelijking met 4K is toch niet zo vreemd? was gehypet, en of het wat toevoegt wil je graag met eigen ogen zien. Juist omdat tech-sites het zo konden waarderen (en spraken over "3D zonder bril, zo mooi"). HDR wordt nu exact hetzelfde gehypet, dus wil je dat ook graag met eigen ogen zien toch? fool me once....

Ik denk dat de conclusie is dat binnen je budget nog niet echt iets te vinden is met HDR. Zelf schat ik dat het nog wel wat jaren duurt voordat dit gemeengoed gaat worden, en de prijs ook naar een acceptabel (1000 euro) niveau komt. Mijn tip voor een TV is dus, als je voor beeldkwaliteit gaat, een OLED tv die rond de 1500 euro kost. Of een goedkope tv/uitstellen tot HDR meer gemeengoed gaat worden.

Misschien heeft Sjah nog een adresje waar je HDR kunt bekijken :D om een eigen mening te vormen.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 18-05-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net even bij mediamarkt en wat andere zaken geweest en ook daar geen enkele HDR TV met HDR content.

wel even wat TVs bekeken en tering die OLED schermen zijn echt gruwelijk mooi wat een kleuren maar vooral zwart is zo zwart niet te geloven!!!! dan de SUHD schermen van Samsung zijn ook erg mooi helaas zijn beiden erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Ik ga voor een LG 55UH850V. Een 4K scherm met 10bit paneel met ondersteuning voor HDR10 en Dolby Vision. Momenteel €1799.

Wat mij betreft specs wise de beste optie momenteel en komt goed tot zeer goed uit reviews. Je bent met deze tv in ieder geval voorbereid op al het 4K HDR geweld wat komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:19:
net even bij mediamarkt en wat andere zaken geweest en ook daar geen enkele HDR TV met HDR content.

wel even wat TVs bekeken en tering die OLED schermen zijn echt gruwelijk mooi wat een kleuren maar vooral zwart is zo zwart niet te geloven!!!! dan de SUHD schermen van Samsung zijn ook erg mooi helaas zijn beiden erg duur
Usb stick meenemen met daarop uhd demo's is geen optie? Als je vraagt of je dat mag bekijken op je tv naar keuze willen ze dat vast wel. Zelfde als dat je eigen muziek meeneemt als je speakers gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valderrama schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:59:
Ik ga voor een LG 55UH850V. Een 4K scherm met 10bit paneel met ondersteuning voor HDR10 en Dolby Vision. Momenteel €1799.

Wat mij betreft specs wise de beste optie momenteel en komt goed tot zeer goed uit reviews. Je bent met deze tv in ieder geval voorbereid op al het 4K HDR geweld wat komen gaat.
als mijn budget het had toegelaten had ik die ook gehaald, echter is mijn budget te laag voor dat model. overweeg de vorige variant van die LG te kopen en dan gewoon te gaan sparen voor een OLED scherm die met de tijd stukken goedkoper wordt.
Waah schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 06:04:
Usb stick meenemen met daarop uhd demo's is geen optie? Als je vraagt of je dat mag bekijken op je tv naar keuze willen ze dat vast wel. Zelfde als dat je eigen muziek meeneemt als je speakers gaat kopen.
ja heb nog geen UHD filmpje met HDR kunnen vinden, als ik bij mij LG keuze hoger in deze post blijf maakt dat ook niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:38:
[...]

als mijn budget het had toegelaten had ik die ook gehaald, echter is mijn budget te laag voor dat model. overweeg de vorige variant van die LG te kopen en dan gewoon te gaan sparen voor een OLED scherm die met de tijd stukken goedkoper wordt.

[...]

ja heb nog geen UHD filmpje met HDR kunnen vinden, als ik bij mij LG keuze hoger in deze post blijf maakt dat ook niet meer uit
5 seconden googlen:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=144

Nog meer video's vind je hier:
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd
Let wel op dat er SDR (normale versie) en HDR versies zijn (Enkel voor HDR tv's)

Al lijkt de LG ook een prima tv _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32

Bever!

3

Met zon ips panel ga je echt niet genieten van een groot dynamisch bereik, zeer laag contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Ze voldoen met dat model in ieder geval aan de HDR keurmerken dus ze vallen binnen die specs...

Ken je een tv van een andere fabrikant die een 10bit paneel hebben en beide HDR varianten ondersteunen voor om en nabij dezelfde prijsrange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32

Bever!

3

Valderrama schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:43:
Ze voldoen met dat model in ieder geval aan de HDR keurmerken dus ze vallen binnen die specs...

Ken je een tv van een andere fabrikant die een 10bit paneel hebben en beide HDR varianten ondersteunen voor om en nabij dezelfde prijsrange?
Hij is niet uhd premium gecertificeerd en voldoet niet aan de specs wbt black level. Ik adviseer je de review van de sony x85d te lezen. Deelt zn panel met die lg

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1462946905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan er vanuit gaan dat alle 2015 en 2016 modellen wel HEVC ondersteunen ? of zeg ik nu iets raars :P zie het nergens staan bij de tech specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na lang wikken en wegen toch de knoop door gehakt ik ga deze kopen

geen UHD maar wel prachtig beeld en goeie recenties en op 4 meter afstand boeit UHD niet woensdag haal ik hem op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:23:
na lang wikken en wegen toch de knoop door gehakt ik ga deze kopen

geen UHD maar wel prachtig beeld en goeie recenties en op 4 meter afstand boeit UHD niet woensdag haal ik hem op *O*
Grappig om te lezen dat je toch voor een FHD bent gegaan. En inderdaad op 4m zie je toch geen UHD. Veel plezier er mee!

(En nu alvast beginnen te sparen voor die dikke 65'' 4K oled met HDR ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
baronruud schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Grappig om te lezen dat je toch voor een FHD bent gegaan. En inderdaad op 4m zie je toch geen UHD. Veel plezier er mee!

(En nu alvast beginnen te sparen voor die dikke 65'' 4K oled met HDR ;) )
dus toch wel wat met de feedback gedaan :) ben ook dankbaar voor de feedback anders had ik nu een LG scherm die 50hz is terwijl LG claimt dat die 100hz is en een RGBW paneel brrrr dat is me bespaard gebleven. volgende TV wordt echt wel OLED 8) maar moet zeggen dat dit scherm ook echt mooi beeld geeft, tevens erg fijne bediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:08:
[...]
volgende TV wordt echt wel OLED 8) maar moet zeggen dat dit scherm ook echt mooi beeld geeft, tevens erg fijne bediening
Dan kan ik je nu alvast blij maken met een dode mus: OLED is werkelijk genieten. Ben zelf nu een maandje in het bezit van de LG 55EG920v en op sommige momenten is het echt fantatisch mooi beeld. Nadeel? Er is nog weinig UHD content. Speel je een 4k Demo af dan zit je met open mond te kijken. Schakel je vervolgens terug naar RTL4 dan springt er toch wel even een traantje in je ogen omdat de kwaliteit dan zo ineens keldert. Niet zo zeer door de TV, maar door het signaal.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
EricNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Dan kan ik je nu alvast blij maken met een dode mus: OLED is werkelijk genieten. Ben zelf nu een maandje in het bezit van de LG 55EG920v en op sommige momenten is het echt fantatisch mooi beeld. Nadeel? Er is nog weinig UHD content. Speel je een 4k Demo af dan zit je met open mond te kijken. Schakel je vervolgens terug naar RTL4 dan springt er toch wel even een traantje in je ogen omdat de kwaliteit dan zo ineens keldert. Niet zo zeer door de TV, maar door het signaal.
De kwaliteit van het beeld past zich aan, aan de kwaliteit van de content op RTL 4. Bagger beeld voor bagger programma's :+

Maar voor films en dergelijke is het zeker jammer dat er weinig UHD content is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Waah schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35:
[...]

De kwaliteit van het beeld past zich aan, aan de kwaliteit van de content op RTL 4. Bagger beeld voor bagger programma's :+

Maar voor films en dergelijke is het zeker jammer dat er weinig UHD content is.
Vooral dat aanpassen inderdaad. Nou moet ik zeggen dat RTL4 over het algemeen prima kwaliteit levert. Maar soms krijg je ineens een film/herhaling van iets van een jaar of 5 geleden, en bij panningshots zie dan helaas het "gehaper" en niet het mooie vloeiende wat bij de meeste 4k content wel het geval is.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
dus toch wel wat met de feedback gedaan :) ben ook dankbaar voor de feedback anders had ik nu een LG scherm die 50hz is terwijl LG claimt dat die 100hz is en een RGBW paneel brrrr dat is me bespaard gebleven.
Heeft de LG 49uf850v dan een 50hz paneel? Of had je het niet over dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timoth schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Heeft de LG 49uf850v dan een 50hz paneel? Of had je het niet over dit type?
nee ik had het over de LG UH661V maar sluit niet uit dat dit ook geld voor andere toestellen, weet niet of dit bij de door jou genoemde ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Timoth schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:42:
[...]Heeft de LG 49uf850v dan een 50hz paneel? Of had je het niet over dit type?
Die heeft wel een 100Hz paneel ja ...
Pagina: 1