Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 01:15
Ik krijg het niet voor elkaar om port forwarden werkend te krijgen.

Het betreft een Netgear Nighthawk R7000 in combinatie met een Technicolor modem van ziggo.

De technicolor modem heb ik upnp aanstaan en vervolgens server 27014-27017 als forwarding gedaan.

Hetzelfde bij de netgear.

Ik gebruik canyouseeme.org om de porten te checken en ze geven als error connection timed out. :?
Dit is overigens ook met poorten zoals 80, 21 enz :?

Voor de rest kan ik wel gewoon prima internetten, maar poorten openzetten voor een Ark Survival Evolved server ho maar.

Heb ook al met geeksquad gebeld en na een 1 uur kijken kon hij tot conclusie komen dat het aan het modem moet liggen. Vervolgens met Ziggo gebeld en die konden er ook niet aan uit komen met port forwarden waarom het niet doet.

Ik ben radeloos en weet niet meer wat ik moet doen om het werkend te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Iwan97 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:28:
Ik krijg het niet voor elkaar om port forwarden werkend te krijgen.

Het betreft een Netgear Nighthawk R7000 in combinatie met een Technicolor modem van ziggo.

De technicolor modem heb ik upnp aanstaan en vervolgens server 27014-27017 als forwarding gedaan.

Hetzelfde bij de netgear.

Ik gebruik canyouseeme.org om de porten te checken en ze geven als error connection timed out. :?
Dit is overigens ook met poorten zoals 80, 21 enz :?

Voor de rest kan ik wel gewoon prima internetten, maar poorten openzetten voor een Ark Survival Evolved server ho maar.

Heb ook al met geeksquad gebeld en na een 1 uur kijken kon hij tot conclusie komen dat het aan het modem moet liggen. Vervolgens met Ziggo gebeld en die konden er ook niet aan uit komen met port forwarden waarom het niet doet.

Ik ben radeloos en weet niet meer wat ik moet doen om het werkend te krijgen. |:(
Volgensmij gebruik je nu beide apparaten (Ziggo router en je eigen router) als router.
Ik denk dat je 3 opties hebt:
- Zet in de WebInterface je eigen router in DMZ (en forward op je eigen router naar je PC)
- Zet de Ziggo router in Bridge (en forward op je eigen router naar je PC)
- Zet je eigen router als AP/Bridge (en forward op de Ziggo router naar je PC)

Als het niet lukt, plaats even een netwerk tekening. Welke IP adressen alle apparaten (PC en beide routers) hebben en screenshots van de forwardings.
(Ik vermoed namelijk dat je naar het verkeerde IP geforward hebt)

Verder, CanYouSeeMee werkt alleen met TCP(?) en er moet op dat moment een service runnen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobinF op 17-05-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
Bedankt voor de reactie! In eerste instantie stond de Modem op Bridge modus waarop ik het ook niet werkend kreeg. Ik zal van het weekend er verder naar kijken hoe en wat, als ik er niet uitkom zal ik een netwerktekening posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iwan97 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:
Bedankt voor de reactie! In eerste instantie stond de Modem op Bridge modus waarop ik het ook niet werkend kreeg. Ik zal van het weekend er verder naar kijken hoe en wat, als ik er niet uitkom zal ik een netwerktekening posten.
Foutje van Ziggo (bij mij dan); ze hadden Bridge wel uitgezet maar waren "vergeten" Routing uit te zetten. Even bellen met 1200 -> optie 2 / optie 2 / optie 3 en vragen of ze de routing op je Technicolor willen uitschakelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan97
Zorgt dat ervoor dat ik niet kan port forwarden? Zal dat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iwan97 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:
Zorgt dat ervoor dat ik niet kan port forwarden? Zal dat ook eens proberen.
Ja, want mijn router heeft iets van 30 portforwards en een VPN. Niets werkte meer met het nieuwe modem. Pas na dubbele controle door de klantenservice, ging ineens alles weer werken. Modem was dus "suboptimaal" aangepast de eerste keer en wilde zelf als eerste portforwards afvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2016 11:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1