Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MC93
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2016
Hallo, ik heb een vraag over mijn tv dus ik hoop dat ik hier goed zit en dat ik wat hulp kan krijgen. Ik heb vorige week een nieuwe Philips 50PFK5300 tv gekocht. Na het instellen van de tv probeerde ik op Netflix de docu-serie Planet Earth te kijken aangezien dit me een programma leek waarbij je goed de kwaliteit van het beeld kan beoordelen.

Ik vond dat de meeste close-ups er goed en scherp uitzagen maar de wat wijdere shots vond ik nogal "vaag" en "korrelig". Ik probeerde ook Breaking Bad te kijken, en ook hier vond ik vooral de omgevingen niet echt scherp.

Ik heb verschillende settings geprobeerd om ideaal beeld te krijgen maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar om het echt goed te krijgen.

Ik heb alle extra dingen om het beeld "dynamischer" te krijgen uitgezet, en ook de anti ruis had ik uitgezet omdat ik had gelezen dat dit vaak juist voor een minder beeld kan zorgen.

Nu wil ik dus graag vragen of iemand mij kan helpen met de instellingen van deze tv, mogelijk iemand die hem zelf ook heeft of iemand die er verstand van heeft. Het lijkt me namelijk toch niet dat een nieuwe HD tv regelmatig zo een wazig beeld geeft. Zou het zo zijn dat mijn tv toch gewoon geen beter beeld kan krijgen dan wat ik nu heb om de een of andere reden, dan zou ik dat graag horen.

Ik help graag met extra informatie over de tv, of de verschillende settings als dit nodig zou zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:41
Typisch Philips.

Pruts niet langer, en stuur die gewoon terug. Netflix hoort haarscherp te zijn, tenzij je internetverbinding zeer traag is.
Maar weet dat Philips op dit ogenblik vrijwel geen enkele bugvrije TV heeft.
Je hebt 2 weken, en de eerste week is al voorbij. Terugsturen, en snel!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:02

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Tommie12 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:02:
Officieel heeft Philips niet eens meer TV's, aangezien ze allemaal gemaakt worden door TP-Vision en geleverd worden met een Philips logo.
quote:
MC93 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:35:
Ik help graag met extra informatie over de tv, of de verschillende settings als dit nodig zou zijn.
Heb je op andere beeldinputs wel fatsoenlijk beeld? Bluray / TV?

Heb je dat niet, zou ik het toestel inderdaad terug brengen.

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2016 14:08 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 05:51
Netflix is juist niet de beste manier om je tv te beoordelen, Netflix is afhankelijk van je beschikbaare bandbreedte, als dat door wat voor oorzaak dan ook minder word, neemt de resolutie van Netflix ook af.

Pak een bluray of een 1080mkv en test daarmee je TV.

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:08
Ben het met @mcg_nl eens dat Netflix niet de juiste bron is om je TV te testen.
Sterker nog, veel films zijn gewoon kwalitatief slecht te noemen, ondanks dat er HD op staat.
Zelfs de series van Netflix zelf zijn soms tenenkrommend (Black Sails, oei oei) en bevatten veel compressie-ellende.
Heeft niks met snelheid te maken: hierzo 150Mb en HD blijft vaak slecht.

Inderdaad: pak een bluray en beoordeel dan.

• MC93
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2016
Sorry voor de late reactie. Ik heb er net een Blu Ray bij gepakt om te testen, maar ook hier was het beeld erg korrelig. Het is opzich wel scherp maar er lijken zoveel korrels en ruis op het scherm te staan. Logt dan misschien toch aan de tv aangezien een BR gewoon scherp hoort te zijn..

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:02

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
MC93 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:51:
Logt dan misschien toch aan de tv aangezien een BR gewoon scherp hoort te zijn..
Ga daar dan inderdaad maar vanuit. Als je het toestel nog kan terug brengen. Gewoon doen!

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-10 11:29

Borry

prutsen is mijn leven

Er is een topic over Philips TV's 2015 modellen, misschien vind je daar antwoord.

philips 2015 nieuwe lijn

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:40
Probeer eens verschillende blurays, vooral animaties horen heel scherp te zijn.

Bij films kan het zijn dat deze zo is opgenomen. Sommige producenten vinden het korrelige juist een mooi effect om de film spannender te maken of meer echt te laten lijken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

445033

quote:
Tommie12 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:02:
Typisch Philips.

Pruts niet langer, en stuur die gewoon terug. Netflix hoort haarscherp te zijn, tenzij je internetverbinding zeer traag is.
Je hebt 2 weken, en de eerste week is al voorbij. Terugsturen, en snel!
Kan niet anders beamen. Philips tv's zijn dramatisch slecht. Waarom heb je deze gekocht? Ik weet niet wat je budget is maar stuur deze snel terug, lees reviews en koop iets fatsoenlijks binnen je budget.

Edit: zie net wat je betaalt hebt voor die tv. Mijn mening is dat voor dat budget gewoon geen goede LED kan kopen. Ik zou voor een mooie tweedehands Panasonic plasma gaan. Voor rond de €200,- wordt je doodgegooid op MP met die dingen. Dan door sparen en op termijn een Oled. Dan kijk je echt televisie. ;)

445033 wijzigde deze reactie 26-05-2016 12:17 (19%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True