Silent mid-range gaming - Antraciet / zwart met roodaccenten

Pagina: 1
Acties:

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is een game-systeem dat in de woonkamer staat en daarom fluisterstil moet zijn. Ik speel RPG / Action RPG spellen op een 1440p scherm. Hierbij is voor mij 30+ FPS bij high (maar niet ultra) settings voldoende. Daarnaast wil ik een mooier systeem dan dat ik nu heb; het systeem zal zichtbaar in de kamer komen te staan, dus het oog wil ook wat. Ik heb hier gekozen voor antraciet als basis met zwart en rode highlights.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M'n pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G neem ik mee. Deze vervanging ik later dit jaar als de nieuwe AMD en Nvidia series er zijn en de prijzen gesetteld zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,-€ 223,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII GENE€ 199,50€ 199,50
1Phanteks Enthoo Evolv Grijs€ 111,-€ 111,-
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 49,61€ 49,61
3be quiet! Silent Wings 2 PWM, 140mm€ 21,01€ 63,03
1G.Skill Trident Z F4-2800C15D-16GTZB€ 88,-€ 88,-
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 117,95€ 117,95
1Samsung 950 Pro 256GB€ 177,95€ 177,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.077,99
De DVD writer wordt via een USB modelletje opgelost.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Onhoorbaar / zo stil mogelijk. Daarnaast wil ik componenten die binnen het antraciet / zwart / rood thema vallen. De keuze voor de koeler, het geheugen en de SSD zijn hier op afgestemd.
De kast is de basis voor het systeem en ik zie mezelf deze keus niet zomaar herzien. Een prachtig ding (vind ik) en daarnaast biedt deze de optie om een extra USB-C hub in te bouwen via de 5"25 slot zonder daarbij in te leveren op looks (geen lelijk deurtje of lelijk front als er geen 5"25 ingebouwd is).
De keuze voor een Asus RoG bord is vanwege Fan Xpert 3. Dit is zover ik weet de meest gebruiksvriendelijke en complete software voor geavanceerde fan control (ik wil op PWM sturen, per header / fan locatie en niet alleen gebaseerd op CPU temperatuur). Dit in combinatie met de mATX levert de GENE op.
De voeding is gebaseerd op goede ervaringen met de Seasonic passieve voeding in m'n huidige systeem. Uit ervaring weet ik dat een systeem als dit over het algemeen in-game niet boven de 200W komt (waarschijnlijk zelden boven de 150W). De standaard keuze voor een 550W is dus echt zware overkill. Wat meer betalen voor een high efficiency model met lager totaal vermogen vind ik ook geen probleem.
Ook met de be quiet! fans heb ik vanuit m'n huidige systeem erg goede ervaringen. Na 4 jaar nog steeds onhoorbaar, dus niets op aan te merken.

Ga je overklokken?
Nee. Het kan wel met het bord, maar ik ken mezelf en van alle K-processoren die ik gehad heb is er nooit één overclockt geweest.

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk erg simpel: zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Ik zat eerst met een In Win 805 build in m'n hoofd maar toen ik op de Phanteks kast tegenkwam ben ik omgegaan. Ben ik daarbij iets vergeten?
Wellicht zijn er ook nog suggesties voor alternatieve componenten die in het gewenste kleurschema passen, dat hoor ik ook graag!

<GOT> Zarhrezz#2885

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12 18:57

Grin

Ride si sapis.

Hé een D3 vriendje :)
Mooi systeem in elkaar geklikt, ik zie zo niet wat er anders (beter) zou kunnen. Nu kan je de hardware niet meer de schuld geven @ D3 ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Misschien toch voor de 6600K gaan? Deze is 16,- Euro duurder, maar verkoopt over een paar jaar misschien wat beter?

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Ik zou toch gaan voor een k cpu. Een 6600k kost je maar 15 euro meer in dit geval. Verkoopt wat lekkerder mocht je ooit van het beestje afwillen.

Voor de voeding zou ik gaan voor de pricewatch: Corsair RM550x komt met 10 jaar garantie, is superstil vanwege de semi-modulaire koeling en is van hele goeie kwaliteit. Of blijf bij die nu in je lijstje staat. Kan er zelf geen reviews over vinden

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Als je niet wilt gaan overklokken zou je kunnen besparen op je moederbord. pricewatch: Asus B150M PRO GAMING
Dit moederbord maakt ook gebruik van fan expert en valt denk ik ook binnen je kleurenschema

Edit: ik zie net dat het bord maar 2 fan aansluitingen heeft, misschien niet heel handig :/

[ Voor 14% gewijzigd door jelle514 op 19-05-2016 15:05 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Mooie build alleen 1 opmerking:

Het gekozen moederbord betreft een z170 chipset wat geschikt is voor overklokken. Indien je niet gaat overklokken zou je beter voor een h170 bord kunnen gaan. Zoals deze pricewatch: Asus H170 PRO GAMING alleen durf niet te zeggen of daar ook Fan xpert 3 op zit

Betreft het gekozen geheugen en de koeler moet je rekening houden dat het high profile geheugen is en daardoor durf ik niet met zekerheid te zeggen of de koeler er op past i.v.m. het high profile geheugen. Dan zou ik zon setje aanraden pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Bedankt voor de reacties!

Wat betreft de CPU, wellicht inderdaad toch maar de K kiezen gezien de meerprijs...aan de andere kant gaat mijn oude systeem doorgaans naar m'n schoonouders voor mail en internet. Voor doorverkoop maakt het dus niet uit.

Corsair heeft zeker ook hele goede voedingen, maar toch iets hoger in wattage dan dat ik het liefst zie. De meerprijs van de Seasonic neem ik dan op de koop toe. Een goede review vond ik hier.
McFastFood schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:03:
Mooie build alleen 1 opmerking:

Het gekozen moederbord betreft een z170 chipset wat geschikt is voor overklokken. Indien je niet gaat overklokken zou je beter voor een h170 bord kunnen gaan. Zoals deze pricewatch: Asus H170 PRO GAMING alleen durf niet te zeggen of daar ook Fan xpert 3 op zit
Die heeft wel Fan Xpert (want gaming serie) maar hij past alleen niet...de kast is uATX en het bord ATX.
Betreft het gekozen geheugen en de koeler moet je rekening houden dat het high profile geheugen is en daardoor durf ik niet met zekerheid te zeggen of de koeler er op past i.v.m. het high profile geheugen. Dan zou ik zon setje aanraden pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R
Van wat ik vanuit reviews van de koeler gezien heb moet het met slot 2+4 in ieder geval goed gaan...de overlap zou maximaal 1 bank moeten zijn (maar waarschijnlijk zelfs helemaal clear). Zodra alles binnen is, is dat wel het eerste wat ik check...past het niet dan wordt het inderdaad ruilen voor een LP setje.
jelle514 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:03:
Als je niet wilt gaan overklokken zou je kunnen besparen op je moederbord. pricewatch: Asus B150M PRO GAMING
Dit moederbord maakt ook gebruik van fan expert en valt denk ik ook binnen je kleurenschema

Edit: ik zie net dat het bord maar 2 fan aansluitingen heeft, misschien niet heel handig :/
Naast de headers mist dat bord ook de USB 3.1 aansluitingen...met het oog op wat future-proof bouwen vind ik dat toch wel een flinke concessie. Ik zal de details van dat bord thuis nog eens bekijken want als ik het zo zie is het wel 4x USB 2.0 en 4x USB 3.0 en gezien hoeveel USB zooi er aan m'n systeem hangt is dat wel prettig. Maar goed, ik wil USB 3.1 niet helemaal uitsluiten. Dank voor de tip in ieder geval, dit bord had ik nog niet bekeken.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1