Vraag

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
het probleem
Als ik radio wil luisteren via mijn receiver werkt dit alleen naar behoren als mijn TV aanstaat. Zodra ik de TV uitzet, begint het geluid at random te stotteren/bufferen/kortstondig wegvallen. Als 'radio' kan ik kodi of een mediabox gebruiken, zonder enig verschil.

Mijn vraag:
Hoe kan ik naar een radiobron luisteren zonder dat ik mijn TV moet aan laten staan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: Sony bravia kdl-43w755c
Receiver: marantz nr1403
Bron: kodi(raspberry)/mediabox
Kabels:hdmi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn eerste gedachte was dat dit te maken heeft met hdmi-cec, en voornamelijk aan receiver of TV kant. Waarom? Omdat ik bij mijn oude TV dit issue niet had, misschien omdat cec daar niet op aan stond.

Dus, eerste poging: ander hdmi kanaal van TV, maar zonder succes. Vervolgens: in gehele systeem alles mbt cec uitzetten (kodi, tv, receiver), maar weer zonder succes.

Vervolgens nog kanalen op TV geprobeerd met hdmi-mhl en hdmi-arc, maar wat ik ook qua setting probeer, het geluid ondervindt alleen geen problemen als de TV aan staat, anders wel.

Wat ik nog ga proberen zodra ik thuis ben is om de TV even helemaal los te gooien, en te zien of het probleem blijft.

Gewenste oplossing:
TV uit kunnen zetten, maar het arc kanaal te kunnen blijven gebruiken zodat ik ooit kan overstappen op een ci+ adapter in de TV. Hiervoor moet het geluid van TV naar receiver worden verzonden voor Nederlandse TV. In andere gevallen wil ik de TV kijken uitzetten wanneer ik naar muziek over kodi luister, zonder dat het steeds onderbroken wordt.

Iemand enig idee waar hier de oorzaak ligt?

Alvast bedankt!

update
Hdmi los: geen problemen
Nogmaals cec op zowel tv als receiver uit: nog steeds issue

Het lijkt erop dat de TV in standby modus (kan niet helemaal uit) op de een of andere manier een signaal over hdmi gooit welke mijn receiver ik de war maakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Yaldair op 18-05-2016 08:57 . Reden: Update + aanpassen receiver model ]

Alle reacties

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb ook een NR1403. Hoe luister je je radio?

Ik heb audio drops als ik MP3's of FLACs luister, niet bij internetradio. Ik verdenk Kodi zelf, aangezien een alpha van Krypton een stuk minder hapert.

CEC/ARC heb ik hier ook aan en uit gehad, maakte ook niet uit. Heb je al een andere HDMI aansluiting op je Marantz geprobeerd?

Hier stond een dode link.

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
Hoi Strandbal,

Ik luister via internet (radio-app).

Ik heb de vraag ook gesteld via het sony-forum, en blijkbaar is het een known issue (en wordt hopelijk gefixed, geen idee over update-support van sony). Heeft te maken met een HDMI handshake vanuit de TV kant in standby.

Zie ook:
https://community.sony.co...rom-receiver/td-p/2181360

Dus ik heb mijn eigen vraag weten te beantwoorden, al ben ik er niet helemaal happy mee :P Standby is ook niet meer wat het geweest is...denk dat ik het stroomverbruik maar eens naloop :)

Groeten,
Y