Zou zeker geen real time strategie spelen: je gaat de hotkeys missen of ongemerkt toch teveel stressen wanneer je in het spel opgaat.
Ik kan je van harte
http://www.civilization5.com/bravenewworld/ aanraden.
De uitbreiding is echt de moeite waard, vooral door de New Policies and Ideologies: Enter the Industrial Age and choose the ideology of your people: Freedom, Order, or Autocracy. Each ideology grants access to increasingly powerful abilities, and serves the different victory conditions in unique ways. The choices you make will impact your relationships with other civilizations for the rest of the game.
Als je in de Single Player kiest voor Set up game kun je zelf van alles instellen. Speel zelf nu Random Leader, Map type: Shuffle (steeds echt een volledig onbekende map!), standard map size (8 civs en 16 city states) en standard pace, op level 6.
Door de hoge moeilijkheidsgraad wordt je gedwongen zelf iedere beurt je citizens te managen (daar valt veel winst te halen). Via The World Congress kun je veel leuke invloed uitoefenen en sommige civs flink pissig maken, de international games vallen meestal in goede aarde en leveren onwijs veel op.
Ben zo een volle week bezig met één potje! Maar win dan altijd. Wel ieder uur ff opstaan en een stukje rondwandelen, want zelfs zonder mitella of zo kan je ook al aardig last van je schouders krijgen na een onverwachte lange speelsessie.
Het duurt even voordat je de smaak te pakken hebt, in het begin ben je uren aan het lezen om je keuzes te bepalen. Maar als je eenmaal de smaak te pakken krijgt, ga je juist waarderen hoe eindeloos veelzijdig je het spel kunt spelen. Weet niet of ik reclame mag maken voor Kinguin.net, maar daar heb ik de game voordelig gekocht. Deze game lijkt mij bij uitstek geschikt voor jouw situatie, een echte aanrader. Veel speelplezier en een spoedig herstel toegewenst!