Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 15:39
Hallo,

Ik heb zojuist onze nieuwe slimme meter met een USB kabel aangesloten op een raspberry. Deze stuurt zijn data door naar een andere rpi (remote server) zodat ik alles centraal kan beheren.

Ik krijg netjes het actuele verbruik binnen maar ik zie helaas nergens een meterstand terug. Ik heb al wat zitten zoeken en ik weet nu dat Domoticz de meterstand dus wel weet maar niet toont. Deze is wel met scripts terug te halen maar ik wil hem eigenlijk gewoon tonen in het dashboard. Is daar een manier voor?

Beste antwoord (via GewoonNiek op 17-05-2016 14:59)

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij Setup->Devices moet je de meterstand kunnen zien. Zo niet, dan krijg je de stand niet (goed) binnen. Staat hier een waarde, dan kan je naar Utilities gaan. Daar moet je meterstand ook te zien zijn in een blokje. Als je dit blokje 'favoriet' maakt (het sterretje), dan wordt de stand op je dashboard getoond.

When life gives you lemons, start a battery factory

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij Setup->Devices moet je de meterstand kunnen zien. Zo niet, dan krijg je de stand niet (goed) binnen. Staat hier een waarde, dan kan je naar Utilities gaan. Daar moet je meterstand ook te zien zijn in een blokje. Als je dit blokje 'favoriet' maakt (het sterretje), dan wordt de stand op je dashboard getoond.

When life gives you lemons, start a battery factory

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 15:39
Ja nu je het zegt: bij utilities (of overige want ik heb hem op nederlands staan) staat de meterstand wel weergegeven. Op het dashboard zelf is het niet zichtbaar.

Maar als die daar getoond wordt is het voor mij ook voldoende. De meterstand zelf hoe je natuurlijk ook niet constant te checken. Ik heb duidelijk over die informatie heen gekeken.
Bedankt voor de informatie!