Goedemiddag 
4-5 Jaar geleden heb ik m'n eerste eigen ''game'' pc gebouwd met behulp van een best buy guide van ik geloof ook hier op Tweakers:
ik zit al een tijdje te denken aan een upgrade en nu de nieuwe generatie videokaarten eraan komen leek dit mij een prima moment om te upgraden.
Mijn huidige computer gaat waarschijnlijk doorgeschoven worden naar mijn vriendin om met een game capture card als 2de/stream computer te worden gebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 144hz (voorlopig 1920x1080, in de toekomst waarschijnlijk upgraden naar 1440p/144hz), denk aan CSGO, Voornamelijk FPS Games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is er niet echt, maar ik wel het niet te gek maken, denk aan 1300-1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nieuwe Kast en voeding liggen al klaar, SSD en HDD neem ik mee van de oude PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Videokaart, Geheugen, Processor, CPU Koeler
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vraag me af of ik voor ongeveer hetzelfde geld niet iets beters/anders kan bestellen zonder het Rood/Zwarte thema te verliezen, Ook wil ik in de toekomst uitbereiden naar een M.2 SSD dus wil ik die mogelijkheid graag behouden
Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet, maar dit gaat in de toekomst wel gebeuren, daarom zou ik ook deze mogelijkheid open willen houden
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag de input van jullie willen hebben zonder dat dit een discussie topic word waarom ik een i7 over een i5 6600k kies, misschien dat er een beter moederbord is dan deze Tomahawk is? op het gebied van Moederborden ben ik echt een leek (geen idee of MSI nog zo'n mooie cash back actie heeft o.i.d.? misschien zie ik iets totaal over het hoofd? misschien hebben jullie wat verbeteringen waar ik totaal niet aangedacht heb.
Excuses voor enige taalfoutjes
Alvast enorm bedankt voor het meedenken,
Mvg. Patrick
4-5 Jaar geleden heb ik m'n eerste eigen ''game'' pc gebouwd met behulp van een best buy guide van ik geloof ook hier op Tweakers:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | MSI B75A-G43 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-R797OC-3GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 74,80 | € 74,80 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU | € 21,99 | € 21,99 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,34 | € 88,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 520,08 | |
ik zit al een tijdje te denken aan een upgrade en nu de nieuwe generatie videokaarten eraan komen leek dit mij een prima moment om te upgraden.
Mijn huidige computer gaat waarschijnlijk doorgeschoven worden naar mijn vriendin om met een game capture card als 2de/stream computer te worden gebruikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 144hz (voorlopig 1920x1080, in de toekomst waarschijnlijk upgraden naar 1440p/144hz), denk aan CSGO, Voornamelijk FPS Games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is er niet echt, maar ik wel het niet te gek maken, denk aan 1300-1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nieuwe Kast en voeding liggen al klaar, SSD en HDD neem ik mee van de oude PC
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 121,30 | € 121,30 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,34 | € 88,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 300,59 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, Videokaart, Geheugen, Processor, CPU Koeler
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 348,- | € 348,- |
| 1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Nvidia GeForce GTX 1080 8GB | n.n.b. | € 650,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 69,50 | € 69,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1163,40 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vraag me af of ik voor ongeveer hetzelfde geld niet iets beters/anders kan bestellen zonder het Rood/Zwarte thema te verliezen, Ook wil ik in de toekomst uitbereiden naar een M.2 SSD dus wil ik die mogelijkheid graag behouden
Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet, maar dit gaat in de toekomst wel gebeuren, daarom zou ik ook deze mogelijkheid open willen houden
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag de input van jullie willen hebben zonder dat dit een discussie topic word waarom ik een i7 over een i5 6600k kies, misschien dat er een beter moederbord is dan deze Tomahawk is? op het gebied van Moederborden ben ik echt een leek (geen idee of MSI nog zo'n mooie cash back actie heeft o.i.d.? misschien zie ik iets totaal over het hoofd? misschien hebben jullie wat verbeteringen waar ik totaal niet aangedacht heb.
Excuses voor enige taalfoutjes
Alvast enorm bedankt voor het meedenken,
Mvg. Patrick