Thumbs-up knop voor reacties nieuwsberichten / reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Nu de thumbs-up knop op het forum redelijk ingeburgerd is, merk ik dat ik eenzelfde knop bij de reacties van nieuwsberichten mis. Het komt geregeld voor dat ik onderaan een artikel een vraag stel of een opmerking plaats, waarop vervolgens een prima antwoord of reactie wordt gegeven waar ik blij mee ben/het mee eens ben. Het lijkt me niet de bedoeling om iedere keer 'bedankt' te antwoorden en zou derhalve op een andere manier willen laten weten dat ik de reactie gelezen heb en er blij mee ben.

Reacties op je eigen reactie modereren mag niet (terecht), maar een thumbs-up knop zou wat mij betreft een mooie toevoeging zijn om dit te faciliteren. Ik begrijp overigens ook dat een thumbs-up knop naast een moderatieknop misschien teveel van het goede is, maar ik dacht ik breng het toch maar in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Lijkt mij ook wel wat. Geeft meteen aan welke comments misschien controversieel zijn, maar alsnog gewaardeerd worden. Een comment kan een 0 of een 1 staan, maar toch 100 upvotes hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op persoonlijke note lijkt mij een thumbs up op de frontpage niet gewenst. Op de FP kennen we een moderatiesysteem waarbij thumbs-up- of "mee eens" achtige stemmen niet zijn toegestaan. De kans op verwarring lijkt mij groot.
Een comment kan een 0 of een 1 staan, maar toch 100 upvotes hebben.
Daar geef je direct het probleem al aan. Je ziet de thumbs-up als een upvote wat het niet is.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 20-04-2017 12:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bor schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:28:
Op persoonlijke note lijkt mij een thumbs up op de frontpage niet gewenst. Op de FP kennen we een moderatiesysteem waarbij thumbs-up- of "mee eens" achtige stemmen niet zijn toegestaan. De kans op verwarring lijkt mij groot.

[...]

Daar geef je direct het probleem al aan. Je ziet de thumbs-up als een upvote wat het niet is.
Nee, dat staat los van de beoordeling. Een post kan niet veel toevoegen in de discussie an sich, maar wel gewaardeerd worden door een handje vol gebruikers. En een moderatie gaat ook maar zo ver. Als je dik +2 of +3 staat, kun je nog steeds duimpjes geven, terwijl de moderatie niet veel hoger gaat dan dat.

En uiteindelijk zou je kunnen kijken naar de meeste thumbs-up posts om die vervolgens in het zonnetje te zetten (al kan dat ook met de moderatie, maar toch).

Verder ontbreekt het aan de mogelijkheid om posts als reactie op jouw eigen bericht te modereren (waarom lijkt me logisch), maar een thumbs-up geven aan iemand met een zinnige reactie of waardevolle toevoeging lijkt me alsnog handig.

Misschien de thumbs-up toepassen waar moderatie niet kan ivm eigen reacties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:09:
[...]
En uiteindelijk zou je kunnen kijken naar de meeste thumbs-up posts om die vervolgens in het zonnetje te zetten (al kan dat ook met de moderatie, maar toch).
Het moderatiesysteem is juist (o.a.) bedoelt om te kunnen filteren op kwaliteit. Wanneer je dat toepast op thumbs up wordt het precies wat we niet willen; een populariteitsverkiezing. In mijn ogen zijn beide systemen niet goed verenigbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bor schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:45:
[...]

Het moderatiesysteem is juist (o.a.) bedoelt om te kunnen filteren op kwaliteit. Wanneer je dat toepast op thumbs up wordt het precies wat we niet willen; een populariteitsverkiezing. In mijn ogen zijn beide systemen niet goed verenigbaar.
Toch wordt nu vaak zat de moderatie verward met populariteit. Als ik bij een willekeurig artikel de reacties sorteer op kwaliteit, heb je echt niet de meest kwalitatieve reacties bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:59:
[...]

Toch wordt nu vaak zat de moderatie verward met populariteit. Als ik bij een willekeurig artikel de reacties sorteer op kwaliteit, heb je echt niet de meest kwalitatieve reacties bovenaan staan.
Dat is inderdaad een probleem waar we hard aan werken. Een +1 systeem er naast zal het probleem waarschijnlijk eerder verergeren dan verbeteren. Bij een populariteitsverkiezing krijg je denk ik precies wat je niet wilt namelijk sterk gepolariseerde meningen bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
Bor schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:45:
[...]

Als ik vragen mag, wat is eigenlijk de reden dat in het forum is gekozen voor een thumbs up mogelijkheid?
Pagina: 1