Toon posts:

486 - router - adsl = geen verbinding???? Help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 486 (OS = 95)aan de praat gekregen en wilde voor de gein kijken of ADSL erop kon. Met moeite en veel geduld IE 5 geinstalled en de settings voor de router goed gezet. Dat lukte allemaal.

Maar hij wil geen verbinding met het internet maken door de geïntegreerde netwerkkaart van Tulip/AMD.

Het rare nu is, is dat de netwerkkaart wel gewoon werkt, aangezien ik de interne pagina van zowel de router als het alcatel modem gewoon kan benaderen.

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om te kunnen internetten op dat ding (niet dat het nodig is...). Of zijn het gewoon de systeemeisen (486-66,16MB) die het niet aankunnen, aangezien KPN minimaal een P100 voorschrijft.

Op de andere computers werkt het wel gewoon (o.a. een p100).

Verwijderd

je moet ook geen w95 op een 486 als router gaan draaien, neem gewoon die Mxstream getweakte freesco

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik heb een hardwarerouter met 4 poorten. Op drie daarvan zitten werkende computers die kunnen internetten,allen me 486 kan het niet, ook al issie goed geconfigureerd.

Verwijderd

tsja...
Loop je settings nog een keertje na :?

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 24 juni 2001 21:57 schreef Belegen_Kaas het volgende:
je moet ook geen w95 op een 486 als router gaan draaien, neem gewoon die Mxstream getweakte freesco
Waar kan ik MxStream getweakte freesco downloaden???

volgens mij is er geen speciale versie voor mxstream

Verwijderd

niet kant-en-klaar, maar er zijn van die howto's om freesco te tweaken, moet je ff zoeken

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
Heeee shit.. wat ik zei klopte niet. ik heb een freesco special voor DSL gedownload. is heel anders, de setup is namelijk een filetje die je moet editten in plaats van het gebruikelijke scherm met opties.

Heb het wel, maar weet niet waar ik het gedownload heb. jammer dus

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 01:52

Ruudjah

2022

Smaij, zou je dat misschien ergens neer kunnen pleuren zodat Bendertino en ik dat ergens neer kunnen laden?

TweakBlog

Pagina: 1