Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor mijn werk is mij gevraagd om uit te zoeken hoe de hotspot functionaliteit van een iPhone 6 met een 4G abonnement gebruikt kan worden als extended access point met minimaal één UTP aansluiting.

Er zijn twee functionele eisen:
  1. De telefoon dient te blijven functioneren als telefoon. De baas wil geen gesprekken missen o.i.d.
  2. Er moet een PIN-apparaat aangesloten worden via een wired verbinding.
Mijn vraag is of ik het misschien te lastig maak.. Is enkel een router of WiFi extender voldoende om dit mogelijk te maken, of moet ik hier aan andere aparaten denken omdat het om een hotspot gaat?

Hetgeen dat ik reeds bekeken heb:
  • Voor het gemak heb ik even gekeken naar de Apple Airport Express maar volgens mij is de 'join' functionaliteit van dit apparaat niet wat ik zoek.
  • Via een andere computer de verbinding doorsluisen naar een router is een oplossing die mijn baas liever niet heeft.
  • Een MiFi is geen optie.
Bij voorbaat dank

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Beste antwoord (via Seroczynski op 17-05-2016 10:56)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Een pin-apparaat met een GPRS unit erin huren voor een dagje is geen optie? :)
Dan heb je de iPhone niet nodig. / Scheelt onbetrouwbaarheid doordat de hotspot "even" uitgegaan is.

In het andere geval denk ik haast dat een Airport Express wel moet kunnen werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Het is een tijdelijke oplossing voor een evenement dat één dag duurt, waarbij het voornamelijk gaat om de aansluiting voor het PIN apparaat.

Het maakt niet uit of de verbinding traag is, zo lang deze maar stabiel is.

[ Voor 55% gewijzigd door Seroczynski op 17-05-2016 10:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Een pin-apparaat met een GPRS unit erin huren voor een dagje is geen optie? :)
Dan heb je de iPhone niet nodig. / Scheelt onbetrouwbaarheid doordat de hotspot "even" uitgegaan is.

In het andere geval denk ik haast dat een Airport Express wel moet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik zal het huren van een PIN met GPRS in ieder geval doorgeven, zelf had ik er nog niet aan gedacht.

Het bedrijf heeft zelf een PIN apparaat welke niet draadloos is, en ik denk dat ze liever een oplossing vinden welke vaker toegepast kan worden.

Dan zal ik waarschijnlijk toch de Airport Express bestellen en alvorens testen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Een iPhone is hier totaal niet geschikt voor. Deze zet namelijk de wifi uit als de telefoon een tijdje in sleep staat zonder actieve clients. Erg onhandig, want dan is de hotspot ook weg.

En aangezien een mobiele pin ook een batterij heeft, zal deze niet continu zijn wifi online willen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 17-05-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Is dat specifiek bij een iPhone, of geldt dat ook voor andere (Android) smartphones?

Het klopt inderdaad dat het PIN apparaat batterijen / een accu heeft. Maar het apparaat dat wij hier op het kantoor hebben heeft enkel een UTP verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 19:46
Is een router met 3g optie geen mogelijkheid dan?
https://www.bol.com/nl/p/...23590684-1003004012215961
Dit apparaat werkt volgens met een 3G/4G usb stick en je hebt dan een netwerk poort.
Moet je dus alleen een simkaartje regelen, dualsim van iemand met een onbeperkt bundel bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:49

JT

VETAK y0

Blijft je 3G/4G verbinding eigenlijk wel up als je belt met die telefoon? Kan ook nog een probleem zijn...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb het gebruik van MiFi al aanbevolen maar dat vrees ik er niet doorheen te krijgen :+

Volgens mij blijft de verbinding wel online tijdens het bellen, maar ook dat zal ik moeten gaan testen. Zoals hierboven al aangegeven ga ik waarschijnlijk de Apple Airport Express bestellen waarmee ik dit allemaal kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Ik zie dit steeds vaker op mobiele evenementen. Kost 80 euro en dan heb je dus een pin apparaat via je iphone.
Hoef je geen 2e simkaart/abonnement te onderhouden en werkt gewoon via de internet verbinding van dn iphone.
Afbeeldingslocatie: http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2012/11/Payleven-2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 17-05-2016 14:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:04:
Een iPhone is hier totaal niet geschikt voor. Deze zet namelijk de wifi uit als de telefoon een tijdje in sleep staat zonder actieve clients. Erg onhandig, want dan is de hotspot ook weg.

En aangezien een mobiele pin ook een batterij heeft, zal deze niet continu zijn wifi online willen houden.
Zo lang het scherm actief blijft is je hotspot actief. Als je het scherm uitzet en het moment dat er geen clients meer communiceren gooit die de wifi inderdaad uit.

Betrouwbaar is het in iedergeval zeker niet.
Pagina: 1