Toon posts:

Vermoedelijk issue met GTX690

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vermoeden dat mijn Nvidia Geforce GTX 690 issues heeft, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan checken. Deze informatie heb ik:

Bij specifieke games (Act of Aggression, Darksiders II en H1Z1) wil het beeld nog weleens afsluiten, uit het niets. Ik moet de computer dan ook hard resetten. Beeld word aangegeven met ''geen signaal''. Dit kan niet aan het beeldscherm liggen, want ik heb het én eerder gehad met een andere monitor + mijn huidige is relatief nieuw. De videokaart (het is een dual videokaart, dus ''beide'' videokaarten) word rond de 80 graden.

Bij games zoals Doom, de meest recente titel, werkt vlekkeloos. Hier word hij ongeveer 70 graden, maar de andere videokaart minder. De één is 50, de ander 70.

Vorig jaar had ik ook al problemen die allemaal beeld gerelateerd waren. Beeld glitchte, de icoontjes op mijn start >> programma's waren allemaal blanco, alsof ze verdwenen waren. Liep geregeld vast met games, maar het zijn steeds andere klachten, maar wel beeld gerelateerd.

Als ik m'n computer langer dan 12 uur aan heb staan, heb ik moeite met games fatsoenlijk spelen. Haperingen en af en toe vastlopen zullen dan ongetwijfeld gebeuren.

Alle reacties

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

-wat voor voeding heb je?
-wat zeg logboeken in je pc op dat moment (als er iets in staat) Minus het event van powerloss dan gezien je je pc zelf uitdrukt. ;)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou beginnen met iets standaards:

DDU draaien en de drivers opnieuw installeren.

Daarna zou je kunnen proberen de kaart te onderklokken. Kijk of het probleem dan weg is. Dat je ene GPU niet heet wordt in Doom is waarschijnlijk omdat die nog niet geschikt is voor SLI.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:54:
Ik zou beginnen met iets standaards:

DDU draaien en de drivers opnieuw installeren.

Daarna zou je kunnen proberen de kaart te onderklokken. Kijk of het probleem dan weg is. Dat je ene GPU niet heet wordt in Doom is waarschijnlijk omdat die nog niet geschikt is voor SLI.
Ik heb vandaag een clean install van win10 gedaan, met daarbij ook de drivers. Dus ik vermoed dat dat het niet is.

En hoe onderklok ik? Ik ben niet heel bekend met zulke zaken.
Galinsky schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 06:20:
-wat voor voeding heb je?
-wat zeg logboeken in je pc op dat moment (als er iets in staat) Minus het event van powerloss dan gezien je je pc zelf uitdrukt. ;)
Ik zal straks even kijken welke voeding ik heb. Het is een alienware kast en volgens mij zit die voeding best goed verstopt. Zal z.s.m. reageren wat betreft de voeding.

En hoe kan ik de logboeken zien/kopieren?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

windows 10 zoeken-> logboeken-> tabje windows logboeken-> system
onderclocken moet je eerst msi afterburner installeren en dan core clock iets lager zetten
https://gaming.msi.com/features/afterburner

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:43:
windows 10 zoeken-> logboeken-> tabje windows logboeken-> system
onderclocken moet je eerst msi afterburner installeren en dan core clock iets lager zetten
https://gaming.msi.com/features/afterburner
Goed ik probeer 'm nu dus te laten crashen door de game te spelen die normaal niet lukt en wat denk je, hij wil niet crashen.

Maar: Speccy geeft nu aan dat de videokaart rond de 87 graden zit. Beide GPU's. Volgens mij is dit relatief hoog.

Aan stof ligt het niet, gister helemaal ontstoft.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Ik heb waterkoeling, maar ik dacht dat die koeling voor de processor was en niet de videokaart. (Zoals je kunt merken heb ik niet teveel verstand. ;p )
Pagina: 1