Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video editing in Premiere CC en Kleur corrigeren in Davinci Resolve, Aangesloten op twee werkschermen en 1 afkijkmonitor (TV)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1700,- voor enkel de kast (geen randapparatuur dus)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijk is dat het natuurlijk 4K (PR422) realtime playback met een zootje nodes (tbv Davinci Resolve)
Daardoor verwacht ik dat een (kleine) SSD opslag voor os, (Grotere en snellere) SSD scratch disk.
Daarnaast voor 1 grotere Raid HDD's of een SSD voor het beeldmateriaal van huidige projecten (Archief niet meegenomen dus) Dit wil ik als een externe schijf oplossing doen (voor het makkelijk vervoeren van projecten) en hoeft dus ook niet meegenomen te worden in de build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel only en Nvidia videokaart (heb ik betere ervaringen me in Premiere dan AMD)
Ga je overklokken?
Geen idee...ga ik dat?
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk ben ik op zoek naar een goeie filosofie achter het bouwen van een Edit systeem. Wat is het belangrijkste en in welke volgorde (opslag, CPU, GPU?) en wat werkt lekker samen
Dit heb ik zelf nu bedacht (misschien is de Upcoming Nvidia 1080 een overkill voor dit systeem?)t:
Video editing in Premiere CC en Kleur corrigeren in Davinci Resolve, Aangesloten op twee werkschermen en 1 afkijkmonitor (TV)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1700,- voor enkel de kast (geen randapparatuur dus)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijk is dat het natuurlijk 4K (PR422) realtime playback met een zootje nodes (tbv Davinci Resolve)
Daardoor verwacht ik dat een (kleine) SSD opslag voor os, (Grotere en snellere) SSD scratch disk.
Daarnaast voor 1 grotere Raid HDD's of een SSD voor het beeldmateriaal van huidige projecten (Archief niet meegenomen dus) Dit wil ik als een externe schijf oplossing doen (voor het makkelijk vervoeren van projecten) en hoeft dus ook niet meegenomen te worden in de build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel only en Nvidia videokaart (heb ik betere ervaringen me in Premiere dan AMD)
Ga je overklokken?
Geen idee...ga ik dat?
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk ben ik op zoek naar een goeie filosofie achter het bouwen van een Edit systeem. Wat is het belangrijkste en in welke volgorde (opslag, CPU, GPU?) en wat werkt lekker samen
Dit heb ik zelf nu bedacht (misschien is de Upcoming Nvidia 1080 een overkill voor dit systeem?)t:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 387,95 | € 387,95 |
1 | Asus X99-A | € 227,- | € 227,- |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 219,49 | € 219,49 |
1 | ASRock Thunderbolt 2 AIC | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 42,95 | € 42,95 |
2 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 59,50 | € 119,- |
1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
2 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,34 | € 176,68 |
1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 306,75 | € 306,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.720,62 |
[ Voor 81% gewijzigd door Diede op 17-05-2016 13:36 . Reden: Aanpassing op twee SSD (naar SATA600) ]