Advies bij aankoop tweedehands versterker/receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 00:39
Ik zoek een?
Beste, ik ben op zoek naar een tweedehands receiver of versterker. Ik heb momenteel een Kenwood versterker die vrij goedkoop is en waarvan ik het geluid niet goed vind. Ik had hiervoor namelijk een oude NAD 7020e receiver van mijn vader, maar daar zit nu een brom in en een aantal kanalen zijn kapot. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een andere.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer €100-€200. Als ik een goede versterker tegenkom voor €100 vind ik het prima, maar als jullie adviseren om wat meer uit te geven (voor in de toekomst) dan wil ik rond de €200 uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel voor muziek. evt. ooit voor film. Ik heb nu Celestion Ditton 110 speakers (€2,50! op de rommelmarkt) die ik vrij aardig vind klinken. Er komt ooit wel wat nieuws.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf tweedehands veel Onkyo's gezien, ik heb gelezen dat deze erg veel te bieden hebben qua specs, maar is het geluid ook te vergelijken met bijv NAD oid? Verder maakt het merk mij niet uit. Ook niet wat er allemaal qua digitale aansluitingen er op zitten, al is het wel welkom.

Ik zoek dus een versterker of receiver voor de bovengenoemde prijs. Deze komt in mijn slaapkamer te staan. Mijn vraag is dus welke merken goed zijn (tweedehands), waar moet ik op letten en wat past (eventueel) goed bij mijn huidige speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

timper schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:37:

Ik heb zelf tweedehands veel Onkyo's gezien, ik heb gelezen dat deze erg veel te bieden hebben qua specs, maar is het geluid ook te vergelijken met bijv NAD oid?
Dat laatste zal je nooit een antwoord op vinden zonder zelf te gaan luisteren. Dit omdat klankverschil tussen versterkers in een gebied valt waar veel over gediscussieerd wordt. Net als met kabels heb je mensen die de verschillen horen en mensen die ze niet horen. Waarbij beide partijen diverse argumenten hebben waarom het wel dan niet zou moeten (kunnen). De gedachte is dat een versterker in principe niet mag kleuren qua geluid aangezien deze anders niet doet wat het apparaat moet doen: versterken en meer niet.

Let met Onkyo op dat HDMI boards een probleemkindje zijn. Deze sterven en worden onder verlengde garantie (tot 2018) vervangen. Maar ook het nieuwe board kan weer kapot gaan. Er zijn mensen die aan hun vierde HDMI-board zitten. Nu kan elk merk wel wat hebben. Zo is de SR6004 van Marantz berucht voor de Pop Of Death. Maar stervende Onkyo receivers binnen meerdere modeljaren en meerdere klasse receivers (van instap tot high end) is toch redelijk uniek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Wat vind je niet goed aan het geluid?
70% van het geluid word bepaald door je speakers en de akoestiek (+bron), dus of het upgraden zin heeft durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
Bedankt voor de reacties! Een Onkyo versterker zou dus eigenlijk goed moeten zijn. Ik zal zeker nog wat meer gaan luisteren.

En wat er niet goed aan is ligt ook vooral aan dat ik hiervoor een (toen) goede NAD receiver had. Het geluid van de Kenwood is heel 'dof', de bas vervormt en het klinkt niet mooi helder, wat wel mogelijk is bij deze speakers. Vandaar dat ik toch wat anders zoek.

Wat ik zelf had gezien op de v en a van Tweakers is bijvoorbeeld deze: Onkyo TX-NR807 V&A aangeboden: Onkyo TX-NR807 Zwart Deze Tweaker heeft er nog twee te koop, maar zou ik deze gewoon moeten beluisteren of heeft iemand ervaring ermee?

[ Voor 28% gewijzigd door timper op 17-05-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:40
Als je de tekst van Fear nog eens naleest, zie je dat Onkyo juist niet zo'n goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
Ik lees juist in de laatste zin: Maar stervende Onkyo receivers binnen meerdere modeljaren en meerdere klasse receivers (van instap tot high end) is toch redelijk uniek.

Alleen de HDMI boards gaan vaak kapot is hoe ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

timper schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:12:
Ik lees juist in de laatste zin: Maar stervende Onkyo receivers binnen meerdere modeljaren en meerdere klasse receivers (van instap tot high end) is toch redelijk uniek.
Het gebruik van "uniek" is hier pejoratief bedoeld, lekker laten staan dus. :+
Het is jammer maar de Onkyo's die ik zelf ken waren of al kapot, of waren kapot aan het gaan.
Ik weet niet wat er met dit merk loos is, ooit leverden zij uitstekende versterkers, maar dat was ver in de vorige eeuw.

Begrijpend lezen is ook zo wat. O-)
Alleen de HDMI boards gaan vaak kapot is hoe ik het lees.
"Alleen"??
Vind je dat niet genoeg dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
@timper dat is dus mijn advertentie, ik zou zeggen kom maar langs en neem je speakers mee, maar je woont niet echt in de buurt, dus dat word lastig.

Maar waarom kies je gelijk zo'n zware receiver voor 2 boekenplank speakers? Kies dat een klasse of 2 lager, en koop van het verschil nog een actieve subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
Als iets uniek is, is het naar mijn weten iets wat niet vaak voorkomt:)
Maar aangezien de ervaringen niet erg super zijn, heb ik het merk iets lager op het lijstje gezet.

@mcg_nl Ik denk dat het inderdaad handiger voor mij is om wat dichter bij huis te kijken. Het idee dat ik een wat zwaardere receiver wil is eigenlijk meer op de toekomst gericht. Of raad je eerst een wat minder zware versterker/receiver aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timper schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:02:
Als iets uniek is, is het naar mijn weten iets wat niet vaak voorkomt:)
Ja, dat deel heb je goed begrepen, maar het gaat alsnog verkeerd in de toepassing. ;)

Als ik Fear even gechargeerd mag interpreteren, dan zou hij hier kunnen bedoelen dat "het merk" -van goedkoop tot duur- opvallend problematische apparaten levert/heeft geleverd en dát mag "uniek" heten.
Het komt namelijk eerder voor dat een A merk uit concurrentieoverwegingen in de budgetklasse compromissen heeft moeten sluiten die iets te frequent tot nare storingen leiden, maar dat deze tekortkomingen in de high-end lijn gelukkig weer zijn rechtgezet.

No such luck bij Onkyo kun je dan denken, ook hun duurdere lijnen lijken door dezelfde goofy errors te worden geplaagd.
Dát is dus een unieke wanprestatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
Oh ik had het heel anders gelezen. Ik las dat in elke klasse een stervende Onkyo versterker uniek is. Maar ik snap hem nu... Nu we toch bezig zijn. Om het duidelijker te maken had er: Maar dat er stervende... zijn kunnen staan ;)

Maargoed, op marktplaats staan ook veel 'used products' winkels. Bijvoorbeeld voor deze NAD versterker. Is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En waarom kijk je niet naar Pioneer of Marantz.
Die zijn zeker niet slechter dan Onkyo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 12:38
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Het gebruik van "uniek" is hier pejoratief bedoeld, lekker laten staan dus. :+
Het is jammer maar de Onkyo's die ik zelf ken waren of al kapot, of waren kapot aan het gaan.
Ik weet niet wat er met dit merk loos is, ooit leverden zij uitstekende versterkers, maar dat was ver in de vorige eeuw.

Begrijpend lezen is ook zo wat. O-)

[...]

"Alleen"??
Vind je dat niet genoeg dan?? :?
Ver in de vorige eeuw stonden ze er al om bekend dat hun AV kanalen uitvielen, duurde ongeveer 2 tot 3 jaar. Blijkbaar berekenen ze hun elektronica nog steeds te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2green schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:50:
Ver in de vorige eeuw stonden ze er al om bekend dat hun AV kanalen uitvielen, duurde ongeveer 2 tot 3 jaar. Blijkbaar berekenen ze hun elektronica nog steeds te krap.
Ver in de vorige eeuw had je enkel mono, laat staan "AV kanalen". ;)

Maar goed, ik kan mij de stereo Onkyo's nog wel herinneren waarvan niet 1 lampje van de feestverlichting het nog deed, op zich niet eens zo erg zolang de audio versterking maar in orde bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 12:38
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Ver in de vorige eeuw had je enkel mono, laat staan "AV kanalen". ;)

Maar goed, ik kan mij de stereo Onkyo's nog wel herinneren waarvan niet 1 lampje van de feestverlichting het nog deed, op zich niet eens zo erg zolang de audio versterking maar in orde bleef.
Je vergist je, av kanalen zijn er al een tijdje hoor.

grappig genoeg merkte ik na het schrijven van mijn reactie dat av3 op mijn oude onkyo het ook niet meer deed, kon het niet laten even te testen... dammit.
Pagina: 1