Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:00
Vandaag is mijn R9 290 (Sapphire) helaas defect gegaan.
Na de afgelopen dagen tijdens het gamen meerdere keren een "freeze" gehad te hebben, kreeg ik vanmiddag helemaal geen beeld meer.

Een snelle blik op de bon zegt mij dat ik nog tot eind juni garantie heb op deze kaart.
Tegen die tijd hoopte ik echter een nieuwe generatie kaart in mijn PC te hebben zitten, maar nu bestaat er denk ik een kans dat ik eerder wat moet gaan kopen/bijbetalen.

Aantal vragen:
- Hoe denken jullie dat de leverancier hier morgen op zal reageren (ik heb nog maar een maand garantie)?
- Verwachten jullie dat ik direct uitsluitsel krijg, of gaan ze hem eerst weken onderzoeken of opsturen --> Wil niet weken zonder kaart zitten?
- R9 290 is nu niet meer te koop, stel ze bieden een alternatief wat kan ik dan het best kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Protax schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:36:

Aantal vragen:
- Hoe denken jullie dat de leverancier hier morgen op zal reageren (ik heb nog maar een maand garantie)?
- Verwachten jullie dat ik direct uitsluitsel krijg, of gaan ze hem eerst weken onderzoeken of opsturen --> Wil niet weken zonder kaart zitten?
- R9 290 is nu niet meer te koop, stel ze bieden een alternatief wat kan ik dan het best kiezen?
Garantie is garantie dus die moeten ze gewoon geven. Uitsluitsel over wat ze gaan doen is zeer afhankelijk van de fabrikant en het probleem. Normaal doen ze hier 2 tot 4 weken over.

Ga er van uit dat ze hem vervangen of refunden (aangezien die niet meer te koop zijn).

Dus gewoon contact opnemen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
ze geven waarschijnlijk een refurbrished model terug of geven het aankoopgbedrag terug, er zijn wel winkels die flexibel zijn en willen omruilen naar een nieuwe model met bijbetaling.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als ze een andere aanbieden ga dan voor een R9 390.

[ Voor 82% gewijzigd door Damic op 16-05-2016 23:34 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Heb sinds een aantal maanden een UHD monitor met een resolutie van 2560x1440, dus zit eigenlijk met smart te wachten op die nieuwe kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
Aantal vragen:
Je hebt nog meer dan een maand garantie, dus ze moeten je een vervangend product leveren. Garantie is garantie.
Je zit niet meer in het eerste jaar van de garantie, dus de kans is groot dat de kaart opgestuurd moet worden en dat je dus zult moeten wachten. Ik moest een paar jaar geleden een Asus moederbord laten opsturen en het duurde 5 (!!!) weken voordat ik een nieuwe terug kreeg. Geduld is een schone zaak.
Als je geluk hebt zullen ze je een R9 390 aanbieden.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
VSA100_victim schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:55:
[...]
Je zit niet meer in het eerste jaar van de garantie, dus de kans is groot dat de kaart opgestuurd moet worden en dat je dus zult moeten wachten. Ik moest een paar jaar geleden een Asus moederbord laten opsturen en het duurde 5 (!!!) weken voordat ik een nieuwe terug kreeg. Geduld is een schone zaak.
Ja, en dat zou dan een probleem zijn. Kan nu namelijk niets :P
Zit nu te werken met de GPU die in de CPU zit, toen ik een game opstartte schoten de tranen in me ogen ;)
Hopelijk werken ze morgen even mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toen mijn grafische kaart kapot was, duurde het 7 weken. Ik heb uiteindelijk dezelfde kaart weer teruggekregen (weet niet of het een ander exemplaar was of dat ie gerepareerd was), ook al was de kaart al een tijdje EOL op dat moment.

Omdat ik niet 7 weken zonder wou zitten heb ik maar een nieuwe kaart gekocht. De oude kaart heb ik toen op V&A verkocht toen ik die terugkreeg.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Protax schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:58:
[...]

Ja, en dat zou dan een probleem zijn. Kan nu namelijk niets :P
Zit nu te werken met de GPU die in de CPU zit, toen ik een game opstartte schoten de tranen in me ogen ;)
Hopelijk werken ze morgen even mee...
Wees 'blij', jaren terug hadden we geen igpu. Dus was je graka dood en had je geen (simpele liggen) dan kon je niks met je pc :).

En gelukkig heb je nog garantie! Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Waarschijnlijk een reparatie en dan sturen ze een gelijk of sneller (gerefurbished) exemplaar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
Je hebt niks met de fabrikant te maken maar met de verkoper. Die moet er voor zorgen dat je kaart zonder te veel overlast (tijdelijk leenkaartje?) wordt gerepareerd, ook na 2, 3, of 4 jaar.

Dat direct contact opnemen met de fabrikant ook een mogelijkheid is is leuk, maar in eerste instantie is de verkoper verplicht je te helpen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-05-2016 08:09 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Aantal vragen:
Ik heb ook R9 290 gehad die kapot was gegaan

* Je hebt garantie dus wat boeit die maand nou
* Winkel (mijn geval Alternate) zal de kaart testen en als hun hetzelfde constateren sturen ze hem op naar de fabrikant. De 1e keer toen mijne kapot was was ik de kaart bijna 6 weken kwijt en ik heb toen uiteindelijk een nieuwe (ja nieuw) gekregen. De 2e keer toen mijn kaart kapot ging (begin dit jaar) was ik de kaart 2,5 kwijt dus het kan wel op redelijk snel gaan.
- Bij de 2e keer (begin dit jaar) heb ik een R9 390 8gb video kaart retour gekregen. De kaart zal wel refurbished zijn geweest maar ik heb daar niks van kunnen zien. De kaart zag er gloednieuw uit en vertoonde ook geen problemen.

Als ik jou was gewoon aanbieden bij de winkel waar je het gekocht hebt.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zojuist bij Alternate geweest, en die hebben hem in ontvangt genomen.
Helaas konden we niet op locatie iets regelen, dus hij wordt opgestuurd naar Sapphire (gaat 3 t/m 7 weken duren).
Nu op zoek naar een tijdelijk kaartje... Tot zover heeft niemand wat liggen in mijn omgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Protax schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:25:
Zojuist bij Alternate geweest, en die hebben hem in ontvangt genomen.
Helaas konden we niet op locatie iets regelen, dus hij wordt opgestuurd naar Sapphire (gaat 3 t/m 7 weken duren).
Nu op zoek naar een tijdelijk kaartje... Tot zover heeft niemand wat liggen in mijn omgeving :(
Ze zijn verplicht je een tijdelijk vervangend exemplaar te geven volgens mij.

"Zonder ernstige overlast voor de klant":http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Leenproduct

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Frozen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:59:
[...]

"Zonder ernstige overlast voor de klant":http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Leenproduct
Dat doen ze bij Alternate niet zover ik weet. Betwijfel ook of het echt verplicht is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
[...]

Ik twijfel sterk of dat wel verplicht is, heb nog nooit van een winkel gehoord die vervangende producten aanbood tijdens reparaties met een lange doorlooptijd.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:04
Mijn R9 290 is begin deze maand ook kapot gegaan, en ook RMA gestuurd. Ze hebben hem nu naar de fabrikant gestuurd en krijg of een gerepareerde, of een nieuwe, of mijn geld terug. Ik heb nu voor tijdelijk een GTX 760 voor 5 tientjes van V&A gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
[...]

Zal best, maar in de praktijk gebeurt dat nooit (zelden). De TS zal gewoon een paar weken geduld moeten hebben.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zojuist een mail ontvangen, kaart is nu blijkbaar ook getest door Alternate zelf.

"Uit onze testen is gebleken dat het product niet naar behoren functioneert.

Opmerking m.b.t de test:

* This graphics card sends no signal to the monitor

Hierdoor zijn wij helaas genoodzaakt het product door te sturen naar de fabrikant of importeur. Houdt u er rekening mee dat de afhandeling hierdoor langer kan duren. Zodra het product bij on retour is van de fabrikant zullen wij het ingeleverde product aan u retour zenden. Indien u het product in onze showroom heeft ingeleverd, kunt u het ingeleverde product komen afhalen in onze showroom."

Nu is het afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zojuist gebeld door Alternate, garantie vanuit de fabriek is al verlopen.

Alternate wil mij nu een alternatief aanbieden (aangezien ik nog winkelgarantie heb).
Het alternatief is de XFX R9 390, wat uiteraard een mooi aanbod is.

Ik heb echter doorgevraagd, en gevraagd of het mogelijk is om over een paar weken wat bij te leggen en dan een Nvidia GeForce GTX 1070 of 1080 aan te schaffen.
Na wat navraag was dit geen probleem, en heb ik er voor gekozen te wachten tot deze kaarten in de winkel liggen.

Prima service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goede reclame voor ze, die winkel komt nu direct hoger op mijn lijst te staan als winkel waar ik in de toekomst spullen ga kopen :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:54
[...]

Nee dat zijn ze niet verplicht in een dergelijke geval... wil je recht hebben op een tijdelijk vervangend exemplaar dan moet je denken aan producten waar je vrijwel niet zonder kan zoals een wasmachine, en zelfs in het geval van een defecte wasmachine hoeft het niet perse een vervangend exemplaar te zijn maar volstaat een vergoeding voor de wasserette ook. Op consuwijzer staat daarover ook uitleg zoals wanneer bijvoorbeeld je magnetron defect is tijdelijke vervanging of vergoeding niet verplicht is... zo zal er ook naar de videokaart worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Protax schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:08:

Alternate wil mij nu een alternatief aanbieden (aangezien ik nog winkelgarantie heb).

Ik heb echter doorgevraagd, en gevraagd of het mogelijk is om over een paar weken wat bij te leggen en dan een Nvidia GeForce GTX 1070 of 1080 aan te schaffen.
Na wat navraag was dit geen probleem, en heb ik er voor gekozen te wachten tot deze kaarten in de winkel liggen.

Mooie oplossing!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Protax schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:08:

Had jij geen FreeSync monitor?

Is natuurlijk wel zonde als je die feature niet meer kan gebruiken. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Blaat schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Had jij geen FreeSync monitor?

Is natuurlijk wel zonde als je die feature niet meer kan gebruiken. :P
Klopt, ik heb een FreeSync monitor.
Pagina: 1