Mijn plan is om mijn huidige systeem te gaan upgraden, of om een geheel nieuwe pc te kopen. Ik ben er nog niet uit wat het slimste is. De specs van mijn huidige pc met aankoopdata:
Ongeacht het antwoord op bovenstaande vraag heb ik voor mijzelf besloten dat enkele onderdelen uit mijn huidige setup probleemloos meekunnen naar een nieuwe setup. Alle 4 de harde schijven, mijn voeding, beide monitoren en muis & tobo zijn nog niet aan vervanging toe en voldoen nog prima.
Qua videokaart heb ik besloten om de komende weken even af te wachten m.b.t. de GTX1070/1080, dus het staat al redelijk vast dat ik 1 van die 2 ga kopen.
Qua kast wil ik de pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart halen, die lijkt mij perfect te passen in een degelijke B&W setup.
Qua koeling wil ik graag gaan voor waterkoeling in de vorm van de pricewatch: NZXT Kraken X61 waarbij de bovenstaande kast wordt opgevuld met 4x pricewatch: Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led (Twin pac... fans.
Om de standaardvragen nog even af te gaan:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn pc game ik regelmatig en het is een wens om zo optimaal mogelijk 4K te kunnen gamen. Met een GTX970 gaat dat niet zo lekker, maar met een GTX1080 moet dat goedkomen. Daarnaast doe ik regelmatig aan foto en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Excl. de GTX1070/1080 wil ik graag rond de 800 euro blijven. Dat betekent dus een moederbord/processor/geheugen/kast & waterkoeling voor rond die prijs. Indien jullie oordeel is dat ik beter kan wachten en mijn huidige processor/moederbord kan houden dan wordt het uiteraard een lager bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds beantwoord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Indien overstap naar Skylake/DDR4: Mobo/processor/RAM/kast/waterkoeling
Indien geen overstap naar Skylake/DDR: Mobo (voor B&W theme)/RAM/kast/waterkoeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel het meest geschikte moederbord voor mijn geplande thema waarschijnlijk de MSI Krait bordjes zijn, andere tips zijn welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle tips m.b.t. een B&W theme zijn meegenomen. Ik zoek bijvoorbeeld nog mooi DDR3/DDR4 geheugen wat bij een dergelijk theme past.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk een antwoord op deze vraag: is de overstap van DDR3 / Haswell naar DDR4 / Skylake het nu waard, of is het slimmer om te wachten tot Kaby Lake? En dan in het licht van mijn huidige systeem bezien.
Indien een overstap wel verstandig is had ik de volgende onderdelen in gedachten:
Alvast bedankt voor eventuele reacties
- Processor Intel Core i7-4790K @4GHz 03-08-14
- Motherboard Gigabyte GA-Z97X-UD3H 10-08-14
- GPU MSI GeForce GTX970 09-04-15
- Memory Corsair XMS3 x2 16GB 04-08-14
- SSD#1 Crucial SSD MX100 256GB 04-08-14
- SSD#2 Crucial SSD m4 256GB 15-07-13
- HDD#1 Seagate HDD 3TB 08-01-13
- HDD#2 Seagate HDD 2TB 02-12-13
- CPU Cooler Noctua NH-U9B SE2 ?
- Case Fractal Design R4 Black Pearl 15-07-13
- Fan#1 Noctua NF-A14 ULN 09-04-15
- Fan#2 Noctua NF-A14 ULN 09-04-15
- Fan#3 Fractal Design Silent R2 FD-FAN-SSR2-120 09-04-15
- Fan#4 Fractal Design Silent R2 FD-FAN-SSR2-120 09-04-15
- PSU EVGA SuperNOVA 750w G2 09-04-15
- Monitor#1 Dell P2715Q 4K 23-10-15
- Monitor#2 BenQ GW2765HT 17-03-15
- Mouse Logitech MX Master ?
- Keyboard Apple Wired Keyboard ?
Ongeacht het antwoord op bovenstaande vraag heb ik voor mijzelf besloten dat enkele onderdelen uit mijn huidige setup probleemloos meekunnen naar een nieuwe setup. Alle 4 de harde schijven, mijn voeding, beide monitoren en muis & tobo zijn nog niet aan vervanging toe en voldoen nog prima.
Qua videokaart heb ik besloten om de komende weken even af te wachten m.b.t. de GTX1070/1080, dus het staat al redelijk vast dat ik 1 van die 2 ga kopen.
Qua kast wil ik de pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart halen, die lijkt mij perfect te passen in een degelijke B&W setup.
Qua koeling wil ik graag gaan voor waterkoeling in de vorm van de pricewatch: NZXT Kraken X61 waarbij de bovenstaande kast wordt opgevuld met 4x pricewatch: Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led (Twin pac... fans.
Om de standaardvragen nog even af te gaan:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn pc game ik regelmatig en het is een wens om zo optimaal mogelijk 4K te kunnen gamen. Met een GTX970 gaat dat niet zo lekker, maar met een GTX1080 moet dat goedkomen. Daarnaast doe ik regelmatig aan foto en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Excl. de GTX1070/1080 wil ik graag rond de 800 euro blijven. Dat betekent dus een moederbord/processor/geheugen/kast & waterkoeling voor rond die prijs. Indien jullie oordeel is dat ik beter kan wachten en mijn huidige processor/moederbord kan houden dan wordt het uiteraard een lager bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Reeds beantwoord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Indien overstap naar Skylake/DDR4: Mobo/processor/RAM/kast/waterkoeling
Indien geen overstap naar Skylake/DDR: Mobo (voor B&W theme)/RAM/kast/waterkoeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel het meest geschikte moederbord voor mijn geplande thema waarschijnlijk de MSI Krait bordjes zijn, andere tips zijn welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle tips m.b.t. een B&W theme zijn meegenomen. Ik zoek bijvoorbeeld nog mooi DDR3/DDR4 geheugen wat bij een dergelijk theme past.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk een antwoord op deze vraag: is de overstap van DDR3 / Haswell naar DDR4 / Skylake het nu waard, of is het slimmer om te wachten tot Kaby Lake? En dan in het licht van mijn huidige systeem bezien.
Indien een overstap wel verstandig is had ik de volgende onderdelen in gedachten:
- Processor Intel Core i7-6700K Boxed € 346.00
- Motherboard MSI Z170A KRAIT GAMING 3X € 142.00
- GPU GeForce GTX10800 € -
- Memory Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 € 70.00
- CPU Cooler NZXT Kraken X611 € 150.00
- Case NZXT H440 New Edition € 120.00
- Processor Intel Core i7-4790K @4GHz
- Motherboard MSI Z97S SLI Krait Edition € 112.00
- GPU GeForce GTX1080 € -
- Memory Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A2400C11 € 200.00
- CPU Cooler NZXT Kraken X61 € 150.00
- Case NZXT H440 New Edition € 120.00
- Fan#1 Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led € 12.50
- Fan#2 Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led € 12.50
- Fan#3 Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led € 12.50
- Fan#4 Corsair Air Series SP140 LED White High Static Pressure € 15.00
Alvast bedankt voor eventuele reacties
[ Voor 9% gewijzigd door London op 17-05-2016 12:26 ]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind