waaraan gaat een processor dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
waaraan gaat ie dood als je hem te ver hebt overgeclockt?, aan oververhitting, of kan hij ook ergens anders aan overlijden?
zo ja, wat dan?

Verwijderd

De effecten van electro migratie ofzoiets op langere duur. Maar vraag me niet hoe het precies zit.
Dat is een normaal proces maar door oc'en gaat dat sneller.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een processor kan dood gaan aan de hogere temperaturen, maar dat alleen komt weinig voor (tenzij je hem echt helemaal zonder koeling draait natuurlijk)

De combinatie van een hoger voltage en een hogere temperatuur door overklokken verkort de levensduur van een processor aanzienlijk, maar doorgaans is de economische levensduur van een processor al veel korter dan de fysieke levensduur (oftewel: voordat ie kapot kan gaan is ie al zo verouderd dat je al een andere hebt)

Verwijderd

Inderdaad mijn ouwe proc is een Celly 300A die twee jaar probleemloos op 450 heeft gedraaid en nu is ingeruild voor een Celly 566@850. De Cel 300A doet het nog prima, maar is nu met de VUT ;)

Verwijderd

Tsja, ik heb eens gehoord dat een processor normaal 15 jaar mee kan gaan en na overklokken hooguit 10 jaar. Dan heb je vast wel een ander.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

CUT! DUBBEL GEPOST! :( :( :( ONEERVOL VAN ME JUNIOR AF :( :( :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die electromigratie is dat door de elektronen die door je proc gaan de moleculen van de transistors verplaatsen. Als dit te veel gebeurd is(gaat sneller door ocen en hogere voltages)is de transistor naar de knoppen en dus wijlen proc.
:) :) :) GEEN JUNIOR MEER :) :) :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
en duurt dat lang voordat zoiets gebeurd, of neemt dat zoals phalanx zegt zo'n 10 jaar in beslag, of kan het zo gebeuren als je je pc aanzet..?

Verwijderd

Mijn celeron 300@450 doet 't nogsteeds,
na 2 jaar, m'n 400@600 ook nog (2mndjes ouder. Ik heb nu een 566@850 (met dank aan mensen hier!!!) en ben er gelukking mee :)

Verwijderd

het duurt telang om je er druk over te maken, als het gebeurt had je al erug lang een nieuwe proc mogen kopen

Verwijderd

volgens mij is elektro migratie dat de elektronen overspringen van de ene transistor naar die er naast ligt. Als erg heftig gaat dan is je processor dus stuk dit gebeurt vooral als je de spanning te ver omhoog gooit
Pagina: 1