Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
ik wil binnen kort een nieuwe (medium end game) pc kopen als proccesor neem ik een amd fx 8350 sockt am3+ als ik dan op een moederbord zoek met am3+ staat er ondersteunde procesoren niet de fx serie tussen past mijn cpu dan wel op het moederbord

J.H

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarom nu nog de fx8350? je moet zoeken naar een mobo met 8+2 fases anders ga je hee lgrote problemen krijgen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen FX kopen. Dat is het korte antwoord.

Over een half jaar komt de nieuwe generatie van AMD genaamd Zen. Deze oude FX meuk stamt alweer uit 2012 voor het overgrote deel. Neem een Core i5-6400 met 8GB DDR4 en een H170 bord of B150 bord en je bent langer gelukkig en bij de tijd.

On another note, alle FX processors zijn AM3+ m.u.v. een paar mobiele APU's die niet los worden verkocht. Zou moeten passen. Als je per se een verstokte AMD fanboy wil zijn en een 8-core wil, neem dan een hoge kwaliteit 970 of 990FX bord. Dan ben je wel duurder uit dan met een snellere i5.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al staat de 8350 wel op de support list dan is lang niet ieder moederbord geschikt voor een 8 core.
De goedkoopste die deze CPU nog wel kan hebben is deze:
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Maar goed, een i3 6100 is in games al sneller en is een stuk goedkoper. Daarnaast kun je deze prima op een moederbord van 50-60 euro kunt draaien.

Als je AMD wilt kun je zoals nelizmastr al zegt het beste nog even wachten tot de nieuwe CPU's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist?

Je topic hoort dus thuis in Componenten Aankoopadvies, maar niet zonder eigen input. Daar ontbreekt het hier volkomen aan (net als aan leestekens en hoofdletters trouwens). Slotje.

Dit topic is gesloten.