Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdev
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02-2022
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop waar ik een aantal jaar mee vooruit kan.

Aangezien ik er een aantal jaar mee wil doen, mag het best wat kosten. Tussen de 700 en 1100 euro.

Ik wil hem af en toe meenemen voor mijn werk of op reis of in de tuin en daarom dacht ik aan 13 inch scherm. De rest van de tijd sluit ik er een aparte monitor op aan.

Qua gebruik dacht ik aan veel tabbladen tegelijk, excelberekeningen, films kijken. Gamen hoeft niet.

Dit is bij voorkeur een laptop met Windows.

Mijn oog viel op de Asus Zenbook UX305UA-FC002T. Is dit wat of zit ik mis?

Alvast bedankt.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die pricewatch: Asus Zenbook UX305UA-FC002T vind ik overkill. Een i7 voor amper wat meer doen dan internetten, beetje Excel en filmpje kijken? Als ik even snel door de Pricewatch heen wandel, zou je met pricewatch: Toshiba Satellite Radius 12 P20W-C-10K ook meer dan voldoende kunnen.

Het grote verschil is dat je ongeveer 2cm inlevert op de beelddiagonaal maar wel bijna 400 Euro bespaart.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb ongeveer dezelfde wensen gehad voor een ultrabook, en heb dit weekend de Dell XPS13 besteld. Deze is tot morgen in de aanbieding! Met vip korting kun je hem bestellen voor 1000euro. Zeker iets om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 23:59
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:36:
Die pricewatch: Asus Zenbook UX305UA-FC002T vind ik overkill. Een i7 voor amper wat meer doen dan internetten, beetje Excel en filmpje kijken? Als ik even snel door de Pricewatch heen wandel, zou je met pricewatch: Toshiba Satellite Radius 12 P20W-C-10K ook meer dan voldoende kunnen.

Het grote verschil is dat je ongeveer 2cm inlevert op de beelddiagonaal maar wel bijna 400 Euro bespaart.
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC022T

Of ga voor 200 euro op de gewenste 13,3 inch zitten. Naast het gegeven dat het scherm iets groter is, ook de 'build' van zenbooks wordt alom geprezen. De betere investering voor een lang meegaande laptop.

Dell XPS 13 is ook een mooi apparaat, al kan ik zo 1,2,3 niet de aanbieding vinden.

edit: n.v.m. http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
Dacht dat het de standaard prijs was.

Mooie keuze, goed advies.

[ Voor 6% gewijzigd door Kelin op 17-05-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdev
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02-2022
Beste allen,

bedankt voor de reacties. Een i5 zou dus voldoende moeten zijn om een aantal jaren vooruit te kunnen?
Ik bedacht met dat ik het gewicht (en dus de grootte) ook belangrijk vindt en daarnaast een mat scherm.
De Toshiba heeft een glanzend scherm zie ik.

De zenbooks vind ik er mooi uitzien, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. Ik wil vooral een 'toekomst bestendige' laptop.

Is het dan nodig om voor minimaal 8 gb werkgeheugen te gaan?