Ik zoek een?
Ik ben van plan een nieuw moederbord, cpu, geheugen aan te schaffen.
Wat is je budget?
Budget is ongeveer € 800,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet specifiek merk gebonden maar heb vrij goede ervaring met Asus met betrekking tot moederborden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem gaat gebruikt worden voor gameing, videorecording/editing en verder vrij algemeen gebruik.
Overklokken is leuk maar verder niet noodzakelijk.
Ik wil vooral voldoende resources tot mijn beschikking hebben mocht er ooit verandering in het gebruik van de pc komen. Ook zou ik graag een idee krijgen wat precies PCI-e lanes doen en in hoeverre die een systeem beïnvloeden.
Dit is zo ongeveer wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Of het volgende (Voeding, koeler en SSD bij beide uiteraard)
Verder zat ik ook te kijken om eventueel het moederbord met de Z chipset bij de i7 6700 te doen vanwege het aantal PCI-e lanes maar daarvoor leek het me slim om dit topic te maken en te vragen wat mijn mede-tweakers daarvan denken.
Dit voornamelijk omdat het aantal SATA poorten dat beschikbaar is, waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden.
Ik heb bij een review gelezen (weet helaas niet meer welke site) dat de H chipset 2 PCI-e lanes minder zou hebben. En vroeg me dus af om het om die reden slim is om de Z chipset te nemen ook al ga je niet overklokken.
Ik ben van plan een nieuw moederbord, cpu, geheugen aan te schaffen.
Wat is je budget?
Budget is ongeveer € 800,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet specifiek merk gebonden maar heb vrij goede ervaring met Asus met betrekking tot moederborden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem gaat gebruikt worden voor gameing, videorecording/editing en verder vrij algemeen gebruik.
Overklokken is leuk maar verder niet noodzakelijk.
Ik wil vooral voldoende resources tot mijn beschikking hebben mocht er ooit verandering in het gebruik van de pc komen. Ook zou ik graag een idee krijgen wat precies PCI-e lanes doen en in hoeverre die een systeem beïnvloeden.
Dit is zo ongeveer wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 233,12 | € 233,12 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Corsair Hydro H80i v2 | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Corsair RM650x | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 127,50 | € 127,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,42 | |
Of het volgende (Voeding, koeler en SSD bij beide uiteraard)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 308,01 | € 308,01 |
| 1 | Asus H170 PRO GAMING | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 60,32 | € 60,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,33 | |
Verder zat ik ook te kijken om eventueel het moederbord met de Z chipset bij de i7 6700 te doen vanwege het aantal PCI-e lanes maar daarvoor leek het me slim om dit topic te maken en te vragen wat mijn mede-tweakers daarvan denken.
Dit voornamelijk omdat het aantal SATA poorten dat beschikbaar is, waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden.
Ik heb bij een review gelezen (weet helaas niet meer welke site) dat de H chipset 2 PCI-e lanes minder zou hebben. En vroeg me dus af om het om die reden slim is om de Z chipset te nemen ook al ga je niet overklokken.