Ziggo "internet blokkade" na 500 mails? / Netneutraliteit?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Carnoustie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:04:
Enerzijds moet Ziggo maar begrijpen dat zij honderden mails tegelijk moeten versturen, maar wacht maar eens tot hun ip in een geblokkeerde range zit: "!#@* Ziggo, kan nu niet mailen, hier betaal ik toch niet voor, waarom regelen ze dat niet beter, enz, enz...)
^ Dit dus.

Je moet begrijpen wat Ziggo riskeert: als hun SMTP-server op blacklists komt te staan, zorgt dat voor enorme problemen voor al hun klanten.

Question Mark schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Denk je dat het toegestaan is voor Ziggo om door klanten verstuurde mailberichten te gaan bekijken? Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat het niet mag. Zie ook:

http://www.iusmentis.com/maatschappij/juridisch/briefgeheim/

Het enige wat je kunt als hostingpartij is kijken of je abnormaal verkeer voorbij ziet komen van een specifieke aansluiting. En dan is plotseling 600 mails versturen wel redelijk verdacht, zeker vanaf een standaard consumentenlijntje en geen zakelijke verbinding.
Niet zomaar, maar als jij (als klant) daarom vraagt bij de abuse-afdeling, lijkt mij wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 06-06-2017 22:03 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:38
maar wat is nu de oorzaak?
heb je geen camera die doet mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

valkenier schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:42:
Ik snap wel dat Ziggo een controle heeft op de smtp-server, en dat er misschien limieten moeten worden gesteld.
Wat me wel stoort is die limiet volgens mij nergens vermeld staat, ik vraag me werkelijk af hoeveel mail ik dan wel mag versturen over een particuliere lijn. De helpdesk-dame zei dat ze er ook maar niet achter kon komen waar die limiet ligt. Als klant krijg je gewoon een ban, en een automatisch gegenereerde mail, waarin doodleuk wordt gesteld dat je bent gehackt.....
Ik kan me wel voorstellen dat ze dat nergens neerzetten. Ten eerste om te voorkomen dat scripts zich daarop gaan aanpassen door bijvoorbeeld max 599 mails per uur te gaan verzenden. Ook zal het niet één harde limiet zijn maar wellicht meerdere limieten (per uur, per dag, per week, aantal gebounced, etc) en mischien wordt ook meegenomen hoeveel je in de afgelopen periode hebt gestuurd. Dat is vrij lastig in een tabelletje op een site te zetten.

Tot slot, heb je als je het publiceert moeilijkheden om dat weer aan te passen. Mensen beschouwen dat als een recht en als je het van 500 terug wil brengen naar 400 dan mogen mensen hun abonnement opzeggen, klagen ze dat je het niet duidelijk hebt gecommuniceerd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat je zoal verstuurd aan emails als je aan een limiet van 500 per dag (?) nog niet voldoende hebt. Ik heb soms ook klanten die bulk emails willen versturen via de webmail van de server. Leuk, maar daar is het niet voor bedoeld. Ik verwijs ze gewoon naar bulk email providers die wel bulk email(s) accepteren zoals die van een flinke nieuwsbrief enzo.

SMTP van een ISP gebruik ik ook nooit meer, merendeels omdat het vaak genoeg voorkwam dat de SMTP van de ISP geblokkeerd stond bij gmail/microsoft/yahoo enz. Als je een eigen mailserver met gewoon goede settings zoals een DKIM hebt staan heb je er nooit problemen mee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:13:
Ik vraag me af wat je zoal verstuurd aan emails als je aan een limiet van 500 per dag (?) nog niet voldoende hebt. Ik heb soms ook klanten die bulk emails willen versturen via de webmail van de server. Leuk, maar daar is het niet voor bedoeld. Ik verwijs ze gewoon naar bulk email providers die wel bulk email(s) accepteren zoals die van een flinke nieuwsbrief enzo.

SMTP van een ISP gebruik ik ook nooit meer, merendeels omdat het vaak genoeg voorkwam dat de SMTP van de ISP geblokkeerd stond bij gmail/microsoft/yahoo enz. Als je een eigen mailserver met gewoon goede settings zoals een DKIM hebt staan heb je er nooit problemen mee ook.
Eigenlijk zeg jij dus ook dat je niet tevreden bent over de SMTP service van de ISP's want je adviseert een eigen mailserver. Ja dan lukt het wel.
Ik heb inmiddels een eigen mailservertje ingericht, dat is niet het probleem, maar ik baal ervan dat het nodig is. Bovendien staat het nergens dat ziggo een limiet hanteert, daar kom je pas achter als je een keer een bulk-mail hebt verstuurd, en dan krijg je prompt een ban, die er niet 1-2-3 weer af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

jazzozo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Welkom bij Ziggo. Heb een tijdje op de technische helpdesk gezeten en dit kwam echt wekelijks voor. Mensen met een vereniging of iets dergelijks die even een nieuwsbrief versturen ééén... Je hebt een blokkade.

De afdeling "Abuse" is werkelijk waardeloos. Ze kijken alleen naar de hoeveelheid mail, nog niet eens naar het onderwerp. Want "Nieuwsbrief week 25 Handbalclub De Slappe Pols" is natuurlijk erg schadelijk voor de mailserver én het imago van Ziggo. :+
Eigenlijk een geruststellende gedachte dat ze niet naar inhoud en onderwerp van mijn mail kijken ;-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

jazzozo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Welkom bij Ziggo. Heb een tijdje op de technische helpdesk gezeten en dit kwam echt wekelijks voor. Mensen met een vereniging of iets dergelijks die even een nieuwsbrief versturen ééén... Je hebt een blokkade.

De afdeling "Abuse" is werkelijk waardeloos. Ze kijken alleen naar de hoeveelheid mail, nog niet eens naar het onderwerp. Want "Nieuwsbrief week 25 Handbalclub De Slappe Pols" is natuurlijk erg schadelijk voor de mailserver én het imago van Ziggo. :+
Vanuit mijn eigen ervaring bij hun grote concurrent (en ik zat eveneens op de helpdesk...), de abuse afdeling bij andere providers is echt geen haar beter. Niet dat ik Ziggo per ce wil verdedigen, maar zodra je met abuse in aanraking komt, ben je gewoon de sjaak, ongeacht de ISP.

...

Pagina: 1 2 Laatste