Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop geschikt voor verbinden met TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-10 20:54
Mijn vraag
Voor opa en oma moet er een nieuwe laptop komen. Behalve simpel en licht werk zoals laagdrempelige office taken, internetten, foto's en filmpjes bekijken is er nog een wens.
Ze willen graag dat de laptop op de TV kan worden aangesloten om foto's op het grotere scherm van de TV te kunnen kijken.

Relevante software en hardware
Met deze eisen in het achterhoofd zit ik te denken aan een laptop met full hd scherm en een i3 processor.
De schermresolutie komt dan overeen met de TV wat waarschijnlijk beter zal zijn voor de compatibiliteit.
Een i3 processor is nodig omdat die WIDI mogelijk maken als het goed is.

De Samsung ES6710 TV is al enkele jaren oud maar ondersteund WIFI DIRECT heb ik gelezen. Als ik het goed begrepen heb zou een laptop met WIDI ondersteuning dan draadloos contact moeten kunnen maken met de TV en het beeldscherm. Dat lijkt mij een hele mooie oplossing waarbij opa niet elke keer achter de TV hoeft te gaan rommelen met kabels wanneer ze besluiten foto's of filmpjes terug te kijken.

Een aanvullende wens die ik belangrijk vond was een gigabit ethernet aansluiting. Soms komen wij op bezoek en dan wisselen we familiefoto's uit en maak ik backups etc. Dan is een gigabit netwerkverbinding wel zo prettig.
Verder overweeg ik om er een SSD in te zetten, omdat de laptop daar aanzienlijk sneller van zou worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het viel me best tegen om kandidaten te selecteren in een prijsklasse tot ongeveer rond 500 euro.

Dit is een lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-573-32DX€ 499,-€ 499,-
1Lenovo Yoga 500 14 80N4012FNX€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.996,-

Eigenlijk mijd ik Acers altijd, maar in deze prijscategorie kwam ik geen andere laptops tegen met vergelijkbare specs.
Alleen de Lenovo Yoga bood een betaalbaar alternatief. Beide laptops hebben WIDI ondersteuning en 5Ghz wifi.

Zijn dit geschikte kandidaten of kan ik beter andere keuzes maken? Misschien is WIDI wel helemaal niet een goed idee? Dan zijn er misschien veel meer potentiele laptops die in aanmerking komen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke ingangen zitten er op de TV? Welke resoluties kunnen die aan? Hoe makkelijk kom je erbij om er een tijdelijke kabel in te prikken? En welke laptop heeft diezelfde kabel als uitgang?

Je kan natuurlijk, als voorbeeld, ook een mooie platte HDMI kabel in de TV prikken. Plakbandje eroverheen en de andere kant van de kabel netjes achter de TV langs wegwerken naar een plekje waar de laptop makkelijker kan staan?

WIDI is leuk maar werkt niet heel lekker; zelfs mijn Lumia 950 en Xbox One zien elkaar maar ondanks een perfect netwerk (600Mbit WiFi en Gigabit ethernet), merk ik gewoon vertraging tussen iets op de smartphone aanklikken en wat er op de Xbox getoond wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-10 20:54
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:11:
Welke ingangen zitten er op de TV? Welke resoluties kunnen die aan? Hoe makkelijk kom je erbij om er een tijdelijke kabel in te prikken? En welke laptop heeft diezelfde kabel als uitgang?
Helemaal vergeten te vermelden. Ik heb dus ook op laptops geselecteerd met een HDMI uitgang, omdat deze ingangen op de TV aanwezig zijn.
De TV heeft geen displayport of DVI volgens mij. Er zit wel een stikkertje met HDMI (DVI) bij één van de ingangen achter, maar dat is gewoon een HDMI aansluiting.
Je kan natuurlijk, als voorbeeld, ook een mooie platte HDMI kabel in de TV prikken. Plakbandje eroverheen en de andere kant van de kabel netjes achter de TV langs wegwerken naar een plekje waar de laptop makkelijker kan staan?
Dat is een mogelijkheid, maar dan moet de laptop wel in de buurt van de TV zijn en kunnen ze niet vanuit hun stoel de laptop bedienen.
WIDI is leuk maar werkt niet heel lekker; zelfs mijn Lumia 950 en Xbox One zien elkaar maar ondanks een perfect netwerk (600Mbit WiFi en Gigabit ethernet), merk ik gewoon vertraging tussen iets op de smartphone aanklikken en wat er op de Xbox getoond wordt.
Dat is jammer om te lezen. Weer een draadloze techniek die op papier ideaal lijkt maar in de praktijk niet robuust genoeg is voor een goede gebruikservaring dus?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
HyperH schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:23:
[...]

Helemaal vergeten te vermelden. Ik heb dus ook op laptops geselecteerd met een HDMI uitgang, omdat deze ingangen op de TV aanwezig zijn.
De TV heeft geen displayport of DVI volgens mij. Er zit wel een stikkertje met HDMI (DVI) bij één van de ingangen achter, maar dat is gewoon een HDMI aansluiting.

[...]

Dat is een mogelijkheid, maar dan moet de laptop wel in de buurt van de TV zijn en kunnen ze niet vanuit hun stoel de laptop bedienen.

[...]

Dat is jammer om te lezen. Weer een draadloze techniek die op papier ideaal lijkt maar in de praktijk niet robuust genoeg is voor een goede gebruikservaring dus?
Misschien een idee om naar iets als een simpele Chromecast te kijken?
Werkt gemakkelijk en draadloos? Dan heb je qua laptop ook gelijk wat minder eisen.
Een simpele iPad met bluetooth toetsenbordje voldoet al ;)