Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal per direct worden gebruikt voor het editen van FullHD video op zeer regelmatige basis. Als in de toekomst het budget het toelaat wil ik graag een goeie grafische kaart toevoegen met het oog op FPS games.
De ruwe data staat altijd op een externe schijf, ik kopieer de files waar ik mee bezig ben naar de SSD. Intern hoeft de kast dus niet perse veel harde schijven te huisvesten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder, hoe liever, maar de max ligt op 700-725.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik meeneem: (zware en efficiente) voeding, muis, toetsenbord, monitor, externe HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, werkgeheugen, koeler, SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Core processor, rest maakt me niet uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een middelgrote kast en zo stil als mogelijk
Ga je overklokken?
Liefst wel, vandaar denk ik ook de processor. Maar ik weet niet welk moederbord het meest geschikt is, binnen dit budget.
En kan een middelgrote behuizing voldoende koeling leveren voor deze processor en later een middelzware grafische kaart, of kan ik dan beter naar een grotere kast gaan?
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou iemand me kunnen adviseren mbt de kast en het moederbord?
Mijn lijstje tot nu toe:
Het zal per direct worden gebruikt voor het editen van FullHD video op zeer regelmatige basis. Als in de toekomst het budget het toelaat wil ik graag een goeie grafische kaart toevoegen met het oog op FPS games.
De ruwe data staat altijd op een externe schijf, ik kopieer de files waar ik mee bezig ben naar de SSD. Intern hoeft de kast dus niet perse veel harde schijven te huisvesten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder, hoe liever, maar de max ligt op 700-725.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik meeneem: (zware en efficiente) voeding, muis, toetsenbord, monitor, externe HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, werkgeheugen, koeler, SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Core processor, rest maakt me niet uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een middelgrote kast en zo stil als mogelijk
Ga je overklokken?
Liefst wel, vandaar denk ik ook de processor. Maar ik weet niet welk moederbord het meest geschikt is, binnen dit budget.
En kan een middelgrote behuizing voldoende koeling leveren voor deze processor en later een middelzware grafische kaart, of kan ik dan beter naar een grotere kast gaan?
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou iemand me kunnen adviseren mbt de kast en het moederbord?
Mijn lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 71,17 | € 71,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 593,02 | |