Gezamenlijk een game kopen voor een scherpere prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 11:06

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Topicstarter
Hoi Tweakerts :)

Ik loop al een tijdje met het idee om een soort van crowdfund-achtig platform te maken voor games.
Daarmee kunnen veel mensen voor een scherpe prijs een game krijgen.

Even als voorbeeld:

Doom is voor €37,- te krijgen. Maar veel mensen vinden dit te duur. Stel dat er 100 mensen zijn, die de game willen kopen. Dan koop ik dat tegelijk in en kan ik bij de makers een scherpere prijs krijgen. Win-Win right?

Ik ben benieuwd wat jullie van zoiets vinden
Alvast bedankt voor je mening! _/-\o_

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Onze mening doet niet ter zake, gezien dit hier niet is toegestaan: Inkoopacties niet toegestaan

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Heb je al daadwerkelijk gecheckt of je bij de uitgeverij korting kan krijgen met zulke lage aantallen? Het is een leuk idee maar denk niet dat het kans van slagen heeft, want bijv. Steam heeft veel hogere aantallen en kan die korting al niet eens geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
revertive schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:20:
Heb je al daadwerkelijk gecheckt of je bij de uitgeverij korting kan krijgen met zulke lage aantallen? Het is een leuk idee maar denk niet dat het kans van slagen heeft, want bijv. Steam heeft veel hogere aantallen en kan die korting al niet eens geven.
Yes, is zeker mogelijk. Bij Steam bestaat het meer uit microtransacties dan dat het in 1 keer groot ingekocht wordt. Daar zit het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:19:
Onze mening doet niet ter zake, gezien dit hier niet is toegestaan: Inkoopacties niet toegestaan
Ik ben hier geen inkoopactie aan het organiseren hoor. Ik ben benieuwd naar de mening van tweakers als het gaat om het idee. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Volgens mij bestaat dit concept al. Het heet een winkel. Het probleem wordt door revertive al benoemd - hoeveel korting denk je te gaan krijgen, zelfs als je een paar honderd man zover krijgt om bij jou die game te gaan kopen?

Hoeveel exemplaren denk je dat Bol.com aankoopt? En als je dan bekijkt dat zij een tientje korting geven op de Steam-prijs (€ 50 bij Bol vs € 60 op Steam) en hun marges veel kleiner kunnen zijn dan die van jou, dan denk ik niet dat het heel interessant gaat zijn. Kun je beter een paar maanden wachten op de Summer Sale.

Daarnaast moet je er serieus rekening mee houden dat als jij een dergelijk handeltje gaat runnen, je waarschijnlijk de aandacht van de belastingdienst op je nek krijgt, want zij zullen dit wellicht gewoon als handel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

woutrNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Ik ben hier geen inkoopactie aan het organiseren hoor. Ik ben benieuwd naar de mening van tweakers als het gaat om het idee. }:O
Is dit niet gewoon Massdrop?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Jeroenneman schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:41:
[...]

Is dit niet gewoon Massdrop?
Nee ik maak dan m'n eigen platform. Maar het idee is in principe hetzelfde ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Seal64 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:37:
Volgens mij bestaat dit concept al. Het heet een winkel. Het probleem wordt door revertive al benoemd - hoeveel korting denk je te gaan krijgen, zelfs als je een paar honderd man zover krijgt om bij jou die game te gaan kopen?

Hoeveel exemplaren denk je dat Bol.com aankoopt? En als je dan bekijkt dat zij een tientje korting geven op de Steam-prijs (€ 50 bij Bol vs € 60 op Steam) en hun marges veel kleiner kunnen zijn dan die van jou, dan denk ik niet dat het heel interessant gaat zijn. Kun je beter een paar maanden wachten op de Summer Sale.

Daarnaast moet je er serieus rekening mee houden dat als jij een dergelijk handeltje gaat runnen, je waarschijnlijk de aandacht van de belastingdienst op je nek krijgt, want zij zullen dit wellicht gewoon als handel zien.
No problem, ik heb een KvK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
woutrNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Yes, is zeker mogelijk. Bij Steam bestaat het meer uit microtransacties dan dat het in 1 keer groot ingekocht wordt. Daar zit het verschil in.
Ik bedoelde meer dat er dagelijks een paar 100.000 man een game kopen bij steam, bol.com et cetera en daar al nauwelijks korting gegeven word exclusief tijdelijke kortingen. Hoe denk jij dan met 100 man een scherpe prijs te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
revertive schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Ik bedoelde meer dat er dagelijks een paar 100.000 man een game kopen bij steam, bol.com et cetera en daar al nauwelijks korting gegeven word exclusief tijdelijke kortingen. Hoe denk jij dan met 100 man een scherpe prijs te onderhandelen?
100 man is natuurlijk maar een voorbeeld. Bij m'n huidige leverancier koop ik de games gemiddeld al scherper in dan Bol.com & Steam. Bij de leverancier kan ik bij grote aantallen nog meer korting krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het aan zo'n scherpe prijs gaat kunnen verkopen als je laat uitschijnen, lijkt me dat een succesvol concept. Als je een spel 5 euro goedkoper dan een winkel kan aanbieden zullen er zeker kandidaten zijn. In het begin zal je juist het vertrouwen moeten winnen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:39:
Als je het aan zo'n scherpe prijs gaat kunnen verkopen als je laat uitschijnen, lijkt me dat een succesvol concept. Als je een spel 5 euro goedkoper dan een winkel kan aanbieden zullen er zeker kandidaten zijn. In het begin zal je juist het vertrouwen moeten winnen denk ik
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan ga je ten onder aan de verzendkosten en alle arbeid die er bij komt. En dan is elke webshop die het in grotere aantallen doet voordeliger. Wil je goedkope games? Online key sites! Die hebben zo'n lage marge en betalen zo weinig belasting, dat lukt je in Nederland niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

woutrNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:26:
100 man is natuurlijk maar een voorbeeld. Bij m'n huidige leverancier koop ik de games gemiddeld al scherper in dan Bol.com & Steam. Bij de leverancier kan ik bij grote aantallen nog meer korting krijgen.
Vergeet je de garantie, WKOA, wanbetalers, etc. niet? Daar ben jij voor verantwoordelijk, niet jouw leverancier. Plus inderdaad de tijd (tenminste voor administratie en probleemafhandeling) en belastingen. Misschien leuk om een keertje te doen, maar verwacht zelf verlies te leiden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Vergeet je de garantie, WKOA, wanbetalers, etc. niet? Daar ben jij voor verantwoordelijk, niet jouw leverancier. Plus inderdaad de tijd (tenminste voor administratie en probleemafhandeling) en belastingen. Misschien leuk om een keertje te doen, maar verwacht zelf verlies te leiden.
Bij games lijkt me dat risico vrij laag te zijn, en wanbetalers, als hij pas verzendt wanneer ze betaald hebben heeft hij daar ook geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:19:
[...]

Bij games lijkt me dat risico vrij laag te zijn, en wanbetalers, als hij pas verzendt wanneer ze betaald hebben heeft hij daar ook geen problemen mee...
Exactly, dat is nou precies hoe het zou gaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:53:
En dan ga je ten onder aan de verzendkosten en alle arbeid die er bij komt. En dan is elke webshop die het in grotere aantallen doet voordeliger. Wil je goedkope games? Online key sites! Die hebben zo'n lage marge en betalen zo weinig belasting, dat lukt je in Nederland niet.
Ik ga geen fysieke games leveren, het worden serials. En die kan ik goedkoper leveren dan Kinguin en dat soort sites :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met andere woorden, je wil een key site gaan beginnen en een van de velen worden die er al zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

woutrNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Ik ga geen fysieke games leveren, het worden serials. En die kan ik goedkoper leveren dan Kinguin en dat soort sites :*)
Vast...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 14:53
Kijk eens op budgetgaming.nl, daar hebben zoiets wel eens uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus je wil een keysite starten. Hoe ben je anders dan de zes miljoen keysites die er al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:14:
[...]

Dus je wil een keysite starten. Hoe ben je anders dan de zes miljoen keysites die er al zijn?
Euh, lees wat m'n bedoeling is? Ik word niet gewoon een "keysite"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

woutrNL schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Wat dan precies? Of je nu met 100 man iets inkoopt, keysites kunnen dit met duizenden en halen daarmee nog lagere prijs. Het zal de distributeur een zorg zijn of je 100 man bent of 1 bedrijf met 1000 klanten, afname bepaald prijs en zij kunnen een flinke stap verder.

En voor de grote games heb je weinig te zoeken bij 'de maker', die werken uitsluitend via publishers (en die weer met hun eigen platformen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

[...]

Daar zeg je dat exact. Er is geen hybride vorm. Je levert of een serial of een fysieke vorm. En met het eerste word je een key reseller, a.k.a. een ketste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:19:
[...]

Klopt, dan resteert slechts belastingen, veel tijd (handmatig ieder voor zich mailen?), voorraadrisico's (of veel werk aan weer terugbetalen als je het minimumstraf bestellingen niet redt) en nog steeds garantierisico's.
Hopelijk bestel je wel bij een EUR leverancier. Anders heb je een boel terug te betalen als de keys ongeldig blijken en je alles terug mag betalen (om daarna weer te verhalen op je leverancier).

-

Begrijp me goed, ik wens je veel succes. Maar reken je niet rijk.. Juist bij grotere aantallen moet je rekening houden dat een percentage probleemgevallen betreft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je een plan hebt mag je wel wat aan je marketing doen. Als het klinkt als een keysite zal het wel een eend zijn.

Je klinkt als iemand die roept: ik wil een plek bedenken waar mensen dingen kunnen zien. En als ze het leuk vinden, kunnen ze het kopen. Klinkt briljant. Winkels bestaan echter al. Bier is lekker. Bier in cafés is duur. Was er maar een plek waar je dat samen in kon kopen met stoelen en tafels en muziek erbij.
Pagina: 1