Zijn er nog grote laptops, 20 inch of grotere modellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een groter model laptop, minimaal 20 of 21 inch.Bij voorkeur een vierkant computerscherm. Zijn deze modellen nog verkrijgbaar met moderne besturingstypes (Windows 7, 8 en 10)...(Vaak draaien grote laptopmodellen op Windows XP of Windows Vista en zijn verouderd)...

Wat ga je met je laptop doen?
Multimedia, gamen, muziek produceren...

Wat is je budget?
Tot maximaal 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop is in principe voor thuisgebruik

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur, wel genoeg intern geheugen, minimaal 16 GB indien mogelijk. Moderne besturingssystemen zoals Windows 7, 8 of 10, Voldoende hardeschijfruimte. Mogelijkheid tot uitvoeren meerdere acties gelijktijdig, zonder vastlopen systeem.

Mvg,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of zoek je een all-in-one? Laptop van 20" en groter is niet echt draagbaar meer ....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee... De grootste laptop in Pricewatch heeft een 18.4" scherm en begint bij 3500 Euro.
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:48:
De laptop is in principe voor thuisgebruik

Mogelijkheid tot uitvoeren meerdere acties gelijktijdig, zonder vastlopen systeem.
Je hebt vast al wat andere topics gelezen en bekeken hoe het wel moet (een correcte topicstart); geen idee wat voor raar thuisgebruik je allemaal doet maar ik zie amper mensen die dit als criterium opschrijven.

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2016 15:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het grootste wat er is in de PW is 18.4 inch van MSI. Dat zijn allemaal gaming laptop's vanaf 3500 euro.

Ik heb nooit laptop's gezien die groter waren dan 19 inch. Minimaal 20 inch ga je dan ook niet vinden, ze worden gewoon niet gemaakt.

Waarom niet gewoon een All in One van 21 inch of groter. Anders kom je toch gewoon op een PC uit met los scherm. Andere optie is een laptop met extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:01:
...Anders kom je toch gewoon op een PC uit met los scherm. Andere optie is een laptop met extern scherm.
En als het wel sjouwable moet zijn (maar niet op dagelijkse basis); pricewatch: Intel NUC NUC6i5SYH + 22-24" scherm.

Heb net een NUC i3 Skylake afgeleverd; dat ding vliegt met een goede SSD en 16GB RAM. En is meer dan voldoende voor "thuisgebruik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oudere laptop modellen waren wel in 20 inch, 21 inch of zelfs soms nog groter verkrijgbaar. Dit zijn inmiddels verouderde types die draaien op besturingssysteem Windows XP of Windows Vista.
De laatste jaren zijn kleinere modellen in opmars met 15 inch of 17 inch modellen...

Googlen op 20 inch laptop helpt ook nauwelijks:
De informatie is of verouderd of zoek-informatie klopt niet.Advertenties van bedrijven blijken bij bezoek van de website toch kleinere modellen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Een laptop is over het algemeen draagbaar in een rugzak. Een 18.4" is dat al nauwelijks.

Wat is het doel van het systeem uberhaubt? Misschien kunnen we alternatieven bedenken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:03:
[...]

En als het wel sjouwable moet zijn (maar niet op dagelijkse basis); pricewatch: Intel NUC NUC6i5SYH + 22-24" scherm.

Heb net een NUC i3 Skylake afgeleverd; dat ding vliegt met een goede SSD en 16GB RAM. En is meer dan voldoende voor "thuisgebruik".
Dat is ook een prima optie inderdaad. Kan je zelfs nog bij een aantal modellen achterop het scherm plakken. Ik zou zelf nog eerder voor deze optie gaan dan een All in One. Wat betreft upgrades en defecten zijn All in One's niet echt geweldig. Vaak is alles gesoldeerd en kan je het ding met een klein defect soms al afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het doel van het systeem is voldoende view of duidelijke visus, een duidelijk groot beeldscherm. Bij productie van bv muziek is een goed groot en duidelijk beeldscherm belangrijk. Bv voor het invoegen van samples, 1 mm verschil en de muziek "loopt al uit de maat". Je moet daarom vaak inzoomen en uitzoomen om een goede "loop" te maken. Details moeten daarom dus goed zichtbaar zijn op het beeldscherm. Een all-in-one systeem heb ik al, ik zoek hiernaast ook een mobiel systeem...

Grootte en gewicht zijn eigenlijk niet het probleem...
Het systeem moet vooral goed data kunnen verwerken, voldoende intern geheugen hebben voor het draaien van meerdere programma's tegelijk en geopende programma-schermen tegelijk.Het moet vooral een stabiel systeem zijn, dat niet vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als het een laptop moet zijn kom je op een 17 inch met een goed scherm. Bijvoorbeeld iets met IPS en 4K. Als dit niet voldoet dan valt een laptop af en moet het toch anders. Wat je wil bestaat helaas gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:23:
Een all-in-one systeem heb ik al, ik zoek hiernaast ook een mobiel systeem...
Waarom? Want alles wat je noemt klinkt alsof je veel beter een goede losse pc kunt nemen met losse monitor. En je hebt het over 'in principe voor thuisgebruik'.

Waarom dan een compromis sluiten door een logge laptop te nemen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En dat kan met een smartphone niet? Of je nou een foto, sample of Google Maps inzoomt op een monitor of een smartphone of een beamer; uiteindelijk ben je gebonden aan de laatste pixel. Als jouw apparatuur/software zoooo nauw luistert dat je "tussen" 2 pixels al een issue kan hebben met de maat van muziek. heb je dus een ander probleem wat je niet gaat oplossen met een groot/groter/groostst scherm.
Het systeem moet vooral goed data kunnen verwerken, voldoende intern geheugen hebben voor het draaien van meerdere programma's tegelijk en geopende programma-schermen tegelijk.Het moet vooral een stabiel systeem zijn, dat niet vastloopt...
En je post nog steeds niets over de specs van de software dus het is onmogelijk om iets te roepen wat je moet kopen. Als iets vastloopt, dan is het vaak PEBCAK of een stuk brakke software.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smartphone of tablet zijn geen optie...veel te klein scherm...

Ik werk veel met o.a. Magix Music Maker, FL Studio (Fruity Loops) etc...

Momenteel werk ik alleen met een All-In-One computer, voorheen ook met een Medion laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet verder ook goed kunnen samenwerken met een keybord en drumcomputer, MIDI aansluitingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
wil je een zeer verouderd scherm met een zeer beperkte resolutie of een wat kleiner scherm met een zeer hoge resolutie?
want anders kun je beter een beamer oid kopen en het projecteren op een witte muur en die aansluiten op welke laptop dan ook...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een groter beeldscherm, maar dan verval je inderdaad al in wat oudere systemen...
Gebruik van beamer met laptop is nieuw voor mij...

Laptop moet ook meegenomen kunnen worden naar locatie voor bv live-optredens of DJ-gebruik, dus aansluiting op professionele apparatuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:44:
Moet verder ook goed kunnen samenwerken met een keybord en drumcomputer, MIDI aansluitingen etc...
Een moderne laptop heeft vrijwel zeker geen (fatsoenlijke) MIDI aansluitingen.

Zet alle requirements eens op een rij want nu komen er continu vereisten bij die het zoeken naar een passende oplossing zeker niet sneller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:42:
Smartphone of tablet zijn geen optie...veel te klein scherm...
Blijkbaar heb je op GoT weinig te zoeken; ik probeer middels (sarcastische) posts je te laten inzien/beantwoorden waarom je in je startpost bepaalde eisen stelt en daarna die eisen probeert uit te leggen en waarom daar dus geen eenduidig antwoord op mogelijk is.

Inzoomen kan men tegenwoordig bij CERN tot op protonen nauwkeurig; het kan dus niet zo zijn dat jij last krijgt van een paar samples die wel/niet tot op de miljardste millimeter correct moeten staan voordat iets uit de maat gaat lopen. Sterker nog; MAGIX raadt zelf een scherm aan van 1280x768 om mee te werken dus dat zou al voldoende moeten zijn.

Punt is: jij moet ons echt beter uitleggen waarom je bepaalde eisen hebt, welke issues je nu hebt met je bestaande apparatuur, waarom bepaalde apparatuur niet meer werkt, hoe je denkt alles aan te moeten gaan sluiten (MIDI is tegenwoordig amper mee standaard/leverbaar op 99% van alle machines en zeker niet op laptops).

Zonder die info kunnen we toch echt niets aanraden anders dan dat je misschien eens contact kan zoeken met http://www.bax-shop.nl/ als voorbeeld en kijken wat zij voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De TS kan gewoon niet zo goed uitleggen wat ie wil. Dat MIDI niet standaard op laptops zit, wil niet zeggen dat je er geen MIDI-controller aan kan hangen. En dan is het fijn - zoals de TS zegt - dat het werkt (maar dat is met een printer natuurlijk niet anders :P )

Goed en wel. Een laptop met een groot scherm is wellicht fijn voor als je niet zulke goede ogen hebt. Al kan je als je toch moet slepen met spul, ook een 20" monitor (of groter meeslepen), en dan voldoet een 13" ultrabook dus ook hele dikke prima. Of je nu 1 grote laptop in je tas stopt, of een kleinere + scherm. Qua gewicht zal dat ook geen reet schelen. Als je met muziek bezig bent is het sowieso al aan te raden een geluidskaart te gebruiken met een externe power adapter, dus die stekker meer voor een extern scherm mag de pret ook niet drukken natuurlijk.

Een goeie high-end geluidskaart heeft natuurlijk gewoon een MIDI-controller aan boord.

En of je nu een extern scherm of een beamer aan een laptop hangt, maakt niet uit. Gezien de opmerkingen van de TS weet ie denk ik zelf niet wat ie nu precies zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 16-05-2016 17:01 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RaZ schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:00:
Gezien de opmerkingen van de TS weet ie denk ik zelf niet wat ie nu precies zoekt.
Constructief gezien, maar ik denk weet out of the box:
Laptop moet ook meegenomen kunnen worden naar locatie voor bv live-optredens of DJ-gebruik, dus aansluiting op professionele apparatuur...
Wat gebruiken anderen dan in de DJ-scene? Het lijkt me toch dat ook andere personen, al dan niet als beginner of professional, bepaalde merken/typen apparatuur meeslepen naar hun optredens?

Volgens mij heb ik Daft Punk wel eens een optreden vanaf een iPad zien geven; ding hoeft dus geen 1000 Euro te kosten en kon/kan blijkbaar gewoon worden aangesloten op de volledige A/V-installatie.

Meerdere wegen leiden naar Rome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:03:
[...]
Wat gebruiken anderen dan in de DJ-scene? Het lijkt me toch dat ook andere personen, al dan niet als beginner of professional, bepaalde merken/typen apparatuur meeslepen naar hun optredens?.
Macbook Pro 13.3" retina. Werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan prima DJ'en op een 13" ultrabook met HD resolutie. No problem there. Gewoon NI Traktor installeren, en er een NI Audio 10 op aansluiten (van zo rond de 450 euro) met een MIDI interface, en gaan met die banaan.

Met een beetje goed tweaken draait het ook prima op een 10" netbook. Grote van het scherm maakt niet uit, de resolutie wel degelijk. Dan is 1368x768 niet echt fijn.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Misschien is dit iets http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-792g-79tp.html

17.3 inch 4096x2160 resolutie.
Als je met een hele goede 21" op 60 cm afstand fijne details wilt kunnen zien lukt dat met 17.3" even goed op 52 cm afstand. Zo heel veel maakt die beelddigonaal dus niet uit.
Als je even iets heel precies moet instellen breng je haast als vanzelf je hoofd al dichter naar het scherm.

Ik had zelf geleidelijk aan een leesbril nodig, en dacht eerst ook het met grootbeeld te moeten oplossen/omzeilen.
Heb geleerd dat met een lichte sterkte een gewoon 15 inch laptopformaat prima te gebruiken is.
Omdat ik er weer ouderwets dicht op kan gaan zitten (bv 40cm) zie ik de fijnste details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Bruin Poeper schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:32:
Misschien is dit iets http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-792g-79tp.html

17.3 inch 4096x2160 resolutie.
Als je met een hele goede 21" op 60 cm afstand fijne details wilt kunnen zien lukt dat met 17.3" even goed op 52 cm afstand. Zo heel veel maakt die beelddigonaal dus niet uit.
Als je even iets heel precies moet instellen breng je haast als vanzelf je hoofd al dichter naar het scherm.

Ik had zelf geleidelijk aan een leesbril nodig, en dacht eerst ook het met grootbeeld te moeten oplossen/omzeilen.
Heb geleerd dat met een lichte sterkte een gewoon 15 inch laptopformaat prima te gebruiken is.
Omdat ik er weer ouderwets dicht op kan gaan zitten (bv 40cm) zie ik de fijnste details.
Zie je wel, een toch niet onbelangrijk details over het hoofd. Marcbrabant wil slechts 1000 euro uitgeven..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1000 euro is slechts een richtprijs, het belangrijkste is dat apparatuur met elkaar te koppelen is...
Een bezoekje door mij aan Bax Shop voor goed advies, zoals eerder vermeldt lijkt daarom zinvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Zie je wel, een toch niet onbelangrijk details over het hoofd. Marcbrabant wil slechts 1000 euro uitgeven..
Oeps.. maar er staat daar een 'tweede kansje', met korting.

Bij Dell of HP (Envy) is er in 15" ook iets met dit soort resolutie. Zou -eventueel met bril- ook kunnen.
Maar dan ben je ook minimaal €1300 kwijt.

Als het om minder geld gaat; https://www.electrocorner.nl/laptops.html heeft vaak goedkope "tweede kans"/refurbished aanbiedingen. Kwa hardware staan er topapparaten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het merendeel van het gebruik thuis plaatsvindt en het slechts incidenteel buitenshuis gaat is dan een laptop van wat kleiner regulier formaat met losse monitor geen optie? Ik weet niet of die enkele keer mobiel het werken van een wat kleiner scherm een probleem zal zijn. Dan zou die enkele keer de monitor apart meenemen ook wellicht niet een echt groot probleem zijn. Moet je twee dingen meenemen in plaats van één maar dan kun je ook wel een veel groter scherm gebruiken, zowel thuis als elders. En je kunt met twee schermen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 16-05-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Ik zou toch kiezen voor de eerder genoemde Intel NUC in combinatie met een 22" (ofzo) scherm. Zorg dat je een scherm met VESA-mount hebt, zodat je de NUC aan het scherm kunt bevestigen en je hebt een oplossing die net zo mobiel is als een heule grote laptop.

Ik draai hier op een Intel NUC i5 (Skylake) met een m.Sata SSD en 32GB RAM in Hyper-V een servertje of acht voor m'n thuislabje, dus wat audio-software moet 'ie prima kunnen trekken ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:49:
Dat vraagt ook om een professioneel apparaat waar het op afgesloten moet worden.

Neem alsjeblieft iets van een Mac, als je tenminste wilt dat de kans op vastlopers tijdens een gig zo klein mogelijk is. Het is niet voor niets dat je in de DJ-wereld veel appeltjes tegenkomt. Ja, de aanschafprijs is aan de hoge kant. Ja, de apparaten werken goed en gaan bij fatsoenlijk gebruik lang mee. (ik zeg met opzet fatsoenlijk, die dingen gaan niet zomaar stuk)

Daarbij wil ik nog de vraag stellen of een programma zoals Fruity Loops niet de mogelijkheid heeft om tracks/samples op een bepaalde lijn te laten "snappen" zodat het als het ware aan die tijd vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik had hetzelfde idee als Ralpje.. Als je 600 euro uitgeeft voor een NUC dan heb je uit op het volgende systeem (je moet er wel nog een Windows OS opzetten):
  • Intel Core i5-6260U (2x 1.80 - 2.90 GHz)
  • 32GB DDR4 2133 MHz
  • 1TB SATA3 2.5" HDD
  • HDMI 1.4b
  • mini DisplayPort 1.2
  • Gigabit LAN
  • vier USB 3.0
  • SD-kaartlezer
  • Hoofdtelefoon aansluiting
Dan nog eens een slordige 400 euro dan zit je binnen je budget. De opties die je hebt zijn:

Samsung U24E590 Zilver, Zwart - Mijn voorkeur!
Acer K242HQK Zwart

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even dit topic reviven:

http://rog.asus.com/23312016/

Helemaal naar onder scrollen en dan de eerste tag: "24"laptop"

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1