Brandmelders heb je in alle soorten en maten. Maar wat mij opvalt, is dat je ze niet (voor zover ik kan vinden) met een UTP aansluiting hebt. Je hebt ze wel hardwired, maar dit is dan voor een stroomaansluiting.
Een professioneel alarmcontract behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Wat ik zoek is een brandmelder die gewoon op het computernetwerk kan worden aangesloten (GSM-fallback zou leuk zijn), waardoor ik direct een email/SMS krijg als er iets gedetecteerd word. Via POE zou je ook nog eens de batterij kunnen opladen, mocht het datanetwerk om wat voor reden dan ook plat liggen. Bij voorkeur ook een koolmonoxide melding!
Het is trouwens ook goed als deze melder bedraad op een basisstation zou kunnen worden aangesloten, die zelf aan het datanetwerk kan worden gekoppeld.
Is er trouwens een inbraakalarm op deze manier verkrijgbaar?
Belangrijk is dus, dat de boel bedraad word aangesloten.
Om hiervoor nou direct een compleet home domotica systeem te nemen, is ook weer zoiets...
Een professioneel alarmcontract behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Wat ik zoek is een brandmelder die gewoon op het computernetwerk kan worden aangesloten (GSM-fallback zou leuk zijn), waardoor ik direct een email/SMS krijg als er iets gedetecteerd word. Via POE zou je ook nog eens de batterij kunnen opladen, mocht het datanetwerk om wat voor reden dan ook plat liggen. Bij voorkeur ook een koolmonoxide melding!
Het is trouwens ook goed als deze melder bedraad op een basisstation zou kunnen worden aangesloten, die zelf aan het datanetwerk kan worden gekoppeld.

Is er trouwens een inbraakalarm op deze manier verkrijgbaar?
Belangrijk is dus, dat de boel bedraad word aangesloten.
Om hiervoor nou direct een compleet home domotica systeem te nemen, is ook weer zoiets...
[ Voor 10% gewijzigd door Joseph op 16-05-2016 16:21 ]