Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Ik heb vorige maand mijn build in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 98,95€ 98,95
1Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 61,95€ 61,95
1Scythe Mugen 4€ 39,49€ 39,49
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 60,32€ 60,32
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,34€ 88,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,52

De computer startte op zonder problemen. Ik had windows geinstalleerd; browsen, Youtube, Skype etc. werkte gewoon goed. Het probleem begon toen ik ging gamen. Ik kreeg lag in me geluid en tegelijkertijd ook in mijn beeld, fps dropte en uiteindelijk loopt hij vast. Ik heb League of Legends, Unreal Tournament en Overwatch Beta geprobeerd te spelen.

Ik heb oplossingen gezocht, gelezen en geprobeerd. Updaten geluid drivers, updaten gpu drivers, bios geupdate naar de laatste versie, windows opnieuw geinstalleerd, HD graphics werkte wel, videokaart getest in me oude pc (werkt normaal, want daar zit ik nu op en ik kan gewoon LoL spelen nu). Ik wilde nog een andere videokaart testen in mijn build, maar toen ben ik eerste de boel uit elkaar gaan halen. Ik kwam het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kHHIa65x1WkQPel1VednMPSx/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4jpS3ZFEtyaz2we80In41Yt6/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9QVi6ldudSVHD504bYSD8IKa/medium.jpg

Het lijkt erop dat er wat gesmolten is en dat er zelfs wat gelekt is uit dat "geluidsboxje". Ik heb het moederbord inmiddels opgestuurd en wacht nu op antwoord van de shop. Verder zoekende kom ik uit op wat ze noemen "kraakstoring" (er is een geluid sample wat precies klinkt als wat ik hoorde, ff naar beneden scrollen ervoor). Had ik gewoon pech met een slecht product? :? Ik hoor graag wat jullie denken en of er misschien andere zijn die dit probleem eerder hebben gehad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis heel moeilijk te zien, maar mogelijk is er een of meer condensatoren gaan lekken. Onwaarschijnlijk, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

sebastius schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:44:
Tis heel moeilijk te zien, maar mogelijk is er een of meer condensatoren gaan lekken. Onwaarschijnlijk, maar het kan.
Lijkt wel flux residu maar dan van onderuit de connectors??? Bij beter zien zien ik nu dat er condensators boven de connectors staat.

@Ts wil je eens een goed foto maken van die 3 condensators boven je connectors.

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 16-05-2016 17:29 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Damic schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:27:
[...]
Lijkt wel flux residu maar dan van onderuit de connectors??? Bij beter zien zien ik nu dat er condensators boven de connectors staat.

@Ts wil je eens een goed foto maken van die 3 condensators boven je connectors.
Sorry, ik heb het moederbord al teruggestuurd naar de shop en ik heb geen andere foto's meer gemaakt helaas. Toch bedankt voor het meedenken/kijken. Wanneer ik bericht krijg van de shop zal ik dat wel even laten weten. Hopelijk valt het allemaal gewoon onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha ok dat was wrs ook onze opmerking nog van stuur maar RMA.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sebastius schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:44:
Onwaarschijnlijk? Is zo ongeveer meest voorkomende manier (muv user error, vooral bij de CPU pins) waarop moederborden en andere PC PCB's overlijden...

Het verbaast me sowieso dat een 'enthousiast'-bord als dit niet 100% solid state gebruikt. De overgang van elco naar solid state is juist gekomen om dit soort probleem te verbannen. Als het dan ook kwalitatief mindere elco's zijn, dan is het vragen om problemen.

Maar goed, beetje jammer dat TS bord opstuurt en dan topic opent waar we niets mee kunnen aangezien hij geen bijkomende vragen kan beantwoorden :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
dion_b schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:55:
[...]

Het verbaast me sowieso dat een 'enthousiast'-bord als dit niet 100% solid state gebruikt.
Dat doet het bord ook, maar niet voor het audio gedeelte want daar moeten natuurlijk "speciale" audio elco's op :)

(Want als het om audio gaat dan klinkt alles van vroeger opeens beter, lekkage nemen we op de koop toe.
Beetje het zelfde verhaal achter buizen versterkers en de wederopstanding van vinyl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Nou na een week heb ik hem terug gekregen met het volgende bericht:
"moederbord onderzocht door de fabrikant, geen problemen geconstateerd, nieuwe bios geflashed"

Belachelijk, want dat gesmolten gedeelte hoort totaal niet, dus hoe kunnen ze zeggen dat er niks mis mee is.
Ik had al de nieuwste bios erop geflashed, maar ok.
Net me build weer in elkaar gezet en ik heb uiteraard nog steeds dezelfde problemen.
Hij loopt gewoon weer vast bij het gamen, maar normaal browsen (zit er nu op) werkt gewoon.

Hier een foto van die 3 condensators die eerder gevraagd was.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mIrJRMoxhZgqHuy4EPS9QMLU/medium.jpg

Mijn voeding en gpu werken gewoon in de oude system zonder problemen.
Weet niet meer wat ik nog kan doen....heeft iemand een idee wat het mssn kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
Update:

Ik heb een oude GTX 480 kunnen lenen en met deze kaart zijn er, tot grote verbazing, geen problemen.

Met mijn eigen GTX 660ti had ik dus de problemen in me nieuwe build, maar in mijn oude build had ik er geen problemen.

Iemand enig idee wat nou de oorzaak kan zijn?
Pagina: 1