Mijn vraag
Ik heb een Ziggo internetaansluiting en gebruik de Ziggo router LAN aansluitingen en Wifi als gasten netwerk, 192.168.178.0/24.
Daar heb ik ook de WAN poort van mijn Asus router op aangesloten en de LAN poorten en Wifi van de Asus router zijn mijn prive netwerk, 192.168.1.0/24.
Voor inkomend verkeer, NAT over NAT, moet je 2 keer poorten forwarden, maar dat werkt prima.
Nu heb ik ontdekt dat ik inmiddels ook IPv6 op mijn Ziggo router heb en als ik met mijn laptop daarmee verbind, dan heb ik inderdaad een werkende IPv6 op de laptop.
Kan ik met mijn Asus router nu IPv6 subnetten, of gaat dat niet?
Ik zou graag gebruik willen blijven maken van 2 gescheiden netwerken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubee Ziggo modem.
Asus RT-AC66U router.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gespeeld met de IPv6 settings van de Asus router,maar ik heb het nog niet helemaal door.
Google leverde niet direct op wat ik wil weten.
Ik heb een Ziggo internetaansluiting en gebruik de Ziggo router LAN aansluitingen en Wifi als gasten netwerk, 192.168.178.0/24.
Daar heb ik ook de WAN poort van mijn Asus router op aangesloten en de LAN poorten en Wifi van de Asus router zijn mijn prive netwerk, 192.168.1.0/24.
Voor inkomend verkeer, NAT over NAT, moet je 2 keer poorten forwarden, maar dat werkt prima.
Nu heb ik ontdekt dat ik inmiddels ook IPv6 op mijn Ziggo router heb en als ik met mijn laptop daarmee verbind, dan heb ik inderdaad een werkende IPv6 op de laptop.
Kan ik met mijn Asus router nu IPv6 subnetten, of gaat dat niet?
Ik zou graag gebruik willen blijven maken van 2 gescheiden netwerken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubee Ziggo modem.
Asus RT-AC66U router.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gespeeld met de IPv6 settings van de Asus router,maar ik heb het nog niet helemaal door.
Google leverde niet direct op wat ik wil weten.